  • Data: 2009-09-18 00:30:19
    Temat: Re: mikrofon i podłączenie linie-in
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Desoft napisał:

    > A skąd tych bzdur nabrałeś???
    >
    > Kiedyś (dzisiaj pewnie też, ale chyńczycy nie przestrzegają żadnych
    > reguł) w okresie kiedy polskie firmy produkowały sprzęt audio
    > obowiązywał standard:
    > Wejście mikrofonowe wzmacniacza: impedancja wejściowa 47k czułość 5mV

    No właśnie o tej bzdurze pisałem - 5mV to z transformatorem (jak kupisz
    wkładkę dynamiczną to ona ma około 200 Ohm i napięcie rzędu 0.5 do
    maksymalnie 2 mV...
    > Wejście mikrofonu piezo 470k||100p 300mV
    > Wejście tunera/magnetofonu 470k||100p 500mV

    > Ta teoria to o tak zwanej wkładce dwukońcówkowej?
    > Jak uczą w szkole wzmocnienie wzmacniacza (pojedyńczego stopnia
    > tranzystorowego) zależy od wartości rezystancji w obciążeniu. A w takich
    > dwukońcówkowych to obciążenie podłączamy z zewnątrz. Teoretycznie można
    > uzyskać bardzo duże napięcia, w praktyce parametry tranzystora są
    > ograniczeniem.

    Jak dowalisz dwadzieścia woltów i piętnaście kiloomów to tak. Przy
    trzech - pięciu woltach zasilania i obciążeniu standardowo dawanym rzędu
    2kOhm nie licz na więcej jak 50mV - i to są dane nie tylko z analizy
    kart katalogowych ale i z własnych pomiarów...

    > Przyznaję że mikrofon za 1zł odda do tych 50mV, ale na początku autor
    > wątku zapodał mikrofon za 99zł.

    Za 99zl to autor kupił mikrofon dwukońcówkowy za 1 zł, kabelek za 2zł i
    obudowę z zalewaną wtyczką wycenioną na 96zł...

    > Najwyższe napięcie posiada wkładka węglowa ~1V.

    Wkładka węglowa nie posiada _żadnego_ napięcia. Wkładka węglowa jest
    mikrofonem rezystancyjnym - ot, opornik zmienny o oporności zależnej od
    ciśnienia akustycznego.

    --
    Darek