-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-septem
ber.org!news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
From: Pszemol <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: nowy C-max 1,6 tdci czy 2.0 ?
Date: Thu, 20 Jul 2017 15:04:04 -0000 (UTC)
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 76
Message-ID: <okqgp4$sbh$1@dont-email.me>
References: <8...@g...com>
<okq3ru$ig0$1@dont-email.me>
<a...@g...com>
<okq6e9$qc1$1@dont-email.me> <5970bd2e$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Thu, 20 Jul 2017 15:04:04 -0000 (UTC)
Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
posting-host="a25045230fc028c18de432b5032ac77c";
logging-data="29041";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX19isLp6/yH+/v1DgaAlO/hJ"
User-Agent: NewsTap/5.2.6 (iPhone/iPod Touch)
Cancel-Lock: sha1:U1JKuA7BqrwhonbKX656v57G0vk= sha1:vLl5OiR2k7KQdHKiFpzqwUlaRfY=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2610861
[ ukryj nagłówki ]J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:okq6e9$qc1$...@d...me...
>> "decore" <r...@g...com> wrote in message
>>> jakos w fordowskie hybrydy nie wierze, bralem pod uwage priusa ale
>>> cenowo to inaczej wyglada i raczej chcialbym pojsc w konstrukcje
>>> proste i sprawdzone gdzie ekonomia i jazda takim samochodem bylaby
>>> sensowna
>
>> Weź pod uwagę, że diesel odchodzi powoli do lamusa.
>> Kupując dziś nowe auto z silnikiem diesla musisz się
>> liczyć że będzie Ci go trudno sprzedać za 10 lat w świecie
>> pełnym czyściutkich samochodów elektrycznych...
>
> Normalniejemy i 10 letnie auto jest g* warte.
> Czy go sprzedasz za 15% ceny zakupu czy za 5%, to juz niewielka
> roznica.
No niby tak, ale jak zamienisz 10 na 7 lat to pewnie ciut się Twoja
opowieść zmieni.
> Postrasz lepiej, ze juz w przyszlym roku zaczna sie zakazy wjazdu :-)
Jedno i drugie powinno się uwzględnić w rozważaniach...
>> A co do C-Max hybrydy którą jeździłem na wakacjach
>> to muszę powiedzieć że technologia na ekranach dosyć
>> imponująca i samochód bardzo oszczędny... Robiliśmy
>> sporo wycieczek i spaliliśmy strasznie mało benzyny.
>> Mimo, że to był mój pierwszy w życiu raz jazdy z hybrydem
>> i musiałem się pierwsze 2-3 dni uczyć z nim obchodzić,
>> postępować zgodnie ze wskazówkami "trenera hamowania"
>> :-) i przyspieszać ekonomicznie nauczyć :-)
>
>> Swoją drogą można sobie dodać rozrywki w czasie jazdy
>> za pomocą tego trenera hamowania, który Ci pokazuje
>> ile energii wróciło z hamulców do baterii akumulatorów
>> w czasie hamowania i możesz się doskonalić aby z 87%
>> dociągnąć do 97% a nawet czasem do 100% :-)
>
> Brzmi ciekawie ... choc komputer powinien zachecac do patrzenia na
> droge, a nie na ekran :-)
Możesz to wyłączyć, jak Cię rozprasza.
Generalnie chodzi tu o zwalnianie na leciutko naciśniętych hamulcach - coś,
czego nigdy nie robisz w tradycyjnym aucie. Takie zwalnianie aż do
całkowitego zatrzymania przed czerwonym światłem kończyłem rezultatem
97-100% regeneracji.
W zależności od siły naciśnięcia pedału hamulca samochód decyduje czy tylko
zacząć zwalniać, z użyciem silników elektrycznych i trybu regeneracyjnego
czy zaaplikować normalne hample jak naciśniesz mocniej.
Generalnie parę pierwszych razów moje naciśnięcie hamulca o mało nie
skończyło się wybiciem zębów na kierownicy bo "normalne", zdecydowane ich
naciśnięcie jest za mocne - szybko uczysz się lekko tylko operować pedałem
hamulca jak chirurg-neurolog operuje skalpelem :-)
> 100% ... ciekawe ... zjazd z gorki ?
Zjazd z górki trenowałem dosyć "ambitnie", przełączając automat z D na L
aby nie spalić hamulców. Niestety za mocno tym zdławiłem skrzynię. Znosiłem
dzielnie zbyt wysokie obroty hamującego silnika... Potem dopiero odkryłem
pośrednie ustawienie skrzynki: malutki guziczek świetnie ukryty przy czubku
lewarka z ikonką auta zjeżdżającego z górki.... :-) A guziczek odkryłem
zupełnie przypadkiem naciskając go niechcący i zauważyłem nową żółtą ikonkę
na ekranie :-) Szkoda że nie odkryłem go wcześniej, zanim nie zjeżdżałem
pół godziny z wielkiego wulkanu Haleakala, pokonując ponad 1000 metrów
różnicy wzniesień na dystansie około 18km super krętą drogą numer 378 do
skrzyżowania z 377 :-)
Swoją drogą ciekawe co hybryda robi z regeneracyjnym hamowaniem przy
jeździe z górki, gdy bateria akumulatorów jest już w 100% naładowana?
Regeneracyjne hamowanie przecież nie zadziała bez obciążenia ładującą się
baterią?
Następne wpisy z tego wątku
- 20.07.17 22:00 m4rkiz
- 20.07.17 22:05 Pszemol
- 21.07.17 01:18 Pszemol
- 21.07.17 10:33 elmer radi radisson
- 21.07.17 10:46 s...@g...com
- 21.07.17 11:06 elmer radi radisson
- 21.07.17 14:26 decore
- 21.07.17 15:27 J.F.
- 21.07.17 15:56 elmer radi radisson
- 21.07.17 18:40 Zenek Kapelinder
- 21.07.17 18:41 J.F.
- 21.07.17 18:57 Pszemol
- 23.07.17 13:31 wowa
- 23.07.17 14:42 Pszemol
- 23.07.17 23:39 wowa
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=