-
Data: 2013-07-26 12:17:52
Temat: Re: na biegu - tak ma być?
Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Powitanko,
> Tak ma byc. Silnik stawia pewne opory ... ale w interesie posiadacza
> jest aby byly jak najmniejsze, bo paliwo idzie na ich pokonanie w czasie
> jazdy.
Opory pracy silnika (ruch wszelkich mechanizmow, popychaczy zaworow,
tarcie na panekach, tlokach itp) to jedna sprawa i przy hamowaniu
pomijalna. Hamowanie silnikiem polega na tym, ze silnik zamienia sie w
sprezarke. Tych oporow nie da sie zmniejszyc, do sprezenia okreslonej
ilosci powietrza do konkretnego cisnienia potrzeba okreslonej sily
(pracy) i zadne eurozaklecia tego nie zmienia - fizyka ma to gdzies. Na
sprezanie powietrza w cylindrze pracuje normalnie inny cylinder i cykl
sie powtarza w kolejnych. Skoki o ktorych pisala Lamia, to wlasnie
kolejne dojscia do konca sprezania w kolejnych cylindrach. Sprezanie -
przyhamowanie staczajacego sie pojazdu, otwarcie sie zaworu(-ow)
wylotowych - skok i tak w kolko ku przerazeniu kierownika. Co gorsza jak
juz jest w ruchu, to dochodzi jeszcze moment pedu, wiec sam z siebie sie
nie zatrzyma i pojedzie troche dalej niz koniec gorki.
Jakby podac paliwo (i iskre jesli benzyna) to by zapalil, w koncu tak
sie zapala na pych, albo role gorki pelni rozrusznik;-)
Zostawienie na gorce na biegu jest dobrym sposobem o ile pan Newton nie
bedzie mial wiecej sily niz opor silnika. Zostawiamy na biegu jak
najnizszym, wtedy silnik musialby sie krecic szybko przy malej
predkosci, czyli od strony kol jest najwiekszy opor. Zostawianie na
recznym w zimie grozi przymarznieciem okladzin do bebna i efektem audio
dolby surround przy ruszaniu z tak zablokowanym kolem. Wbicie sie
resztek szczek w beben i... nowy firmowy samochod kolega zalatwil.
Jesli tarcze rdzewieja, a przy deszczowej pogodzie wystarczy kilka dni
bez ruchu, to tez nie fajnie, oczywiscie efekt jak z przymarznieciem
jest po kilku latach jak stoi bidny zapomniany.
A wystarczy zostawic na jedynce, kamien pod kolo wbic i miec spokoj.
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com
Następne wpisy z tego wątku
- 26.07.13 12:34 AZ
- 26.07.13 12:57 Myjk
- 26.07.13 13:25 RadoslawF
- 26.07.13 13:33 Tadzik
- 26.07.13 14:55 k...@g...com
- 26.07.13 15:02 k...@g...com
- 26.07.13 15:02 Pawel O'Pajak
- 26.07.13 15:03 Myjk
- 26.07.13 16:11 Tadzik
- 26.07.13 16:37 k...@g...com
- 26.07.13 16:57 Tadzik
- 26.07.13 19:03 the_foe
- 26.07.13 22:19 k...@g...com
- 27.07.13 01:06 Gotfryd Smolik news
- 27.07.13 01:31 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- #Motodziennik 352 - STRACH SIĘ BAĆ - Zombi VS radio AM, prawo do naprawy i niemiecki pomysł...
- Większy zasięg w elektrykach nikomu nie jest potrzebny
- Więcej miejsca na buspasach :-)
- kable zawieraja skrobie?
- Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- OBD2 napięcie akumulatora
- Zasieg elektrykow
- Gwarancja na używane AUTO. Czy dziś WARTO?
- Komitet kolejkowy :-)
- #Motodziennik Używane - OGROMNE PRZEBIEGI - najlepsze silniki diesla i benzynowe ostatnio
- Dlaczego Heweliusz zatonął? Kulisy tragedii I Heweliusz. Prawdziwa historia #1
- Masz 20 sekund na poddanie się :)
- automat czy manual
- Co może być gorsze od pożaru elektryka?
- brylant
Najnowsze wątki
- 2025-11-13 Warszawa => APM/Observability Engineer (Presales Engineer) <=
- 2025-11-12 Strefa Schengen
- 2025-11-12 #Motodziennik 352 - STRACH SIĘ BAĆ - Zombi VS radio AM, prawo do naprawy i niemiecki pomysł...
- 2025-11-12 Aparatu szukam
- 2025-11-12 Azylant na Węgrzech donosi prokuraturze na ministra sprawiedliwości/prokuratora generalnego
- 2025-11-12 Wrocław => Specjalista ds. Marketingu Online (PPC) <=
- 2025-11-12 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2025-11-12 Białystok => Generative AI Engineer <=
- 2025-11-12 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-11-12 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-11-12 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-11-12 => Senior Algorithm Developer (Java/Kotlin) <=
- 2025-11-12 Warszawa => Engineering Manager <=
- 2025-11-12 Białystok => Senior Microsoft Dynamics 365 Business Central Konsultan
- 2025-11-12 Większy zasięg w elektrykach nikomu nie jest potrzebny




Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei