    Subject: Re: polski kierowca
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Fri, 27 Nov 2020 23:18:26 +0100

    W dniu 24.11.2020 o 10:50, J.F. pisze:

    > No, tak prawde mowiac, to 300 to jest zagrozenie, 200 tez ... byloby
    > mniejsze, gdyby ci z prawego pasa patrzyli w lusterka przed
    > wyprzedzaniem ...

    Trzy paczki nie jeździłem ale 200+ się zdarzało - nie to żebym był z
    tego jakiś dumny, bo po autostradzie to każdy głupi da radę w dobrej
    bryczce. I powiem ci, że jestem przekonany, że ci od 200+ wyczuwają
    takich co to pas mogą z partyzanta zmienić (co nie jest często takie
    trudne w 99% przypadków ludzie zmieniają pas w jakimś celu - jak ktoś
    130 dojeżdza do tira i nie hamuje, to nie trzeba być geniuszem żeby
    wymyśleć, że raczej pas zmieni niż w ciężarówkę przywali). Pytanie jest
    co z takim przeczuciem robią. I czy po pierwszym hamowaniu nauczą się
    trzymać odstępy. Jak tak, to paradoksalnie na autostradzie mniejsze
    zagrożenie robią niż niedzielni kierowcy, co cholera wie co odwiną.

    Nie to żebym chwalił, namawiał czy się usprawiedliwiał. Z perspektywy
    czasu jednak za mądre to nie było - w nowej bryce szafy nie zamknąłem i
    aż tak ciekawy nie jestem czy 250 poleci;)

    > Nie wiem czy to moda na ecodriving, ale fakt, ze tego teraz ucza na
    > kursach.
    > Na swiatlach ... na niektorych zaszkodzi, na innych nie - i tak wiecej
    > nie przejedzie.

    Jeśli jest fizycznie miejsce za skrzyżowaniem zawsze więcej przejedzie
    przy dynamicznym ruszeniu (ale przez wszystkich - bo jak ten z pole
    position spali asfalt jeszcze na żółtym a drugi będzie jednki szukał to
    nic nie zmienia.

    W waszawie lewoskręt bezkolizyjny wygląda tak. zółte, zielone 1,2 -
    poszeł pierwszy, 3, 4 - drugi, 5 trzeci 6 czwarty, 7 piąty i szósty, na
    trzsekundowym żółtym sześciu i na czerwonym trzech;) A podobno u nas
    jest dobrze;)

    --
    Shrek