  • Data: 2023-12-04 01:32:40
    Temat: Re: no to mam problem...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A jak dasz mosfeta z 1R i PWMa?

    Układ, którym sterujemy to DP9502B.
    Tutaj ktoś coś z nim dłubał też :
    https://www.instructables.com/Dp9502b-Led-Driver-Hac
    king-and-Current-Reduction-f/

    No w każdym razie, rezystor o który mowa siedzi między pine 7(CS) a GND
    i ustawia prąd dla ledów. Normalnie tam jest 1R co daje gw. wzoru 300mA.
    Eksperymentalnie sprawdziłem, że zwiększanie go do 200R ładnie reguluje
    jasność. Odłączenie - wyłącza całkiem. Niby logiczne.

    ALE - przez ten rezystor nie płynie cały prąd z LED do GND, bo tam jest
    na tym 1R maksymalnie te wspomniane 35mA czy coś w okolicy.

    Trzeba by sprawdzić, że PWM by dało pożądany efekt. Ale może to jest i
    pomysł. Musiałbym podłączyć i zobaczyć czy będzie OK.

    Wcześniej myślałem o PWM zanim się dobrałem do tego DP9502B.
    Miałem zamiar zrobić całość od początku z PWM właśnie. A potem się
    okazało, że tym rezystorem się da no i porzuciłem pomysł.

    No dobra, jutro sprawdzę może.