  • Data: 2009-09-18 05:40:05
    Temat: Re: mikrofon i podłączenie linie-in
    Od: "Desoft" <D...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wejście mikrofonowe wzmacniacza: impedancja wejściowa 47k czułość 5mV

    No właśnie o tej bzdurze pisałem - 5mV to z transformatorem (jak kupisz
    wkładkę dynamiczną to ona ma około 200 Ohm i napięcie rzędu 0.5 do
    maksymalnie 2 mV...

    Podobnie mogę powiedzieć że wkładka elektretowa daje 1mV, bo przecież jak
    nie dasz feta ... itd.
    Generalnie mówimy o czułości wejść. Czułość mikrofonu tak naprawdę podaje
    się w mV/Pa i często jeszcze: mV/Pa/kHz. Więc operując napięciem mówimy o
    wejściu i maksymalnym sygnale jakie jest ono w stanie przyjąć. Dlatego 5mV,
    a nie ile daje mikrofon, bo w czasie ciszy daje 0,000mV

    > Wejście mikrofonu piezo 470k||100p 300mV
    > Wejście tunera/magnetofonu 470k||100p 500mV

    To prawda, trudne do osiągnięcia. Ale możliwe, dlatego podpowiedziałem
    pytającemu żeby to wypróbował. A tak naprawdę to i tak skończy się na
    przedwzmacniaczu, bo raz mikrofon jest bliżej, raz dalej zródła i będzie
    brakowało napięcia.
    W profesjonalnych nagraniach, gdzie przy każdym instrumencie stawia się
    mikrofon, mogłoby to zadziałać, np. perkusja :-) Ale profesjonalne nagranie
    na mp3...

    > Najwyższe napięcie posiada wkładka węglowa ~1V.
    Wkładka węglowa nie posiada _żadnego_ napięcia. Wkładka węglowa jest
    mikrofonem rezystancyjnym - ot, opornik zmienny o oporności zależnej od
    ciśnienia akustycznego.

    nie zmienia to faktu że poziom napięcia ma właśnie taki.

    --
    Desoft