  • Data: 2020-10-02 02:44:46
    Temat: Re: prad ladowania
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "LordBluzgR" 5f726a33$0$514$6...@n...neostrada.pl

    > Przy prądzie 2A

    JF chyba nie ma 2A.

    > i przekroju "plecionki" następuje grzanie i utlenianie

    Niekoniecznie jest dostęp tlenu.

    > się wierzchniej części (przy tym przekroju), co powoduje
    > wzrost oporności kabelka w czasie, łącznie ze stykami
    > gniazd i wtyczek. Dochodzi jeszcze wytarcie
    > i odkształcenie sprężystości styku.

    > Większość świata nie ogarnia że PRĄD płynie wierzchnią przewodu a nie środkiem

    Przemienny -- wierzchnią, ale stały -- całym przekrojem...
    Dlatego niechętnie lutujemy WCZ, lecz raczej zaciskamy...

    > i ważna jest średnica przewodu jak i grubość poszczególnych
    > włókien co ma wpływ na długość "żywotności" samego kabelka.
    > Inną sprawą jest utlenianie lub zabrudzenie styków po jednej
    > i drugiej części

    Tlenki miedzi niekoniecznie są dobrymi izolatorami...
    https://leonardo-energy.pl/baza-wiedzy/miedz-wyznacz
    a-norme-przewodnosci/
    Tlenki aluminium są twarde, silnie przylegające i działają jak
    skuteczny izolator, podczas gdy tlenki miedzi są bardziej miękkie
    i przewodzące. Dzięki temu połączenia i zakończenia przewodów
    miedzianych rzadko się przegrzewają i nie wymagają przygotowania
    powierzchni przy użyciu inhibitorów korozji w postaci stykowych
    past ochronnych.

    -=-

    Mam fajne przewody z urwanymi przy wtyczkach żyłkami -- ohmomierz
    pokazuje przejście, ale prądu dużego to nie poniesie...

    -=-

    Poza bluzganiem chyba niewiele potrafisz...

    --