  • Data: 2014-08-11 09:44:07
    Temat: Re: nity, przelotki przez płytkę drukowaną
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-08-10 20:03, ToMasz pisze:

    > grubości.... mniejszej niż 0.5mm Lutowanie całkowicie odpada, a klepanie
    > młotkiem - obawiam się że także spowoduje pęknięcie. Czy w świecie
    > elektroniki występują takie "nity" którymi można by "przepuścić" prąd z
    > dolnej warstwy druku na górną - w dwustronnej płytce?

    To ja się przyłączę do pytania. Czy istnieją jakieś amatorskie
    rozwiązania na zrobienie przelotki z jednej strony płytki na drugą,
    które byłyby na tyle płaskie, żeby dało się je wykonać pod układem SMD?
    Typowe rozwiązanie, polegające na lutowaniu kawałka drutu odpada z
    oczywistych względów.

    Ja wiem, że teraz pewnie odezwie się 20 osób proponujących skorzystanie
    z usług jakiejś firmy. Niemniej pytam z ciekawości - możliwości w
    zakresie wykonywania amatorskich płytek znacząco poprawiły się w ciągu
    paru ostatnich lat. Pamiętam jeszcze czasy, kiedy ścieżki rysowało się
    markerem albo malowało pędzelkiem. Uzyskanie dokładności pozwalającej na
    montaż elementów SMD wydawało się wtedy czymś nieosiągalnym w
    amatorskich warunkach. Dzisiaj wystarczy drukarka laserowa i laminator,
    a cynowanie stopem Lichtenberga daje efekt porównywalny z fabryką. Więc
    może i problem tych nieszczęsnych przelotek jest możliwy do obejścia?