eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynierianieco inny Wankel › Re: nieco inny Wankel
  • Data: 2023-11-22 20:43:16
    Temat: Re: nieco inny Wankel
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Tuesday, November 21, 2023 at 1:39:03 a.m. UTC-6, Marcin Debowski wrote:
    > On 2023-11-21, ptoki (ptoki) <s...@g...com> wrote:
    > > On Saturday, November 18, 2023 at 7:56:01 p.m. UTC-6, Marcin Debowski wrote:
    > >> https://arstechnica.com/cars/2023/11/this-inside-out
    -design-solves-most-of-the-rotary-engines-problems/
    > >> https://youtu.be/jLtyNtf9_ew
    > >>
    > >> Ale widzę uszczelnienia jakby podobne, tylko w odwrotnym układzie, a
    > >> zdaje się w wanklach to był też problem?
    > >>
    > >>
    > >
    > > Ten sam problem, niewazne z ktorej strony sie na to patrzy.
    > > Te uszczelnienia nie sa takim wyzym problemem.
    > > Te silniki da sie zrobic tak aby cala komore (doslownie 4-6 czesci) plus te
    uszczelki dalo sie wymienic w 30 minut.
    > > Ale to nie jest prawdziwy problem. Glownym klopotem jest ze trzeba smarowac i ten
    olej dostaje sie do komory spalania i kopci.
    > > To juz chyba prosciej dzis robic turbo turbiny i w nich palic co tam sie da
    wlac...
    > Tez mi się nie wydaje, że koncepcyjnie jest to jakoś odległe od Wanka.
    > Owszem, bardziej kompaktowy, wiekszej mocy, bardziej przemyślany i
    > zoptymalizowany, ale to jakby nadal Wankel z większością jego przypadłosci.
    >

    Ta. Sa ciekawe koncepcje wanklopodobne.
    Ostatnio gdzies widzialem ciekawe filmy.

    Ten to ten "twoj" https://www.youtube.com/watch?v=X5UOqZn43gY

    Ten mi sie wydaje najsensowniejszy.
    https://www.youtube.com/watch?v=pgQSCFRPac4
    Ma pewne zalety i nie wyglada na dramat w eksploatacji.

    Ten mniej ciekawy:
    https://www.youtube.com/watch?v=9I0_3qFmPUM


    Nie jestem pewien czy ktorykolwiek z nich sie spopularyzuje. Nikt nie chce inwestowac
    w spaliniaki w aktualnej narracji.
    A IMHO spalinowce beda potrzebne i uzyteczne nawet jak elektryki beda tanie jak
    barszcz.

    Nie sadze aby dogoniono gestosc energii jaka ma benzyna a nawet jak tak to ladowanie
    i tak zostanie waskim gardlem. A nawet jak by uzywac wymienne baterie to nadal bedzie
    ciezko je wymieniac czasem.

    A spaliniak dobrze zrobiony jest i sprawny (szczegolnie zeby sie ugrzac) i mozna
    dlugi czas go magazynowac w gotowosci do dzialania i paliwo latwo dostepne (jakby na
    oleju rzepakowym jezdzil...)

    Ale narazie popularyzacji nie widze. No, moze jakby sie okazalo ze w co drugiej wsi
    mamy centrum obrobcze cnc i takie silniki sie bedzie robic jako opensource. To tak,
    spopularyzuja sie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: