  • 1. Data: 2020-09-24 13:48:40
    Temat: prad ladowania
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Jak sobie androidy dobieraja prad ladowania ?

    Telefon z micro-USB.
    Wiadomo - najistotniejszy jest kabelek.

    No i mialem kilka wybranych kabelkow, na ktorych potrafil byc ponad
    1A.
    A od paru tygodni ... tylko 0.4A.
    Te same ladowarki, ten sam telefon, te same kable.
    Po podlaczeniu bywa nawet spory prad, ale po paru sekundach spada do
    0.4.

    Ale cos mnie tknelo i kupilem jeszcze jeden kabelek, jakis no name
    Quick Charge 3.0 3A super duper.
    Podlaczam ... i jest 1.1A.

    Podlaczam telefon do starej ladowarki starym kablem ... i tez jest 1A.
    Przedmuchal sie telefon ? A moze kabel jakos zatkal ? :-)

    J.

  • 2. Data: 2020-09-24 17:42:38
    Temat: Re: prad ladowania
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/09/2020 13:48, J.F. wrote:
    > Podlaczam telefon do starej ladowarki starym kablem ... i tez jest 1A.
    > Przedmuchal sie telefon ? A moze kabel jakos zatkal ? :-)

    Może pracujesz na granicy akceptowalnego napięcia i nawet temperatura
    otoczenia/bebechów ma znaczenie jakie napięcie uzna za wystarczające do
    trybu turbo. Zarówno ładowarka może być łaskawsza, dajac wyższe
    napiecie, jak i przetwornica w telefonie lepiej pracuje jak jest
    cieplej/zimniej.

    Relatywnie stary LG ma dwa tryby pracy. Ładuje albo 0.5A albo 0.9A. To,
    który wybierze, zależy od spadku napięcia. Na jednym z kabli wybierał
    lepszy tryb na ładowarce 5.25V i gorszy na 5.1V, różnica jest skokowa,w
    dodatku na kiepskich kablach potrafił przeskoczyć między trybami podczas
    ładowania. Ta obserwacja powodowała że wyrzuciłem z jakieś 70% kabelków
    USB, po szybkim przemierzeniu rezystancji, czasami spadki były wręcz
    absurdalne (5.25->3V @ 1A).

    Inny telefon, chyba jakiś stary xiaomi, używany w trybie nawigacji
    ładował się tylko czasami... aż wyczaiłem że ładuje się tylko wtedy
    kiedy nie ma właczonej klimy która dmucha w obudowę, inaczej nie
    wystarczało energii i rozładowywał się powoli...

    Aparat Sony A3000 ładował się na oryginalnym kablu do czasu. Jak czas
    minął, przestał. Ale ładuje się na innych, ale tylko do połowy... w
    końcu łaskawie zaakceptował kabel za $5. No, ale to Sony, tam nic nie
    jest zrobine normalnie.

    Mam też kilka chińskich kabli których rezystancja znacząco wzrosła
    (kilkadziesiąt%) po miesiącach lekkiego użytkowania. Zgaduje że połamało
    żyły, w dodatku nie wykluczam że są aluminiowe albo wręcz z ryżu i
    wodorostów. Zazwyczaj objaw to skokowe problemy z ładowaniem, ładuje/nie
    ładuje/ładuje wolno i nie wiadomo z czym to powiązać, do momentu pomiaru
    spadku napięcia.

    Sytuacji nie polepasza fakt że na rynku jest o wiele więcej podróbek niż
    oryginałów, a oryginalne też wcale nie są najlepsze.

    Obecnie kupuje (z tanich) baseusa i ugreen. Tam jeszcze nie wpadli na
    stop aluminiowo-ryżowy, ale to kwestia czasu.

  • 3. Data: 2020-09-24 18:07:58
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5f6c8799$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    user J.F. pisze tak:

> [...]
    > Te same ladowarki, ten sam telefon, te same kable.
    > Po podlaczeniu bywa nawet spory prad, ale po paru sekundach spada do

    To coś się zepsuło w telefonie. Zużył się akku? gniazdo wyrobiło zabrudziło?
    Sprawdź na innym teleonie.

    --
    Piter

  • 4. Data: 2020-09-24 20:23:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    in <news:5f6c8799$0$543$65785112@news.neostrada.pl> user J.F. pisze
    tak:

    >To coś się zepsuło w telefonie. Zużył się akku? gniazdo wyrobiło
    >zabrudziło?

    Gniazdo sie wyrobilo, ale to ten sam telefon.
    No i w sumie ... co sie wyrobilo, bo przeciez laduje, wiec styk jest,
    moze troche kiepski.

    >Sprawdź na innym teleonie.

    Inny telefon, inne wyniki, to akurat od dawna wiadomo.
    No chyba, ze tak kontrolnie sprawdze, bo istotnie - moze zaden nie
    przekracza ...

    J.

