  • 41. Data: 2022-10-25 20:57:16
    Temat: Re: może bym zasilacz sobie kupił
    Od: Jacek Radzikowski <j...@g...com>

    On Tuesday, October 25, 2022 at 1:42:45 PM UTC-4, heby wrote:
    > Interesuje mnie profilowanie, najlepiej algorytmiczne (np. z poziomu
    > Pythona) zasilania. Czyli tyle a tyle sekund takie napięcie, potem
    > liniowo ma rosnąc, potem spadać itd. Spięte z multimetrem z komunikacją
    > powoduje, że masz nagle dość tanio mozliwości sprzętu za znacznie więcej.
    >
    > Wiele zabawek tego typu z USB ma często jakieś "tajne" protokoły,
    > dlatego pytam, czy to jakoś rozpracowane jest.

    Ja używam Siglenta SPD3303C. Potrzebowałem zasilacza z SCPI i to był jeden z
    najtańszych wielokanałowych. Dwa regulowane kanały można połączyć równolegle albo
    szeregowo, a do tego jest jeden dodatkowy, do zasilania cyfrówki. Do komunikacji
    używam pyvisa, a komendy są opisane w dokumentacji.
    Początkowo miałem spore problemy z komunikacją, ale po konsultacji na forum EEVblog i
    przestudiowaniu przykładowych programów do których tam dostałem linki okazało się że
    spowolnienie wysyłania komend rozwiązało sprawę.
    Zasilacz komunikuje się po USB, ale jakby miał wybierać dziś to pewnie bym zapłacił
    trochę więcej żeby mieć komunikację przez sieć. Tak gadam do RTB2004 nie tęsknię do
    podpinania się po USB.

    Jacek.

  • 42. Data: 2022-10-25 21:11:40
    Od: Jacek Radzikowski <j...@g...com>

    On Tuesday, October 25, 2022 at 1:20:49 PM UTC-4, Paweł Pawłowicz wrote:
    > W dniu 25.10.2022 o 19:15, heby pisze:
    > [...]
    > Mam zasilacz Siglent z USB. Zainstalowałem program EasyPower. Użyłem go
    > tylko raz, do zmiany firmware.

    To chyba jedyna użyteczna funkcja w tym programie.

    Jacek.

  • 43. Data: 2022-10-25 21:37:24
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 25/10/2022 17:25, sundayman wrote:

    > A ja mam parę szt. KORADA : KA6005D, KA3005D, KA3010P ten ma wejście
    > RS232 i USB do sterowania.
    >
    > W jednym po paru latach pojawiły się problemy z enkoderem, ale nic
    > poważnego. Poza tym bez zastrzeżeń.
    > Lubię je, bo się wygodnie obsługuje nastawy tym enkoderem.
    > Wentylator włącza się przy większym obciążeniu, a tak to jest cisza.

    Ja mam Tenma - to chyba to samo co KORAD

    https://cpc.farnell.com/tenma/72-10495/power-supply-
    2ch-30v-5a-adjustable/dp/IN06823

    Jak bym teraz coś miał składać po poszedł bym w RIDEN:

    https://rdtech.aliexpress.com/store/group/RD-Power-S
    upply/923042_40000001181918.html

    Kiedyś kupiłem https://www.aliexpress.com/item/32840324731.html z myślą
    o zrobieniu czegoś przenośniego. Na razie czeka na swoją kolej na liście
    innych projektów :-)

    c.

  • 44. Data: 2022-10-25 21:55:12
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2022-10-25 o 19:15, heby pisze:

    > Litera P to komuniakcja? Widzę że jest wersja 3005P. Co da się po USB
    > zrobić?

    Nie wiem co to "P" ale ten ma porty, a pozostałe nie :)
    Co się da zrobić ? Chyba wszystko co z klawiatury. Czyli ustawienie
    napięcia, prądu, włączenie i wyłączenie.

    tu jest opis protokołu : https://sigrok.org/wiki/Korad_KAxxxxP_series

    Miałem taki plan, żeby użyć go do automatycznego testowania z różnymi
    napięciami itp. ale nie miałem czasu tego zrobić i skończyło się na planach.

> [...]
    > dowiedzieć się co ja w zasadzie tam mogę uzyskać. Będzie tak, jak z
    > mikroskopem Discovery L. Jak się zdecydowałem kupić, to przestali

    Ja też staram się kupować wszystko z USB albo RS bo mam wielkie plany, a
    potem i tak chuj, bo nie mam na to czasu :)

  • 45. Data: 2022-10-26 21:45:00
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tj9dtk$o0f$1$cezar91@news.chmurka.net>
    user Cezar pisze tak:

    > Ja mam Tenma - to chyba to samo co KORAD
    >
    > https://cpc.farnell.com/tenma/72-10495/power-supply-
    2ch-30v-5a-adju
    > stable/dp/IN06823

    podoba mi się <thumb up>

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 46. Data: 2022-10-28 01:15:03
    Od: "Piotr W." <p...@g...com>

    Moje zasilacze sam sobie zrobiłem z tego co było pod ręką.
    Mają wszelkie zabezpieczenia, LDO, i topologię dzięki której awaria potencjometru nie
    powoduje podania max mocy na wyjście.
    Parametry zależne od użytych transformatorów, 12V/1A, 25V/2A, 30V/8A, +/-15V/3A.
    Woltomierze i amperomierze na ICLach (LCD,LED), analogowych wskaźnikach i MCU 8bit.

  • 47. Data: 2022-10-31 14:27:54
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-10-28 o 01:15, Piotr W. pisze:
    > Moje zasilacze sam sobie zrobiłem z tego co było pod ręką.

    Zrobiłem sobie w ten sposób (wieki temu) jeden zasilacz. Zdarza mi się
    go jeszcze czasem użyć.
    Obudowa ze sklejki - tylko taką technologią wytworzenia obudowy wtedy
    dysponowałem.
    Sercem jest transformator 100W z jakiegoś lampowego odbiornika radiowego
    na którym uzwojenia wtórne (anodowe i żarzenia) zastąpiłem swoim
    uzwojeniem 6+6+6+6+6+1+1+1+1+1V. Napięcie wyjściowe transformatora
    wyprowadzone do gniazdek bananowych na płycie czołowej (jest na górze
    zasilacza a nie z boku) i pobierane dwiema wtyczkami (dowolna wartość co
    1V) do dalszych stopni.
    W oryginalnej wersji stabilizator o regulowanym napięciu wyjściowym i
    regulowanym ograniczeniu prądu był na tranzystorach, ale kilka lat
    później zastąpiłem go układem na LM723.

    > Mają wszelkie zabezpieczenia, LDO, i topologię dzięki której awaria potencjometru
    nie powoduje podania max mocy na wyjście.

    U mnie awaria potencjometru powoduje podanie max napięcia na wyjście ?
    , ale zazwyczaj nie jest ono dużo wyższe od oczekiwanego (odpowiedni
    wybór wtyczkami bananowymi).
    Za to pozycja suwaka potencjometru w szczelinie obudowy przekłada się
    liniowo na napięcie wyjściowe (przełącznik zakresów: 0..10, 10..20,
    20..30, 30..40V).

    > Woltomierze i amperomierze na ICLach (LCD,LED), analogowych wskaźnikach i MCU 8bit.

    No tak. Ta liniowość mi się przydaje, bo ja nie mam tam żadnego
    woltomierza, czy amperomierza.
    P.G.