  • 1. Data: 2009-01-11 08:20:59
    Temat: nowy sport
    Od: Nexus6 <n...@u...poczta.gazeta.pl>

    http://www.speedcam.co.uk/gatso2.htm
    nexus

  • 2. Data: 2009-01-12 07:37:01
    Temat: Re: nowy sport
    Od: fv <f...@c...com>

    Nexus6 wrote:
    > http://www.speedcam.co.uk/gatso2.htm

    Dla niewchodzących na link: zdjęcia spalonych fotoradarów, wraz z instrukcją jak je
    skutecznie niszczyć.

    Tia... Lepiej zapobiegać niż później musieć uprawiać partyzantkę przeciw własnemu
    krajowi. Może
    warto pójść z pałami i oponami jak górnicy pod sejm? A co, my gorsi?

    Wszystko się zaczyna od tego, że politycy nie płacą mandatów i im wszystko wolno.
    Jakby jeden z
    drugim stracił prawo albo pół pensji na mandat, to może i prawo byłoby inne.

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 3. Data: 2009-01-12 19:23:01
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    fv pisze:

> [...]
    Jakby jeden z
    > drugim stracił prawo albo pół pensji na mandat, to może i prawo byłoby inne.

    Kilka dni temu gdzies w radio uslyszalem,z e wprowadzaja jakis nowy
    system kamer rejestrujacych numery samochodow popelniajacych wykorczenia
    w RD. Gwozdziem programu jest fakt, iz samochody BOR i innych
    "kancelarii" itp beda wykluczone z rejestracji - centrala po prostu
    takie fotki bedzie kasowala. Ot, folwark zwierzecy.
    Wrzucalem juz kiedys ten link na grupe samochodowa w czasach gdy
    jeszcze mieszkalem w UK. Za Kanalem problem fotoradarow tez jest czesto
    podnoszony jako przejaw fiskalizmu panstwa. U nas jakos nie nikt nie che
    ruszyc tego problemu... A w tym roku planuja 1500 nowych fotoradarow w
    tym jakas ilosc takich robiacych fotki takze od tylu.
    Jedz, plac i placz...

    --
    Qlfon, Kraków

  • 4. Data: 2009-01-12 19:35:17
    Od: a...@b...org.pl (Janusz A. Urbanowicz)

    Qlfon <r...@l...pl> writes:

    > nikt nie che ruszyc tego problemu... A w tym roku planuja 1500 nowych
    > fotoradarow w tym jakas ilosc takich robiacych fotki takze od tylu.
    > Jedz, plac i placz...

    A nie wystarczy nie przeginać z pałowaniem?

    =alx
    --
    JID: a...@h...pl
    PGP: 0x46399138

  • 5. Data: 2009-01-12 19:48:52
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Janusz A. Urbanowicz pisze:

    > A nie wystarczy nie przeginać z pałowaniem?
    Akurat motocyklem jezdzilem zwykle wolniej niz jezdze samochodem:) Ale
    masz racje, mozna nie przeginac, tylko dojdzie niedlugo do tego ze
    bedziesz musial cala trase, np. Rzeszow - Gdansk jechac zgodnie z
    ograniczeniami. Nawet nie chce myslec o czasie takiej podrozy. Do tego
    dochodzi fakt, iz fotoradary (te o ktorych wiadomo gdzie sa) powoduja
    "falowanie" ruchu drogowego: jedzie sie szybciej od jednego do drugiego,
    hamuje przed a z po minieciu - znow w palnik. Przy ich wiekszym
    zageszczeniu tylko czekam na informacje o najechaniach na tyl pojazdu
    hamujacego przed kamera. Czekam na statystyki, ktore pokaza efektywnosc
    wprowadzenia fotoradarow: np. " w latach x-y postawilismy XYZ
    fotoradarow co spowodowalo SPADEK liczby zdarzen drogowych i
    smiertelnosc na 1000 wypadkow o tyle i tyle %. Wtedy uwierze ze to ma
    sens. Sarkozy wprowadzil ostre kontrole we Francji i nie ma juz latwo.
    Na nieszczescie dla tych Francuzow co to lubia szybciej - ma wyniki i
    mimo ze to b. niepopularny ruch z jego strony nikt mu nie moze niczego
    w tym zakresie zarzucic. A u nas jak jest? Mialo byc lepiej a jest jak
    zwykle z tym ze do budzetu trafia coraz wiecej...

    --
    Qlfon, Kraków

  • 6. Data: 2009-01-12 21:13:07
    Od: a...@b...org.pl (Janusz A. Urbanowicz)

    Qlfon <r...@l...pl> writes:

> [...]
    > masz racje, mozna nie przeginac, tylko dojdzie niedlugo do tego ze
    > bedziesz musial cala trase, np. Rzeszow - Gdansk jechac zgodnie z

    Normalnie tragedia.

    =alx

  • 7. Data: 2009-01-12 21:19:24
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Mon, 12 Jan 2009 22:13:07 +0100, Janusz A. Urbanowicz
    <a...@b...org.pl> wrote:

    [...]

    > Normalnie tragedia.

    Chyba sobie zapiszę tego posta i Ci przypomnę na jesień. ;-P

    > =alx
    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 8. Data: 2009-01-12 23:14:26
    Od: marider <m...@g...pl>

    Qlfon pisze:
    > Mialo byc lepiej a jest jak zwykle z tym ze do budzetu trafia coraz wiecej...

    Moze raczej "w czyjas kieszen" ;) Co nie zmienia faktu ze z tymi
    fotoradarami i ograniczeniami to sie parodia niezla robi w Pl, na 100
    budek 1 kamera z ktorej i tak zdjecie moze zniknac jak sie ma znajomego
    w Policji. W tym kraju wiekszosc pomyslow i przepisow jest poroniona..

    Pzdr
    --
    marider
    Wsciekla R1 + dodatki = sprzedam ;)

  • 9. Data: 2009-01-13 09:01:23
    Od: "Ireneusz Dyła" <i...@o...gddkia.gov.pl>

    Użytkownik "marider" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > budek 1 kamera z ktorej i tak zdjecie moze zniknac jak sie ma znajomego w
    > Policji. W tym kraju wiekszosc pomyslow i przepisow jest poroniona..

    Od lipca do grudnia 2007 na najbardziej śmiertelnej drodze krajowej nr 8 w
    Polsce
    udało sie zmniejszych liczbę ofiar śmiertelnych o 30%. To bardzo dużo, tym
    bardziej
    że w tym samym okresie liczba zabitych na pozostałych drogach wzrosła o 6%.
    Fotoradarów nie ma, ale maszty są i całkowicie spelniają rolę fotoradarów.
    Rzeczywista prędkość przejazdu spada --->liczba zabitych spada, a z drugiej
    strony
    poziom zdenerwowania kierowców wzrasta.
    Trzeba sobie odpowiedzieć: czego chcemy?

    PS. Ze wszystkich znanych mi i stosowanych środków, fotoradary są
    najskuteczniejsze i najtańsze.

    Pozdawiam
    Irek i ktm-y

  • 10. Data: 2009-01-13 09:50:35
    Temat: Re: nowy sport [OT]
    Od: marider <m...@g...pl>

    Ireneusz Dyła pisze:
> [...]
    > bardziej że w tym samym okresie liczba zabitych na pozostałych drogach wzrosła o

    Wiekszosc wypadkow to zdarza sie chyba przy wyprzedzaniu z tego co
    kojarze. Drogi sa waskie + kiepskie, duza predkosc i wyprzedzanie na
    3ciego w Pl to norma.

> [...]
    > strony poziom zdenerwowania kierowców wzrasta.
    > Trzeba sobie odpowiedzieć: czego chcemy?

    Aha, syndrom kija ;) Wystarczyloby montowac czujnik predkosci i nadajnik
    w takim radarze odcinajacy zaplon w aucie/moto jesli przekroczy sie
    odpowiedni dopuszczalny prog predkosci. Np cisniesz sobie 150 na 80,
    trach i Ci sprzet gasnie na 15-30 minut (oczywiscie umozliwiajac dalsza
    jazde a nie blokade kierownicy i gwaltowny skret kol np ;) ), wtedy by
    sie ludzie pilnowali. Tylko to raczej fantastyka niz rzeczywistosc,
    lepiej karmic masy niepotrzebnych urzednikow na setkach roznych zbednych
    stanowisk niz pomyslec i raz zrobic wszystko porzadnie.

    > PS. Ze wszystkich znanych mi i stosowanych środków, fotoradary są
    > najskuteczniejsze i najtańsze.

    Mieszkam przy 8ce i na odcinku Wawa-Bstok puszek nastawiali sporo w
    kazdej wiekszej miejscowosci, gdzie na ogol i tak sie zwalnia. Ciekawi
    mnie czy na obwodnicach (jak juz powstana) tez beda. Jak zrobia dwa pasy
    + pobocze w 1 kierunku, to bedzie dobrze. Na 2-3 lata poki TIRy
    wszystkiego nie rozwala.. ;)

    Pzdr