  • 21. Data: 2022-10-22 11:34:03
    Temat: Re: może bym zasilacz sobie kupił
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 21 października 2022 o 20:40:37 UTC+2 alojzy nieborak napisał(a):

    > Wszystkie sieją. Kwesta dB. Jakiś czas temu niemce eksperymenta zrobili co
    najlepsze
    > do super duper niskoszumnych wzmacniaczy RF. Najmniejsze szumy miał staroć 723
    zasilany
    > bateriami (-70-75 dB? mogłem poknocić, klepię z pamięci), najgorzej wypadł 317.

    Kolega opowiadał, że w Kasprzaku była kilka lat przed nim praca dyplomowa "zasilacz o
    zerowym współczynniku tętnień".
    Zmontowany, działał pieknje, do magazynu.
    A jak kolega robił dyplom, to ktoś z klasy miał temat wymagający właśnie takiego
    super stabilnego zasilania.
    No to opiekun do magazynu (pamiętał tamten temat), przynosi zasilacz, podłączają,
    mierzą - nie działa.
    Otwierają obudowę - a tam zaizolowane gniazdo zasilania oraz ... baterie (dla
    jasności - i nic więcej).
    Rozlane ;>

  • 22. Data: 2022-10-22 12:52:27
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-10-21 o 17:52, heby pisze:
    > Wszedzie to samo - trzeszczący potencjomentr ogranicznika powoduje
    szpilki max prądu.
    Trzeba wymienić potencjometr na wieloobrotowy drutowy 10 lun 20k, ja
    wymieniłem i mam spokój, nie mówiąc już o precyzyjnym ustawianiu prądu.

    --
    Janusz

  • 23. Data: 2022-10-22 13:15:34
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/10/2022 12:52, Janusz wrote:
    > szpilki max prądu.
    > Trzeba wymienić potencjometr na wieloobrotowy drutowy 10 lun 20k

    Po wymianie też będzie trzeszał szpilkami. Tylko mniej i później ;)

  • 24. Data: 2022-10-22 18:22:20
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 21.10.2022 o 01:49, PiteR pisze:
    > kieszeń mnie pali.
    >
    > pochwalcie się jakie macie ;)

    Siglent SPD3303C.
    Dwa kanały z niezależnymi masami, trzeci kanał z zasilaniem do układów
    cyfrowych. Cud techniki to nie jest, ale jestem zadowolony. Trzeba tylko
    wgrać nieunijne firmware, bo UE wymyśliła, że 64V może Cię zabić.

    Paweł

  • 25. Data: 2022-10-22 23:25:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 22 Oct 2022 18:22:20 +0200, Paweł
    Pawłowicz<pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> wrote:
    > wgrać nieunijne firmware, bo UE wymyśliła, że 64V może Cię zabić.

    I co zrobi taki unijny? Zignoruje?

    --
    Marek

  • 26. Data: 2022-10-23 11:11:22
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 22.10.2022 o 23:25, Marek pisze:

    > I co zrobi taki unijny? Zignoruje?

    Nie pozwoli nastawić więcej niż 30V na kanał.

    Paweł

  • 27. Data: 2022-10-24 13:38:48
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-10-21 o 01:49, PiteR pisze:
    > kieszeń mnie pali.
    >
    > pochwalcie się jakie macie ;)

    Ja mam taki:
    https://wellgainelectronics.com/power-supply/54788-a
    mrel-lps-304.html
    Kupiony już nie pamiętam jak dawno (20+ lat temu).
    Na moje potrzeby starcza w 100%.
    P.G.

  • 28. Data: 2022-10-24 14:09:59
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 21.10.2022 o 01:49, PiteR pisze:
    > kieszeń mnie pali.

    Też bym kupił. Albo zrobił, trochę gratów wala się w szufladzie.

    Mam wprawdzie fabrycznego Mansona, ale jego prąd maksymalny ( 40 A )
    bywa czasem nadmierny, a koncepcji na zmianę tego brakuje.

    > pochwalcie się jakie macie ;)

    Albo jakiś schemat sprawdzony, albo kit.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 29. Data: 2022-10-24 14:22:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 22 Oct 2022 02:34:03 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    mierzą - nie działa.
    > Otwierają obudowę - a tam zaizolowane gniazdo zasilania oraz ... baterie (dla

    Wersja dzisiejsza - dwa akumulatory, jeden sie ładuje, drugi zasila,
    przełaczane przekaznikami :-)

    J.

  • 30. Data: 2022-10-24 21:18:43
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-10-22 o 13:15, heby pisze:

    > Po wymianie też będzie trzeszał szpilkami. Tylko mniej i później ;)

    kondensator np 100n załatwia problem, u mnie jakoś trzeszczenia nie widać :)
    --
    Janusz