    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: memtest86
    Date: Wed, 20 Apr 2022 08:53:17 GMT

    On 2022-04-19, pioruns <w...@w...com> wrote:

    > Jako ciekawostka,
    > Sa dwa programy memtest, memtest86 i memtest86+. Wy mowicie o memtest86+
    > blednie jako memtest86.

    Bardzo możliwe.

    > Memtest86 rozwija firma PassMark:
    > https://www.memtest86.com/memtest86.html

    Z tymi z Passmarka wydaje się być nieco lepiej. Dwie wersje, które darmo
    oferują, 4.x bez uefi i 9.x tylko z uefi, działają generalnie stabilnie.

> [...]
    > Samuel DEMEULEMEESTER i go nazwal memtest86+, bardzo niefortunnie bo 20
    > lat pozniej nadal sie ludzie myla, wlacznie ze mna jak szukam ich stron
    > internetowych ;)
    >
    > Strona memtest86+:
    > https://www.memtest.org/
    >
    > Samuel troche to robi zlosliwie, bo jego strona powinna sie nazywac np.
    > memtest86plus.org.
    >
    > Nikt nie gwarantuje, ze memtest86 ani memtest86+ bedzie dzialac na
    > wszystkich maszynach, te programy sa nadal rozwijane przez dwa obozy.
    > Sprawdzcie sobie oba. Memtest86+ ma nowa wersje 5.31 beta, poprawia ona

    Problem, że mi prawie na niczym nie działa, a raczej działa jak chce. Na
    dellowskim laptopie i3 się wiesza, na FX-8350 się wiesza, na chińskiej
    podróbie X79 pod Xeonem X5 się wiesza :) Kończą mi się powoli platformy
    :) Sprawdzę przy okazji te 5.31b, dzięki.

    > A z kolei Memtest86 od PassMark, obecna wersja MemTest86 Free (Version
    > 9.4 Build 1000) obsluguje tylko tryb UEFI, w nowszych komputerach. Dla
    > starych BIOSow nadal oferuja do sciagniecia stare wersji z serii v4.

    O właśnie te. Jeszcze mi się nie powiesiło.
    Znasz jakieś alternatywy do tych memtest86*? Takie bootowalne?

    --
    Marcin