  • 1. Data: 2020-11-23 20:02:18
    Temat: polski kierowca
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://www.brd24.pl/spoleczenstwo/horror-na-autostra
    dach-gddkia-lawinowy-przyrost-predkosci-jezdza-po-30
    0-km-h/

    "Dwa lata temu na około 160-kilometrowym koncesyjnym odcinku
    autostrady A1 Rusocin - Nowa Wieś aż 168 pojazdów osiągnęło maksymalną
    zarejestrowaną tam średnią prędkość 248 km/h! A to oznacza, że
    chwilami prędkość mogła oscylować wokół 300 km/h."

    Hm nie podali w jakim czasie te 168 pojazdow ... ale place to wymagam,
    czy zegary na bramkach zle zsychronizowane ?

    "Na przykład, że na odcinku drogi ekspresowej S3 między Gorzowem
    Wielkopolskim a Szczecinem ponad 70 proc. kierujących przekroczyło
    dozwoloną prędkość, a 15 proc. jechało szybciej niż 147 km/h
    (maksymalna dopuszczalna prędkość na drodze klasy S to co do zasady
    120 km/h)."

    Hm, te 70% to mi tak srednio pasuje do obserwacji, choc tam nie
    jezdze - obserwacje z okolic Wroclawia.
    A moze doliczyli tiry jadace ponad 80km/h ?

    "Na stanowisku na autostradzie A4 (Krapkowice - Kędzierzyn Koźle), w
    ciągu całego ubiegłego roku, zanotowano około 10 tysięcy pojazdów
    poruszających się z prędkością powyżej 200 km/h."

    30 dziennie .. no moze ...

    https://www.brd24.pl/spoleczenstwo/google-maps-suger
    uje-polskim-kierowcom-lamanie-ograniczen-predkosci/
    google zawyza predkosci ... czy szybsi uzywaja google ?

    no i tytulowy kierowca
    https://www.brd24.pl/spoleczenstwo/na-dolnym-slasku-
    znalezli-wzorzec-polskiego-kierowcy-uciekal-policji-
    bo-nie-chcial-sie-dac-wyprzedzic/

    "Nie chciałem, aby wyprzedziło mnie jakieś auto".

    Troche go rozumiem. Tez nie zawsze mi sie chce.
    A 205km/h na zwyklej drodze ... no coz - policjanci tez widac uwazaja
    za bezpieczne :)

    P.S. Kary ida w gore
    https://www.brd24.pl/spoleczenstwo/burmistrz-z-ugrup
    owania-gowina-po-wypadku-skazany-na-bezwzgledne-wiez
    ienie/

    "Na skrzyżowaniu ulic w miejscowości Pajęczno 45-letni burmistrz
    miasta Dariusz Tokarski skręcał i nie ustąpił prawidłowo jadącemu
    17-latkowi na motorowerze. Chłopak nie przeżył wypadku.

    Sąd pierwszej instancji skazał Tokarskiego za spowodowanie wypadku ze
    skutkiem śmiertelnym na rok pozbawienia wolności w zawieszeniu na trzy
    lata. Zatrzymał mu też prawo jazdy na cztery lata.

    Sprawa trafiła jednak do sądu apelacyjnego. Ten - jak informuje
    Twojepajeczno.pl - właśnie wydał wyrok. Skazał byłego już obecnie
    burmistrza na rok i sześć miesięcy bezwzględnego więzienia."

    ... czy sprawa polityczna, albowiem "Burmistrz z ugrupowania Gowina"
    :-)

    Burmistrz skrecal, to chyba bardzo szybko nie jechal, a motorower ...
    nie powinien 45 km/h przekroczyc. Czyli powinno byc bezpiecznie.

    J.

  • 2. Data: 2020-11-23 20:58:12
    Temat: Re: polski kierowca
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 23.11.2020 o 20:02, J.F. pisze:
> [...]
    > zarejestrowaną tam średnią prędkość 248 km/h! A to oznacza, że chwilami
    > prędkość mogła oscylować wokół 300 km/h."

    To zdanie mówi tylko, że 168 samochodów jechało 248km/h a nie, że miało
    taką średnią. Średnią miał jeden. Wyobrażam sobie, że jakąś odpowiednią
    bryką wykręcił te 248 więc miejscami musiał mieć więcej. Ale czy 300 to
    wcale nie jest takie pewne. Pewne jest natomiast, że już kierowców
    jeżdżących 250 jest bardzo mało. Znacznie więcej jest jeżdżących 200.
    Ale to nadal margines i nic nie wskazuje by stwarzali istotne
    zagrożenie. Po to te lepsze drogi przecież są. Czy ten artykuł miałby
    jakikolwiek sens w Niemczech, gdzie zasadniczo nie ma ograniczenia.

    > Hm nie podali w jakim czasie te 168 pojazdow ... ale place to wymagam,
    > czy zegary na bramkach zle zsychronizowane ?

    Kto wie.

> [...]
    > obserwacje z okolic Wroclawia.
    > A moze doliczyli tiry jadace ponad 80km/h ?

    Sporo osób jeździ po drogach tyle co Twizy, czyli właśnie 80km/h.

> [...]
    uje-polskim-kierowcom-lamanie-ograniczen-predkosci/

    > google zawyza predkosci ... czy szybsi uzywaja google ?

    Po prostu tak działa, że patrzy na realne prędkości a nie ograniczenia.
    Bo jaki cel miałby przyświecać kierowaniu się ograniczeniami.

    > no i tytulowy kierowca
    > https://www.brd24.pl/spoleczenstwo/na-dolnym-slasku-
    znalezli-wzorzec-polskiego-kierowcy-uciekal-policji-
    bo-nie-chcial-sie-dac-wyprzedzic/

    No kiedyś puściłem Straż Graniczną bo myślałem, że mnie gonią. Jechali
    bez żadnej refleksji. Wszystkie skrzyżowania bez jakiegokolwiek zwalniania.

    > "Nie chciałem, aby wyprzedziło mnie jakieś auto".
    >
    > Troche go rozumiem. Tez nie zawsze mi sie chce.
    > A 205km/h na zwyklej drodze ... no coz - policjanci tez widac uwazaja za
    > bezpieczne :)

    Ostatnio pacyfikują manifestacje łamiąc prawo i jeszcze ochrony się
    domagają pasożyty społeczne.

> [...]
    >
    > Burmistrz skrecal, to chyba bardzo szybko nie jechal, a motorower ...
    > nie powinien 45 km/h przekroczyc. Czyli powinno byc bezpiecznie.

    Tak bym obstawiał. A frajerzy nadal chodzą na wybory.

  • 3. Data: 2020-11-23 22:06:42
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

> [...]
    > wcale nie jest takie pewne. Pewne jest natomiast, że już kierowców
    > jeżdżących 250 jest bardzo mało. Znacznie więcej jest jeżdżących 200.

    Nie chce mi się wierzyć, że tyle tak szybko jeździ. Co prawda ostatnio
    (ten rok) niewiele poruszam się po autostradach, ale wózków jadących
    180km/h było kilka na odcinku powiedzmy 200km, a takie które można być
    pewnym że ponad 200km/h to może jeden się czasami trafił.
    Za to dużo było tiropodobnych. Nie wiem, czy warunki, czy ekonomia, ale
    takich do 100km/h zawsze było pełno.

    > Ale to nadal margines i nic nie wskazuje by stwarzali istotne
    > zagrożenie. Po to te lepsze drogi przecież są. Czy ten artykuł miałby
    > jakikolwiek sens w Niemczech, gdzie zasadniczo nie ma ograniczenia.

    Dla mnie najlepszą prędkością przelotową na dobrej autostradzie jest
    okolica 180km/h. Czuję że jeszcze panuję nad tym co się dzieje, w razie
    kłopotów z przodu jest czas na reakcję, ale wystarczy trochę ruchu i
    zwyczajnie zaczyna być to męczące, a z przyjemnej skupionej jazdy robi
    się wkurw. O wiele przyjemniej - płynniej, jedzie się wtedy przy
    150-160km/h. A teraz wprowadzili "odcięcie >50 w niezabudwanym", więc
    tym bardziej nie chce mi się wierzyć w zapierdalaczy.

    > Sporo osób jeździ po drogach tyle co Twizy, czyli właśnie 80km/h.

    Po drogach jednopasmowych jak najbardziej i rozumiem dlaczego. Też tak
    często się poruszam. Warunków na drodze nie ma, a jak na siłę pogonisz,
    to w efekcie okaże się że na 2h trasie zaoszczędziłeś 10 minut.
    Kompletnie bez sensu jest się szarpać na drodze.

    30 dziennie... hmm... to zaczyna pasować. Jadąc w tą samą stronę czasami
    kogoś takiego spotkasz.

    > No kiedyś puściłem Straż Graniczną bo myślałem, że mnie gonią. Jechali
    > bez żadnej refleksji. Wszystkie skrzyżowania bez jakiegokolwiek zwalniania.

    Kiedyś to przyłączyłem się do kolumny rządowej, wózek pasował, kolor
    też, prędkości niewiele ponad standard, więc bezpiecznie. Nie spodobało
    się to i błyskawicznie zobaczyłem lizak. Szkoda, bylem ciekaw jak się
    tak jedzie :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 4. Data: 2020-11-23 22:24:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ii" napisał w wiadomości grup
> [...]
    0-km-h/

    >To zdanie mówi tylko, że 168 samochodów jechało 248km/h a nie, że

    Imo - mowi, ze 168 pojazdow mialo srednia predkosc 248 ... ale
    faktycznie dziwne by to bylo.
    Wszyscy tak rowniutko ?

    Czy system pomiarowy wiekszej nie potrafi zarejestrowac :-)

> [...]
    > te lepsze drogi przecież są. Czy ten artykuł miałby jakikolwiek sens
    > w Niemczech, gdzie zasadniczo nie ma ograniczenia.

    Nie mialby o tyle, ze o czym mialby pisac - ze kierowcy nie lamia
    ograniczen ?

    Ograniczen miejscowych tam akurat jest sporo, i Blitz Marathon co roku
    maja :-)

    >Sporo osób jeździ po drogach tyle co Twizy, czyli właśnie 80km/h.

    Wiec gdzie te 70% jadacych ponad 120 ?

    uje-polskim-kierowcom-lamanie-ograniczen-predkosci/

    >Po prostu tak działa, że patrzy na realne prędkości a nie
    >ograniczenia. Bo jaki cel miałby przyświecać kierowaniu się
    >ograniczeniami.

    Szczegolnie, jesli wzorowany na USA "u nas wolno 55mph, ale szeryf nie
    zwraca uwagi na 10-15mph wiecej" :-)

    Tylko ... jesli sporo osob jezdzi 80, to jak google wylicza osiagalna
    predkosc?
    Odrzuca wolniejszych i zostawia szybszych, ale nie najszybszych ?

    J.

  • 5. Data: 2020-11-23 23:10:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >jadących 180km/h było kilka na odcinku powiedzmy 200km, a takie które
    >można być pewnym że ponad 200km/h to może jeden się czasami trafił.

    Irku, a ile jechales ?
    Bo tu sie matematyka objawia - jesli jade np 150km/h i 200km pokonam w
    -dogonie samochody jadace 90, ktore sa na przestrzeni 80km przede mna
    w chwili startu,
    -dogonie samochody jadace 120, ktore sa na przestrzeni 40 km przede
    mna
    -dogonia mnie samochody jadace 160, ktore byly nie dalej niz 15 km za
    mna.
    -dogonia mnie samochody jadace 180, ktore byly nie dalej niz 40 km za
    mna.

    No dobra, 120 i 180 jakies symetryczne, ale jednak musza te 180
    naprawde jechac, a takich to malo.
    A ze liczniki czesto zawyzaja, to wskazowka podchodzi juz pod 200 ...

    >Za to dużo było tiropodobnych. Nie wiem, czy warunki, czy ekonomia,
    >ale takich do 100km/h zawsze było pełno.

