    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: prad drozeje
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 6 May 2021 14:19:11 +0200

    On Thu, 6 May 2021 06:08:10 +0100, ddddddddddddd wrote:
> [...]
    wysokie-budzet-zarobil-12-mld-zl/#dalej
    emisji-co2-czy-ktos-oprocz-budzetu-panstwa-zarobi-na
    -tym-miliony.html

    > to jest sprzedaż na giełdzie, ale kto "produkuje" prawa do emisji i na
    > co idą te pieniądze - nie wiadomo. Raczej nie jest to Państwo Polskie,

    Wydaje mi sie, ze kiedys tam planujac ograniczenia przydzielili prawa
    do emisji poszczegolnym panstwom na podstawie emisji w przeszlosci,
    czyli de facto stanu przemyslu.
    I Polska dostala dosc duzo, bo sie liczyl okres z PRL.

    Zreszta masz tam napisane - dochod budzetu.
    Bo jakby mialy placic komus innemu ... o, to by panstwa nie podpisaly
    :-)

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Handel_emisjami_zaniec
    zyszcze%C5%84
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Europejski_System_Hand
    lu_Emisjami

    "W 2009 roku Europol poinformował o rosnącej skali oszustw
    podatkowych, które w niektórych krajach mogą sięgać 90% wartości
    wszystkich wymienianych emisji[27]. W 2010 roku ujawniono, że w ciągu
    ostatnich dwóch lat grupy przestępcze zarobiły w ten sposób ponad 7
    mld euro.

    Pod koniec 2010 roku Komisja Europejska zapowiedziała również
    przygotowanie regulacji, która ukróci trwający co najmniej do 2008
    roku proceder uruchamiania zagranicznych zakładów produkujących inny
    gaz cieplarniany HFC-23 wyłącznie w celu ich zamknięcia i uzyskania w
    ten sposób pakietów uprawnień o emisji o znacznej wartości rynkowej."

    J.