    From: ii <i...@o...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [media] Jak bardzo można upaść?
    Date: Tue, 27 Sep 2022 21:40:12 +0200

    W dniu 27.09.2022 o 12:20, J.F pisze:

    > Nie lubimy to rowerzystow jadących po jezdni.

    No tak, konkretnie to nie lubicie rowerzystów. Ale mi chodziło o to, że
    grupa jest o samochodach więc przez analogię ...

    > Srednio.
    > Bedą pociagi, to bedą tramwaje i autobusy, a w dluzszy wyjazd bagaz
    > rowerem ... troche niewygodnie.

    Rowery miejskie miewają różne koszyki. Raczej tam walizka nie wejdzie,
    ale ja np. takie jazdy mam, że po obu stronach zabezpieczone podstawowe
    potrzeby życiowe tylko różne wyższe generują ładunki w rodzaju zwój
    kabli USB ABC, D chyba nie :-) mini midi maxi :-), 3 laptopy :-) 2
    pudełka elektroniki :-) Wziąłbym walizkę z kluczami, ale ciężka jest :-)
    Jak mi się Twizy sp...ło to nie miałem czym rozkręcić. Bym nie wymieniał
    ładowarki w ASO za 1200zł tylko sam sobie pogrzebał. Poza tymi kluczami
    nic to ASO nie wniosło do sprawy. Natomiast zwykli mechanicy nie chcieli
    podjąć bo:
    1. nie zajmują się tym
    2. ubezpieczenie tego nie obejmuje
    A w pociągach ... toalety w miastach jak wieki temu. Jak można promować
    jazdę takim syfem. Albo te zapowiedzi głosowe, które są w czasie
    hamowania pociągu i nic kompletnie nie słychać. Oni to chyba
    synchronizują by nie było słychać.

    > Za to np znajomi za miastem mieszkaja, do miasta jest wygodny dojazd
    > pociagiem, ale do dworca maja kilometr.

    Ja mam dwa km, ale to nie znaczy, że miałbym tam pociąg który mi będzie
    pasował. Sprawdzałem, jak jadę nie pasują. Może byłoby to rozwiązaniem
    na niedziele, gdzie busy nie kursują w ogóle.

    > A i w miescie kolejne.

    No tak, w mieście tak, ale to trzeba w mieście mieszkać gdzie prawdziwe
    dworce są. U mnie chyba zabytkowy jest. Albo i nie ma. Ale był. Do
    sąsiedniego jakoś trzeba dojechać.

    > Rower bylby w sam raz, tylko problem logistyczny - gdzie zostawic,
    > zeby nie ukradli.

    Ja o miejskich mówię. Jak miałbym swoim jechać to do pociągu wkładam za
    10zł i mam z obu stron problem rozwiązany.

    > Hulajnoga elektryczna jest w sam raz, o ile skladana :-)

    Nie bardzo. Trzeba mieć futerał albo jako rower.

    > No ale widzisz - ich zysk zalezy od tego, ile miasta zechcą zaplacic.
    > A problemy plynnosciowe ... to gdy rowery na kredyt kupowali,
    > no chyba, ze zarzad sobie limuzyny kupil :-)

    Na pewno sobie kupił, od tego jest, ale jak te wszystkie alternatywne w
    stosunku do samochodu sposoby komunikacji tak nieużyteczne są to nie ma
    szans na ich popularyzację.

    > We wroclawiu jest 20 minut bezplatnie i 4zl/godz.

    Jak 4/h? Mowa była o około 50gr/min.

    > I to jest stawka w sam raz, ale jakos postoje byly mi nie po drodze,
    > a i jeszcze np z laptopem jade.

    Laptop to plecak, nie widzę problemu. Nawet z 3-ma nie widzę :-)

    > 50gr/min to sa hulajnogi elektryczne.

    Aaa, no faktycznie. Zapomniałem o tym.

    > Widac dobry interes, bo mam ze 4 marki, i sobie radzą bez dotacji.
    > Po nocy tylko widac jakich cudow dokonuje obsluga - np na jednej
    > hulajnodze przewozi 5 .. pewnie do ładowania.
    >
    > I z takiej hulajnogii chetnie bym skorzystal ... ale za miastem.
    > W miescie mam KM.
    >
    > I wlasnie np jade pociagiem do innego miasteczka ... a tam d* .. tzn
    > pol godziny spacerku.

    No nie ma zunifikowanego transportu. Dlatego jeździmy masowo samochodami.

    > Znajomego z samochodem :-)

    To mimo wszystko godzina z głowy. Coraz mniej ludzi ma dzisiaj czas. Nie
    każdy akurat może. Komunikacją pojechałem i mało co by mi zamknęli przed
    nosem. Autobus a właściwie dwa jechały te 30km 2h bez 18 min. Koszt: 4,4
    + 4,4 + 3,6. Musiałem nawet na koniec podbiec by zdążyć. Ale w tym mam
    wprawę i podołałem :-) A tak w ogóle to ... kupiona ładowarka oczywiście
    jest wadliwa, ewentualnie nie pasuje, ale wydaje się, że wadliwa i
    świeci kontrolka "service", ale innej nie ma a w ASO 3x drożej i nie
    wiadomo kiedy będzie.