-
Data: 2013-07-26 12:34:24
Temat: Re: na biegu - tak ma być?
Od: AZ <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2013-07-26, Pawel O'Pajak <o...@i...pl> wrote:
>> Tak ma byc. Silnik stawia pewne opory ... ale w interesie posiadacza
>> jest aby byly jak najmniejsze, bo paliwo idzie na ich pokonanie w czasie
>> jazdy.
>
> Opory pracy silnika (ruch wszelkich mechanizmow, popychaczy zaworow,
> tarcie na panekach, tlokach itp) to jedna sprawa i przy hamowaniu
> pomijalna. Hamowanie silnikiem polega na tym, ze silnik zamienia sie w
> sprezarke. Tych oporow nie da sie zmniejszyc, do sprezenia okreslonej
> ilosci powietrza do konkretnego cisnienia potrzeba okreslonej sily
> (pracy) i zadne eurozaklecia tego nie zmienia - fizyka ma to gdzies. Na
> sprezanie powietrza w cylindrze pracuje normalnie inny cylinder i cykl
> sie powtarza w kolejnych. Skoki o ktorych pisala Lamia, to wlasnie
> kolejne dojscia do konca sprezania w kolejnych cylindrach. Sprezanie -
> przyhamowanie staczajacego sie pojazdu, otwarcie sie zaworu(-ow)
> wylotowych - skok i tak w kolko ku przerazeniu kierownika. Co gorsza jak
> juz jest w ruchu, to dochodzi jeszcze moment pedu, wiec sam z siebie sie
> nie zatrzyma i pojedzie troche dalej niz koniec gorki.
>
Zalezy tez czy silnik mocno wyjezdzony bo wtedy dochodzi slaba szczelnosc
tlok-tuleja + zawory/gniazda i powolutku samochod moze sobie zjezdzac.
--
Artur
ZZR 1200
Następne wpisy z tego wątku
- 26.07.13 12:57 Myjk
- 26.07.13 13:25 RadoslawF
- 26.07.13 13:33 Tadzik
- 26.07.13 14:55 k...@g...com
- 26.07.13 15:02 k...@g...com
- 26.07.13 15:02 Pawel O'Pajak
- 26.07.13 15:03 Myjk
- 26.07.13 16:11 Tadzik
- 26.07.13 16:37 k...@g...com
- 26.07.13 16:57 Tadzik
- 26.07.13 19:03 the_foe
- 26.07.13 22:19 k...@g...com
- 27.07.13 01:06 Gotfryd Smolik news
- 27.07.13 01:31 Budzik
- 27.07.13 10:13 _Michał
Najnowsze wątki z tej grupy
- #Motodziennik 352 - STRACH SIĘ BAĆ - Zombi VS radio AM, prawo do naprawy i niemiecki pomysł...
- Większy zasięg w elektrykach nikomu nie jest potrzebny
- Więcej miejsca na buspasach :-)
- kable zawieraja skrobie?
- Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- OBD2 napięcie akumulatora
- Zasieg elektrykow
- Gwarancja na używane AUTO. Czy dziś WARTO?
- Komitet kolejkowy :-)
- #Motodziennik Używane - OGROMNE PRZEBIEGI - najlepsze silniki diesla i benzynowe ostatnio
- Dlaczego Heweliusz zatonął? Kulisy tragedii I Heweliusz. Prawdziwa historia #1
- Masz 20 sekund na poddanie się :)
- automat czy manual
- Co może być gorsze od pożaru elektryka?
- brylant
Najnowsze wątki
- 2025-11-13 Warszawa => APM/Observability Engineer (Presales Engineer) <=
- 2025-11-12 Strefa Schengen
- 2025-11-12 #Motodziennik 352 - STRACH SIĘ BAĆ - Zombi VS radio AM, prawo do naprawy i niemiecki pomysł...
- 2025-11-12 Aparatu szukam
- 2025-11-12 Azylant na Węgrzech donosi prokuraturze na ministra sprawiedliwości/prokuratora generalnego
- 2025-11-12 Wrocław => Specjalista ds. Marketingu Online (PPC) <=
- 2025-11-12 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2025-11-12 Białystok => Generative AI Engineer <=
- 2025-11-12 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-11-12 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-11-12 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-11-12 => Senior Algorithm Developer (Java/Kotlin) <=
- 2025-11-12 Warszawa => Engineering Manager <=
- 2025-11-12 Białystok => Senior Microsoft Dynamics 365 Business Central Konsultan
- 2025-11-12 Większy zasięg w elektrykach nikomu nie jest potrzebny




Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei