-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netco
logne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!feeder.cambriumusenet.n
l!feed.tweaknews.nl!posting.tweaknews.nl!fx08.ams1.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
Subject: Re: nieco inny Wankel
References: <OWd6N.3957$WH47.885@fx08.ams1>
<9...@g...com>
User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 22
Message-ID: <o8Z6N.3977$WH47.203@fx08.ams1>
X-Complaints-To: a...@t...nl
NNTP-Posting-Date: Tue, 21 Nov 2023 07:39:00 UTC
Organization: Tweaknews
Date: Tue, 21 Nov 2023 07:39:00 GMT
X-Received-Bytes: 1785
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:49222
[ ukryj nagłówki ]On 2023-11-21, ptoki (ptoki) <s...@g...com> wrote:
> On Saturday, November 18, 2023 at 7:56:01 p.m. UTC-6, Marcin Debowski wrote:
>> https://arstechnica.com/cars/2023/11/this-inside-out
-design-solves-most-of-the-rotary-engines-problems/
>> https://youtu.be/jLtyNtf9_ew
>>
>> Ale widzę uszczelnienia jakby podobne, tylko w odwrotnym układzie, a
>> zdaje się w wanklach to był też problem?
>>
>>
>
> Ten sam problem, niewazne z ktorej strony sie na to patrzy.
> Te uszczelnienia nie sa takim wyzym problemem.
> Te silniki da sie zrobic tak aby cala komore (doslownie 4-6 czesci) plus te
uszczelki dalo sie wymienic w 30 minut.
> Ale to nie jest prawdziwy problem. Glownym klopotem jest ze trzeba smarowac i ten
olej dostaje sie do komory spalania i kopci.
> To juz chyba prosciej dzis robic turbo turbiny i w nich palic co tam sie da wlac...
Tez mi się nie wydaje, że koncepcyjnie jest to jakoś odległe od Wanka.
Owszem, bardziej kompaktowy, wiekszej mocy, bardziej przemyślany i
zoptymalizowany, ale to jakby nadal Wankel z większością jego przypadłosci.
--
Marcin
Następne wpisy z tego wątku
- 22.11.23 20:43 ptoki (ptoki)
- 24.11.23 01:29 Marcin Debowski
- 24.11.23 19:28 Zenek Kapelinder
- 25.11.23 03:18 ptoki (ptoki)
- 27.11.23 00:54 Marcin Debowski
- 28.11.23 03:55 ptoki (ptoki)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
- Synchronizacja zegarów miejskich w XIX wieku
- Zbieraczka do wkrętów lub gwoździ
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=