  • Data: 2022-10-28 09:29:49
    Temat: Re: mój obfuskator - problem projektowy
    Od: Maciek Godek <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 27 października 2022 o 12:19:00 UTC+2 Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > Ale przecież szablony to też na długo przed 98 rokiem były w C++...

    Wikipedia podaje, że szablony pojawiły się po 1993 roku
    (czyli co najmniej 11 lat po wydaniu pierwszej wersji języka już
    nazywanego C++).

    Wydaje mi się, że przez długi czas główny kontakt z C++, jaki mieli programiści,
    był zapośredniczony przez kompilator Borlanda. Wg. Wikipedii wsparcie
    dla STLa otrzymał dopiero w 2000 roku, czyli po opracowaniu standardu ISO
    (nie wiem, czy wcześniej miał wsparcie dla składni szablonów, ale zdziwiłbym
    się, gdyby tak było).

    Dlatego osoby, które uczyły się C++ przed 2000 rokiem, mogły mieć
    na tę kwestię inną percepcję.

    Ja się go uczyłem w 2003 z książki Stroustrupa. Byłem w o tyle
    komfortowej sytuacji, że w tamtym czasie był już dostępny C++ w GCC
    (aczkolwiek pamiętam z książki Kernighana i Pike'a "Lekcja Programowania",
    oryginalnie wydanej w 1999, że były tam jakieś narzekania na niestabilność
    i błędy w STL - a oni akurat mieli bezpośredni dostęp do pracy Stroustrupa
    w Bell Labs).

    Pamiętam, że jak oddawałem na laborce program w C++ z szablonami,
    to prowadzący robił wielkie oczy.

    A z tym PHP to ciekawa sprawa. Pierwsze wersje były bardzo kiepskie
    i bardzo popularne. Najnowsze wersje to już dość przyzwoicie
    zaprojektowany język, ale jego popularność wydaje się marginalna.
    (Z C++ jest na odwrót: język z każdym kolejnym wydaniem staje się
    coraz gorszy, i chyba właśnie dzięki temu jako tako udaje mu się
    popularność utrzymać)