  • 1. Data: 2018-03-26 18:31:18
    Temat: na przejezdzie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/kie
    rowcy-czekają-szlaban-w-górę-ruszają-i-pociąg-wyrósł
    -jak-spod-ziemi-policja-publikuje-wideo-ku-przestrod
    ze/ar-BBKBHoU

    No co, podniesiony szlaban daje prawo wjazdu za szlaban, ale nadal
    trzeba ustapic pojazdowi z pierwszenstwem :-)

    J.

  • 2. Data: 2018-03-26 20:27:42
    Temat: Re: na przejezdzie
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-03-26 o 18:31, J.F. pisze:

    > No co, podniesiony szlaban daje prawo wjazdu za szlaban, ale nadal
    > trzeba ustapic pojazdowi z pierwszenstwem :-)

    Jest tysiące powodów dla których nie należy wierzyć podniesionym szlabanom.
    Od pijanego dróżnika po awarię sprzętu.
    No ale jeśli ma się kilka żyć.

  • 3. Data: 2018-03-27 07:56:39
    Od: p...@g...com

    --Od pijanego dróżnika po awarię sprzętu. No ale jeśli ma się kilka żyć.

    dobra technika dobrze kosztuje ale mozna tez przycebulic i wsadzic babke za minimum
    socjalne na 3/4 etatu

  • 4. Data: 2018-03-27 07:58:16
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 26.03.2018 o 19:27, t-1 pisze:

    > Jest tysiące powodów dla których nie należy wierzyć podniesionym szlabanom.
    > Od pijanego dróżnika po awarię sprzętu.
    > No ale jeśli ma się kilka żyć.

    a co robisz jeśli przejazd ze szlabanem nie ma wystarczającej
    widoczności: powolutku wjeżdżasz na przejazd, wysiadasz i
    sprawdzasz/słuchasz szyny czy nie nadjeżdża pociąg, czy może
    przelatujesz 90km/h, bo wtedy najkrótszy czas jesteś na przejeździe?
    Pytam bo IMO nie sposób na każdym przejeździe ocenić w 100% czy coś nie
    nadjeżdża. Teoria z upewnieniem się jest fajna, ale IMO nie zawsze do
    osiągnięcia.

    Łukasz

  • 5. Data: 2018-03-27 10:05:01
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-03-27 o 07:58, ddddddddddddd pisze:

> [...]
    > Pytam bo IMO nie sposób na każdym przejeździe ocenić w 100% czy coś nie
    > nadjeżdża. Teoria z upewnieniem się jest fajna, ale IMO nie zawsze do

    Sugerujesz, że istnieją przypadki gdzie należy zagrać w ruletkę o życie
    swoje i pasażerów?
    Mi się jednak wydaje, że jazda w ciemno licząc, że akurat nie będzie
    jechał pociąg nie jest właściwym rozwiązaniem.
    Inna sprawa, że nie powinno być takich przejazdów gdzie nie można
    zobaczyć pociągu.

  • 6. Data: 2018-03-27 11:55:17
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    >

    > No co, podniesiony szlaban daje prawo wjazdu za szlaban, ale nadal
    > trzeba ustapic pojazdowi z pierwszenstwem :-)

    Kulig zginął na strzeżonym. Zawsze trzeba uważać...
    T.

  • 7. Data: 2018-03-27 12:02:01
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 27.03.2018 o 09:05, t-1 pisze:

    > Sugerujesz, że istnieją przypadki gdzie należy zagrać w ruletkę o życie
    > swoje i pasażerów?

    ruletka to by była jakby nie było szlabanów, jak są to ryzyko się zmniejsza

    > Mi się jednak wydaje, że jazda w ciemno licząc, że akurat nie będzie
    > jechał pociąg nie jest właściwym rozwiązaniem.
    > Inna sprawa, że nie powinno być takich przejazdów gdzie nie można
    > zobaczyć pociągu.

    niestety są takie i w zasadzie można tam próbować dwóch opcji: wysuwać
    się bardzo powoli i mieć nadzieję, że gdy uda się dojrzeć pociąg, to
    będzie czas na cofanie albo miejsce na zatrzymanie; ewentualnie można
    jechać trochę szybciej, nasłuchując i przyjmując, że jednak szlaban jest
    podniesiony, bo nic nie jedzie.
    Niestety nie przytoczę lokalizacji żeby było o czym podyskutować, bo nie
    przychodzi mi do głowy - ale na pewno nie jeden taki przejazd w życiu
    spotkałem

    Łukasz

  • 8. Data: 2018-03-27 13:47:36
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 27-03-2018 o 10:05, t-1 pisze:

    > Sugerujesz, że istnieją przypadki gdzie należy zagrać w ruletkę o życie
    > swoje i pasażerów?

    Tak, są takie miejsca. Bez wjechania na przejazd nie widać torów na
    odpowiednią odległość.

    > Mi się jednak wydaje, że jazda w ciemno licząc, że akurat nie będzie
    > jechał pociąg nie jest właściwym rozwiązaniem.

    Powiedz to bezmyślnym projektantom takich przejazdów.

    > Inna sprawa, że nie powinno być takich przejazdów gdzie nie można
    > zobaczyć pociągu.

    Ale jednak przejazdy bez widoczności istnieją i nawet są
    budowane/modernizowane nowe.

    https://www.google.com/maps/@49.9846043,20.5150183,3
    a,75y,316.25h,79.38t/data=!3m6!1e1!3m4!1siICbdKpbEb4
    XutYaCBpy2A!2e0!7i13312!8i6656

    Janusz Kulig zginął na przejeździe bez widoczności.

    yabba

  • 9. Data: 2018-03-27 14:05:20
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 27-03-2018 o 12:02, ddddddddddddd pisze:

> [...]
    > Niestety nie przytoczę lokalizacji żeby było o czym podyskutować, bo nie
    > przychodzi mi do głowy - ale na pewno nie jeden taki przejazd w życiu

    Proszę bardzo:

    https://www.google.pl/maps/@52.6707619,15.3081279,3a
    ,75y,159.56h,83.14t/data=!3m6!1e1!3m4!1sPKjAzTcsK2rk
    -iCT40ZCig!2e0!7i13312!8i6656

    https://www.google.pl/maps/@52.5927761,15.4921148,3a
    ,75y,80.58h,86.69t/data=!3m6!1e1!3m4!1slfYUTWwscPU-4
    XyHcM1yxA!2e0!7i13312!8i6656

    I piękny przykład przegięcia w drugą stronę. Pełnoprawny, oznakowany
    przejazd kolejowy, na którym trzeba zawsze zachować szczególną
    ostrożność. Dobrze, że znaku STOP nie postawili.

    https://www.google.pl/maps/@52.5630639,15.9944973,3a
    ,75y,93.33h,100.94t/data=!3m6!1e1!3m4!1sVJqO4GwemG7p
    n8-GpBqrTQ!2e0!7i13312!8i6656

    yabba

  • 10. Data: 2018-03-27 14:25:53
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Tue, 27 Mar 2018 14:05:20 +0200, yabba napisał(a):

> [...]
    >
    > https://www.google.pl/maps/@52.5630639,15.9944973,3a
    ,75y,93.33h,100.94t/data=!3m6!1e1!3m4!1sVJqO4GwemG7p

    https://goo.gl/maps/cg5K3gQQWUx
    https://goo.gl/maps/YqT55yZYFZr
    https://goo.gl/maps/sWcKBNBbRoo

    Może być?