  • Data: 2022-04-09 05:43:48
    Temat: Re: migracja z ssd mbr na ssd gpt
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Kamil" 624fec59$0$487$6...@n...neostrada.pl

    > Dzięki za wyjaśnienie. Dużo partycji na dysku 240 GB.

    Czasy pierwszych PeCetów w Polsce -- połowa lat osiemdziesiątych...
    Katedra Fizyki -- dziś po tym budynku pozostało wspomnienie...
    BTW -- po innym budynku białostockiej Fizyki też pozostało
    tylko wspomnienie...

    HDD ~5" o pojemności 20MB lub 40MB... Fizycy podzielili taki (nie
    wiem, czy 20MB, czy aż 40MB, ale raczej 20MB) dysk na partycje...

    Wtedy uznałem, że ci ludzie mają nierówno pod sufitem...

    Za jakiś czas oni uznali, że ja mam nierówno pod sufitem, bo
    w studenckim ośrodku rzekomo podzieliłem dysk (150MB) na masę
    partycji... W istocie nie dzieliłem w ogóle. Dysk był przez
    kogoś innego (MJacka Szamreja?) podzielony na dwie partycje
    (~20MB na DOS i reszta na dedykowany NN) zaś NN różnym ścieżkom
    (dosowym path) dawał różne literki, choć nie dzielił dysku na partycje...

    Można podzielić 20MB na partycje? -- dlaczego nie 240GB?!

    -=-

    Jeśli zaś chodzi o wątkowy problem... Po prostu można skopiować
    dysk na dysk różnymi metodami a MBR zamienić na GPT też różnymi
    metodami... Można od razu kopiować MBR na GPT, można inaczej...
    Można cały dysk, można partycja po partycji... Można inaczej...

    Aktualnie do kopiowania partycji używam AOMEI, ale używałem
    różnych programów, w tym: edytora dysku, MiniTooli, Paragonów,
    jakiegoś (GParted?) sztandarowego pod Linuksa... Bywa, że naraz
    używam kilku -- przykładowo trzech naraz na jednym dysku... :)

    Bywa, że któraś z wersji ma (raczej -- miała) błąd, więc warto
    być czasami ostrożnym... Tutaj akurat nie ma miejsca na skutki
    fatalnych błędów...

    --