    Ma to jeszcze jeden niuans - znajoma ma fiacika, jakies tam 50KM ...
    130 to rozwija z trudem, czuc, ze sie meczy.
    Ale jak zwolni to wypada zjechac na prawy pas, a tam tiry, ktore potem
    trudno wyprzedzic, bo dynamiki tez nie ma ...

    >Dla mnie najlepszą prędkością przelotową na dobrej autostradzie jest
    >okolica 180km/h.

    z GPS czy z licznika ?

> [...]
    >przodu jest czas na reakcję, ale wystarczy trochę ruchu i zwyczajnie
    >zaczyna być to męczące, a z przyjemnej skupionej jazdy robi się

    Mnie sie nie chce zjezdzac na prawy, to czesto dodaje gazu, zeby mi
    nikt nie jechal na ogonie :-)

    Ale jak sie robi u nas troche ruchu - to na tych 2 pasach ruch zwalnia

    >O wiele przyjemniej - płynniej, jedzie się wtedy przy 150-160km/h. A
    >teraz wprowadzili "odcięcie >50 w niezabudwanym", więc tym bardziej
    >nie chce mi się wierzyć w zapierdalaczy.

    Ale przeciez nie na autostradzie ...

> [...]
    >pogonisz, to w efekcie okaże się że na 2h trasie zaoszczędziłeś 10
    >minut. Kompletnie bez sensu jest się szarpać na drodze.

    Niby tak, ale tu 10 minut, tam 10 minut , siam ... i sie pol godziny
    uzbiera, niekoniecznie az tak bardzo "szarpiac"

    Jezdzilem Wroclaw-Gostyn-Poznan.
    Stosunkowo malo obciazona droga, mozna bylo miejscami przycisnac, oraz
    dosc zgrabnie wyprzedzalo sie wolniejszych.
    Ale potem tirmani odkryli, ze im wszedzie wolno, zaczeli jezdzic i ta
    trasa, i sie nagle okazalo, ze juz tak zgrabnie sie nie wyprzedza.

    Chwila szybkiej jazdy, a potem znow te 70 w kolejce za tirem ...

    Tak jednego na trase ... jak jedziesz te 200 km :-)

> [...]
    >też, prędkości niewiele ponad standard, więc bezpiecznie. Nie
    >spodobało się to i błyskawicznie zobaczyłem lizak. Szkoda, bylem

    Na autostradzie czy zwyklej drodze ?

    No coz, ochrona VIP moze nie lubic takiego sledzacego z tylu.
    Trzeba im przyznac, ze po autostradach jezdza troche szybciej niz
    wolno, wiec w zasadzie nie tamuja ruchu, chyba, ze ktos lubi 200 :-)

    Ale na zwyklej drodze to troche niebezpiecznie jezdza, jak kolumna na
    kogutach wyprzedza i liczy na to, ze ci z przeciwka ustapia ...

    J.

  • 7. Data: 2020-11-24 08:16:16
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 23.11.2020 o 21:24, J.F. pisze:

    > Imo - mowi, ze 168 pojazdow mialo srednia predkosc 248 ... ale
    > faktycznie dziwne by to bylo.
    > Wszyscy tak rowniutko ?
    >
    > Czy system pomiarowy wiekszej nie potrafi zarejestrowac :-)