  • 5. Data: 2020-09-24 20:31:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 24/09/2020 13:48, J.F. wrote:

    >Może pracujesz na granicy akceptowalnego napięcia i nawet temperatura
    >otoczenia/bebechów ma znaczenie jakie napięcie uzna za wystarczające
    >do

    Przy tych ~5V trudno, aby nie bylo na granicy - tam 0.2V gra istotna
    role, a setne V moga sie okazac znaczace.
    Ale co - ladowarki mi sie zdegenerowaly, czy kabelki ?

> [...]

    >wybierał lepszy tryb na ładowarce 5.25V i gorszy na 5.1V, różnica
    >jest skokowa,w dodatku na kiepskich kablach potrafił przeskoczyć

    A ladowarki potrafia podniesc napiecie w miare obciazenia ..

    >Ta obserwacja powodowała że wyrzuciłem z jakieś 70% kabelków USB, po
    >szybkim przemierzeniu rezystancji, czasami spadki były wręcz
    >absurdalne (5.25->3V @ 1A).

    One wcale nie takie absudalne, ale owszem - sa kabelki w miare dobre i
    badziewne, nigdy nie wiadomo co kupujesz.

> [...]
    >kiedy nie ma właczonej klimy która dmucha w obudowę, inaczej nie
    >wystarczało energii i rozładowywał się powoli...

    A to u mnie odwrotnie - nawigacja latem sloneczko wytrzymuje, o ile
    klima ja chlodzi.

> [...]
    >(kilkadziesiąt%) po miesiącach lekkiego użytkowania. Zgaduje że
    >połamało żyły, w dodatku nie wykluczam że są aluminiowe albo wręcz z

    I byc moze to wlasnie to ... musze sobie w koncu zrobic ten miernik
    rezystancji kabli ...

    J.

  • 6. Data: 2020-09-24 20:56:28
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/09/2020 20:31, J.F. wrote:
    > I byc moze to wlasnie to ... musze sobie w koncu zrobic ten miernik
    > rezystancji kabli ...

    Kupujesz miernik na usb i obciązenie.

    https://www.aliexpress.com/item/32818529927.html
    lub
    https://www.aliexpress.com/item/32660961447.html
    lub od razu z gniazdem microusb:
    https://www.aliexpress.com/item/4001023452067.html

    i obciązenie:
    https://www.aliexpress.com/item/32491490123.html

    I to wystarczy do oceny kabli, nawet jesli mierniki są słabo
    skalibrowane (a są, niestety).

  • 7. Data: 2020-09-24 21:00:52
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/09/2020 20:31, J.F. wrote:
    > Przy tych ~5V trudno, aby nie bylo na granicy - tam 0.2V gra istotna
    > role, a setne V moga sie okazac znaczace.
    > Ale co - ladowarki mi sie zdegenerowaly, czy kabelki ?

    Jesli pracujesz na granicy napięcia - efekty mogą być kłopotliwe w
    pozwiązaniu z czymolwiek.

    > A ladowarki potrafia podniesc napiecie w miare obciazenia ..

    A prawidłowo w gnieździe telefonu powinien być jeden pin do informacji
    zwrotnej o napięciu, dla ładowarki, aby kompensowała właśnie spadek na
    kablu. Ale nie wpadli na to :/

    > One wcale nie takie absudalne, ale owszem - sa kabelki w miare dobre i
    > badziewne, nigdy nie wiadomo co kupujesz.

    Raczej jest absurdalne, przeciętny kabel ugreeen czy baseus nie będzie
    miał więcej spadku @ 1A niż jakieś 0.2/0.3V. Podróbka Samsunga potrafi
    stracić 1V.

  • 8. Data: 2020-09-24 23:52:44
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5f6ce40b$0$17355$65785112@news.neostrada.pl>
    user J.F. pisze tak:

    > Gniazdo sie wyrobilo, ale to ten sam telefon.
    > No i w sumie ... co sie wyrobilo, bo przeciez laduje, wiec styk
    > jest, moze troche kiepski.

    Sam wiesz, że prostownikiem z Lidla nie przedmuchasz starego akku.
    Może ten super kabel przedmuchuje 4.98v na 5.12v a potem juz idzie bo
    jestes na granicy zaczęcia ładowania?

    > Inny telefon, inne wyniki, to akurat od dawna wiadomo.

    ale 1.23A ma być jak psu zupa

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 9. Data: 2020-09-25 11:41:27
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 24.09.2020 o 13:48, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Podlaczam telefon do starej ladowarki starym kablem ... i tez jest 1A.
    > Przedmuchal sie telefon ? A moze kabel jakos zatkal ? :-)

    Wtyczkę kabel-ładowarka ruszałeś, czy dopiero jak nowy kabel kupiłeś?

    MJ

  • 10. Data: 2020-09-28 23:50:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "heby" rkiq50$4vv$...@d...me

    > Kupujesz miernik na usb i obciązenie.

    https://pl.aliexpress.com/item/32995519722.html?spm=
    a2g0s.9042311.0.0.27425c0frAA36n

    Mam to i cieszę się.
    Niestety nie mam wzorca na 2A i 5V, więc kalibracja taka sobie.
    Zielone obciążniki mają 4ohm7 i 2ohm2 nominalnie.

    --