    From: marider <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: nowy sport [OT]
    Date: Tue, 13 Jan 2009 10:50:35 +0100

    Ireneusz Dyła pisze:
    > Od lipca do grudnia 2007 na najbardziej śmiertelnej drodze krajowej nr 8 w
    > Polsce udało sie zmniejszych liczbę ofiar śmiertelnych o 30%. To bardzo dużo, tym
    > bardziej że w tym samym okresie liczba zabitych na pozostałych drogach wzrosła o
    6%.

    Wiekszosc wypadkow to zdarza sie chyba przy wyprzedzaniu z tego co
    kojarze. Drogi sa waskie + kiepskie, duza predkosc i wyprzedzanie na
    3ciego w Pl to norma.

    > Fotoradarów nie ma, ale maszty są i całkowicie spelniają rolę fotoradarów.
    > Rzeczywista prędkość przejazdu spada --->liczba zabitych spada, a z drugiej
    > strony poziom zdenerwowania kierowców wzrasta.
    > Trzeba sobie odpowiedzieć: czego chcemy?

    Aha, syndrom kija ;) Wystarczyloby montowac czujnik predkosci i nadajnik
    w takim radarze odcinajacy zaplon w aucie/moto jesli przekroczy sie
    odpowiedni dopuszczalny prog predkosci. Np cisniesz sobie 150 na 80,
    trach i Ci sprzet gasnie na 15-30 minut (oczywiscie umozliwiajac dalsza
    jazde a nie blokade kierownicy i gwaltowny skret kol np ;) ), wtedy by
    sie ludzie pilnowali. Tylko to raczej fantastyka niz rzeczywistosc,
    lepiej karmic masy niepotrzebnych urzednikow na setkach roznych zbednych
    stanowisk niz pomyslec i raz zrobic wszystko porzadnie.

    > PS. Ze wszystkich znanych mi i stosowanych środków, fotoradary są
    > najskuteczniejsze i najtańsze.

    Mieszkam przy 8ce i na odcinku Wawa-Bstok puszek nastawiali sporo w
    kazdej wiekszej miejscowosci, gdzie na ogol i tak sie zwalnia. Ciekawi
    mnie czy na obwodnicach (jak juz powstana) tez beda. Jak zrobia dwa pasy
    + pobocze w 1 kierunku, to bedzie dobrze. Na 2-3 lata poki TIRy
    wszystkiego nie rozwala.. ;)

    Pzdr
    --
    marider