    Po pierwsze zauważ że pisał to ktoś, kto z jednej strony nie musi dobrze
    pisać po Polsku, a z drugiej może nie wiedzieć o czym pisze.
    Po drugie - mierzymy prędkość w punkcie x. 84 samochody jechały 249km/h,
    kolejne 84 samochody - 247km/h. średnia zmierzona prędkość tych
    samochodów to 248, realna średnia 180 ;)
    Po trzecie: nie wiem jak teraz, ale ostatnio (kilka lat temu) jak tam
    jechałem, to było w miarę pusto i równo, a droga kojarzy mi się z taką,
    którą można jechać szybciej i nie jest to jakoś niebezpieczne
    (samochodem który wyciąga >250km/h wystarczy zwolnić do 180km/h przy
    wyprzedzaniu, żeby było tak samo bezpiecznie jak w średniej klasy aucie
    przy 140km/h czy w jakimś małym autku przy 120, z drugiej strony mi
    bardzo ciężko było utrzymać średnią 180km/h, do średniej 250km/h trzeba
    by faktycznie jechać w porywach 300km/h..), może osiągnięte tylko przy
    braku ruchu, może to jeden wariat, który jeździ tam codziennie, a te 160
    przypadków to jego 80 przejazdów w dwie strony? A może dwóch, trzech,
    może "młodzież" wzięła auta od swoich bogatych tatusiów i raz poszła się
    przejechać? Akurat odcinek z Wawy + w pewnych momentach mały ruch
    sugerują, że faktycznie mogła to być średnia prędkość, ja tam jechałem
    200km/h i nie odczuwałem tego jako niebezpieczne (ale w tamtym aucie
    przy 200km/h czułem się bezpiecznie, no i nie pamiętam czy cały odcinek
    był równie szybki)

    Lukasz

  • 8. Data: 2020-11-24 10:24:10
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 23.11.2020 o 20:02, J.F. pisze:
    > http://www.brd24.pl/spoleczenstwo/horror-na-autostra
    dach-gddkia-lawinowy-przyrost-predkosci-jezdza-po-30
    0-km-h/

    Czy ci kierowcy stworzyli jakieś zagrożenie? Spowodowali kolizję,
    wypadek? Czy tylko zazdrość, że moje Passerati nie pojedzie więcej, jak
    170? Obserwuję zza kierownicy zmiany, jak ludzie jeżdżą od ponad 40 lat
    i mam dwa główne spostrzeżenia:
    1. jak widzę samochód, który jedzie powoli i często wężykiem to na 99%
    kierownik gada przez telefon
    2. panuje moda na fałszywie rozumiany ecodriving, co polega na powolnym
    ruszaniu z miejsca, przez co zamiast na zielonym świetle przejeżdża
    połowa tej liczby aut, jaka by mogła, gdyby jeden z drugim nie udawał
    eunucha.
    Jacek

  • 9. Data: 2020-11-24 10:50:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dach-gddkia-lawinowy-przyrost-predkosci-jezdza-po-30
    0-km-h/

    >Czy ci kierowcy stworzyli jakieś zagrożenie? Spowodowali kolizję,

    No, tak prawde mowiac, to 300 to jest zagrozenie, 200 tez ... byloby
    mniejsze, gdyby ci z prawego pasa patrzyli w lusterka przed
    wyprzedzaniem ...

    >wypadek? Czy tylko zazdrość, że moje Passerati nie pojedzie więcej,
    >jak 170?

    Trudno powiedziec, czym autorzy jezdza. Moze wcale nie maja samochodow
    :-)

    A moze ... maja zadanie zmniejszyc ilosc wypadkow w Polsce, a tu
    kierowcy nie chca :-)

    >Obserwuję zza kierownicy zmiany, jak ludzie jeżdżą od ponad 40 lat i
    >mam dwa główne spostrzeżenia:
    >1. jak widzę samochód, który jedzie powoli i często wężykiem to na
    >99% kierownik gada przez telefon

    Nie da sie ukryc.
    Ale moze tez grzebac w nawigacji.

> [...]
    >powolnym ruszaniu z miejsca, przez co zamiast na zielonym świetle
    >przejeżdża połowa tej liczby aut, jaka by mogła, gdyby jeden z drugim

    Nie wiem czy to moda na ecodriving, ale fakt, ze tego teraz ucza na
    kursach.
    Na swiatlach ... na niektorych zaszkodzi, na innych nie - i tak wiecej
    nie przejedzie.

    J.

  • 10. Data: 2020-11-24 11:02:34
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-11-2020 o 10:50, J.F. pisze:

    > Nie wiem czy to moda na ecodriving, ale fakt, ze tego teraz ucza na
    > kursach.

    Ale czego?
    Bo to powyżej to nie jest ecodriving, tylko zwykłe melepectwo.
    Ecodriving polega na szybkim ruszaniu i przyspieszaniu....