-
X-Received: by 2002:ad4:52c7:0:b0:677:f3dd:d62d with SMTP id
p7-20020ad452c7000000b00677f3ddd62dmr88410qvs.12.1700682196952; Wed, 22
Nov 2023 11:43:16 -0800 (PST)
X-Received: by 2002:ad4:52c7:0:b0:677:f3dd:d62d with SMTP id
p7-20020ad452c7000000b00677f3ddd62dmr88410qvs.12.1700682196952; Wed, 22
Nov 2023 11:43:16 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!3.us.feeder.erje.net!feeder.erje.net!panix!weretis.net!feeder6.news.weret
is.net!border-2.nntp.ord.giganews.com!nntp.giganews.com!news-out.google.com!nnt
p.google.com!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Date: Wed, 22 Nov 2023 11:43:16 -0800 (PST)
In-Reply-To: <o8Z6N.3977$WH47.203@fx08.ams1>
Injection-Info: google-groups.googlegroups.com;
posting-host=2604:3d09:a582:8300:0:0:0:4c98;
posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
NNTP-Posting-Host: 2604:3d09:a582:8300:0:0:0:4c98
References: <OWd6N.3957$WH47.885@fx08.ams1>
<9...@g...com>
<o8Z6N.3977$WH47.203@fx08.ams1>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <e...@g...com>
Subject: Re: nieco inny Wankel
From: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>
Injection-Date: Wed, 22 Nov 2023 19:43:17 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 59
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:49236
[ ukryj nagłówki ]On Tuesday, November 21, 2023 at 1:39:03 a.m. UTC-6, Marcin Debowski wrote:
> On 2023-11-21, ptoki (ptoki) <s...@g...com> wrote:
> > On Saturday, November 18, 2023 at 7:56:01 p.m. UTC-6, Marcin Debowski wrote:
> >> https://arstechnica.com/cars/2023/11/this-inside-out
-design-solves-most-of-the-rotary-engines-problems/
> >> https://youtu.be/jLtyNtf9_ew
> >>
> >> Ale widzę uszczelnienia jakby podobne, tylko w odwrotnym układzie, a
> >> zdaje się w wanklach to był też problem?
> >>
> >>
> >
> > Ten sam problem, niewazne z ktorej strony sie na to patrzy.
> > Te uszczelnienia nie sa takim wyzym problemem.
> > Te silniki da sie zrobic tak aby cala komore (doslownie 4-6 czesci) plus te
uszczelki dalo sie wymienic w 30 minut.
> > Ale to nie jest prawdziwy problem. Glownym klopotem jest ze trzeba smarowac i ten
olej dostaje sie do komory spalania i kopci.
> > To juz chyba prosciej dzis robic turbo turbiny i w nich palic co tam sie da
wlac...
> Tez mi się nie wydaje, że koncepcyjnie jest to jakoś odległe od Wanka.
> Owszem, bardziej kompaktowy, wiekszej mocy, bardziej przemyślany i
> zoptymalizowany, ale to jakby nadal Wankel z większością jego przypadłosci.
>
Ta. Sa ciekawe koncepcje wanklopodobne.
Ostatnio gdzies widzialem ciekawe filmy.
Ten to ten "twoj" https://www.youtube.com/watch?v=X5UOqZn43gY
Ten mi sie wydaje najsensowniejszy.
https://www.youtube.com/watch?v=pgQSCFRPac4
Ma pewne zalety i nie wyglada na dramat w eksploatacji.
Ten mniej ciekawy:
https://www.youtube.com/watch?v=9I0_3qFmPUM
Nie jestem pewien czy ktorykolwiek z nich sie spopularyzuje. Nikt nie chce inwestowac
w spaliniaki w aktualnej narracji.
A IMHO spalinowce beda potrzebne i uzyteczne nawet jak elektryki beda tanie jak
barszcz.
Nie sadze aby dogoniono gestosc energii jaka ma benzyna a nawet jak tak to ladowanie
i tak zostanie waskim gardlem. A nawet jak by uzywac wymienne baterie to nadal bedzie
ciezko je wymieniac czasem.
A spaliniak dobrze zrobiony jest i sprawny (szczegolnie zeby sie ugrzac) i mozna
dlugi czas go magazynowac w gotowosci do dzialania i paliwo latwo dostepne (jakby na
oleju rzepakowym jezdzil...)
Ale narazie popularyzacji nie widze. No, moze jakby sie okazalo ze w co drugiej wsi
mamy centrum obrobcze cnc i takie silniki sie bedzie robic jako opensource. To tak,
spopularyzuja sie.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.11.23 01:29 Marcin Debowski
- 24.11.23 19:28 Zenek Kapelinder
- 25.11.23 03:18 ptoki (ptoki)
- 27.11.23 00:54 Marcin Debowski
- 28.11.23 03:55 ptoki (ptoki)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
- Synchronizacja zegarów miejskich w XIX wieku
- Zbieraczka do wkrętów lub gwoździ
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=