-
Data: 2016-05-16 20:39:14
Temat: Re: na przejezdzie
Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2016-05-16 o 19:13, J.F. pisze:
> http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/maszynist
a-uratowa%c5%82-pasa%c5%bcer%c3%b3w-i-zosta%c5%82-bo
haterem-teraz-zajmie-si%c4%99-nim-prokuratura-%e2%80
%9em%c3%b3g%c5%82-hamowa%c4%87%e2%80%9d/ar-BBt5DsY
>
>
> "szynobusem z Wągrowca do Poznania podróżowało ok. 100 osób. Gdy
> rozpędzony pojazd był w okolicach miejscowości Skoki, maszynista
> zauważył, że na torach stoi wyładowana drewnem ciężarówka. Zanim pojazd
> w nią uderzył, maszynista włączył awaryjne hamowanie, wybiegł z kabiny i
> wydał pasażerom komendę "Na podłogę!". Wszyscy zareagowali prawidłowo, a
> moment później drewniana belka przebiła pociąg na wysokości siedzeń.
>
> Maszynista uratował pasażerów szynobusu. "Zareagowali podręcznikowo.
> Momentalnie położyli się na podłogę"
>
> Choć przedstawiciele kolei uważają, że ciężarówki w ogóle nie powinno
> być na przejeździe (bo obowiązuje tam zakaz wjazdu tego typu pojazdów),
> jej właściciel jest innego zdania. - Złożyłem w tej sprawie doniesienie
> do prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa przez maszynistę
> pociągu przez zaniechanie hamowania - mówił na antenie TVN24 Wojciech
> Szkudlarek.
>
> Jego zdaniem maszynista "miał całe 100 metrów czy 200 metrów, jak miał
> widoczność na łuku i mógł trąbić i hamować". - To, że on uciekł i
> informował pasażerów, że grozi im jakieś niebezpieczeństwo, to jest
> jakiś tam odruch, ale każdy z nas, jeśli widzi zagrożenie jadąc
> samochodem, to nie wskakuje na tylne siedzenie, tylko kładzie rękę na
> klakson i hamuje - przekonuje.
> Szkudlarek twierdzi też, że prawidłowo nie działał sam przejazd, na
> którym doszło do wypadku. Jak tłumaczy, że jego pracownikowi, który
> kierował ciężarówką, rogatka zamknęła się na kabinie. Ponieważ nie
> chciał uszkodzić szlabanu, próbował odbić kierownicą w inną stronę. - W
> tym momencie uderzył go pociąg. Nie było trąbienia z pociągu, nie było
> niczego - mówił.
>
> Na razie zarzuty usłyszał kierowca ciężarówki - oskarża się go o
> wykroczenie przeciwko bezpieczeństwu i porządkowi komunikacyjnemu.
> Śledczy zbadają też, czy mężczyzna mógł wywołać zagrożenie katastrofą
> komunikacyjną; jeśli zdecydują się postawić takie zarzuty, może mu
> grozić nawet 8 lat więzienia"
>
> No coz, przynajmniej w jednym sytuacja wydaje sie jasna - pociag moze
> hamowac bez dalszego siedzenia maszynisty w kabinie ...
>
> J.
>
Zwykle przed zamknięciem rogatek miga światło. Jest dobrych kilka sek,
zanim się zamkną - można zatem spokojnie zjechać z torów, o ile nie
wjechało się na czerwonym.
Procedura jest taka, że maszynista włącza hamowanie i ucieka - tak jest
w przepisach. Zwykle kabina jest miażdżona. Maszynista zachował się
prawidłowo.
Hamulce w pociągu działają inaczej niż w samochodzie - przekręca się -
pisząc kolokwialnie - wajchę i wypuszcza powietrze z przewodu
hamulcowego - wtedy zaczynają działać hamulce. Maszynista musiałby być
samobójcą, gdyby nie hamował - nie wiedział co jest w ciężarówce, a
mogło to być wszystko - stalowe pręty, chemikalia w pojemnikach, butle z
gazem... Też bym wiał.
Trąbienie nie zastąpi hamowania. Jeśli kierowcy zamknęła się rogatka, to
znaczy, że zaraz będzie jechał pociąg. Potrzebował jeszcze potwierdzenia
trąbieniem? A może na piśmie?
Wjechał, gdy pierwsza rogatka była otwarta i zamknęła się mu przed nosem
druga. Jedynie co mógł zrobić to jak najszybciej stamtąd uciekać.
Generalnie - kierowca idiota - należy mu się kara kilku lat w
zawieszeniu, zabranie prawa jazdy, skoro nie potrafił prawidłowo
zareagować na zamknięcie się przed nosem rogatki wyjazdowej. A
ubezpieczenie nie powinno wypłacić kasy z polisy, jeśli taka była.
Prawdopodobnie tu jest pies pogrzebany - samochód nie miał AC, a
ciężarówki nie są tanie.
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.05.16 20:47 J.F.
- 16.05.16 20:46 masti
- 16.05.16 20:49 J.F.
- 16.05.16 20:52 Cavallino
- 16.05.16 21:54 sirapacz
- 16.05.16 22:00 masti
- 16.05.16 22:12 sirapacz
- 16.05.16 22:17 j...@i...pl
- 16.05.16 22:26 J.F.
- 16.05.16 22:52 RoMan Mandziejewicz
- 16.05.16 22:55 RoMan Mandziejewicz
- 17.05.16 00:27 Tomasz Pyra
- 17.05.16 02:04 Pawel \"O'Pajak\
- 17.05.16 06:32 Shrek
- 17.05.16 07:58 spider
Najnowsze wątki z tej grupy
- czy Seba naprawdę wróci do macierzy?
- coś pustawo u mechaników
- Nowy rodzaj zagrożenie ze strony elektryków :)
- Bus inpostu, przemycający ludzi, walnął w nocy w tira zaparkowanego na autostradzie 5 ofiar
- Kurierski bus przemycał ludzi i zasnął nad ranem za kierownicą.
- Biedna kobieta jechała samochodem na targ aby sprzedać klamoty i dostała 300 zł mandatu
- dobra wiadomość na koniec dnia
- Wyrok na samochody spalinowe. Szef Renault: auta zdrożeją o 40 proc.
- Polska się zmienia
- Dlaczego Polska reklamuje Szelowe paliwa - Bolidy mają być solarne, a nie spalinowe
- według raportu Najwyższej Izby Kontroli z 2014 r. ustawiona ręcznie tolerancja fotoradarów wynosiła często nawet... 25 km na godz.!
- Na tapet wraca głośny temat niesprawiedliwe wystawianych mandatów za przekroczenie prędkości.
- zagadałem dziś babę
- W tym urządzeniu ugotujesz wodę wszędzie. Bez podłączania do prądu
- wyobrazcie sobie
Najnowsze wątki
- 2025-05-17 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-05-17 Warszawa => Junior Account Manager <=
- 2025-05-17 Warszawa => Senior Programmer C <=
- 2025-05-17 Polska => Senior Key Account Manager <=
- 2025-05-17 Migracje i przestępczość
- 2025-05-16 czy Seba naprawdę wróci do macierzy?
- 2025-05-15 coś pustawo u mechaników
- 2025-05-16 Warszawa => IT Data Analyst (obszar Power BI) <=
- 2025-05-16 Warszawa => Senior Backend Developer <=
- 2025-05-16 Warszawa => IT Hardware Specialist - Wsparcie i Konfiguracja <=
- 2025-05-16 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-05-16 Warszawa => Team Lead Data Engineer (Snowflake) <=
- 2025-05-16 Poznań => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-05-16 Białystok => Team Lead Data Engineer (obszar Snowflake) <=
- 2025-05-16 Warszawa => Senior C++ Developer (analiza numeryczna i modelowanie) <=