eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikapradniceRe: pradnice
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: pradnice
    Date: Thu, 3 May 2012 21:29:30 +0000 (UTC)
    Organization: : : :
    Lines: 30
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    References: <jn403r$1eh$1@inews.gazeta.pl> <jn40gu$2it$1@inews.gazeta.pl>
    <4f958a51$0$1302$65785112@news.neostrada.pl>
    <jn4a6b$3ad$1@inews.gazeta.pl> <jn5me5$3o2$1@inews.gazeta.pl>
    <jn60nu$ti$1@inews.gazeta.pl> <jn655b$cpc$1@inews.gazeta.pl>
    <4f96c72b$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <4f96d3de$0$1219$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <jntric$kka$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <jnupln$sbi$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-163-106.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1336080570 25798 87.205.163.106 (3 May 2012 21:29:30
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 3 May 2012 21:29:30 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:630584
    [ ukryj nagłówki ]

    Wmak napisał:

    >> Średnioprężny silnik z gruszką żarową. Zwykle taką gruchę grzało się
    >> z zewnątrz lutlampą, ale system na knota też jak widać się zdarzał.
    >>
    >> Tego typu silnik był w pierwszym powojennym ursusie. Jednocylindrowy,
    >> pojemność 10 litrów. Tak, cylinder wielkości wiadra! Jego się odpalało
    >> na korbę, a za korbę robiła kierownica. Wyjmowało się kierownicę razem
    >> z tą całą sztycą, wkładało w dziurę z boku i kręciło.
    >
    > Tylko knot, gruszek żarowych nie było widać, przynajmniej takich,
    > jak w Ursusie,

    Tak czy inaczej silnik z zapłonem żarowym. Idea gruszki jest taka, że ma
    to być obszar komory spalana o gorszym chłodzeniu niż reszta, tam cały
    czas ma się utrzymywać wysoka temperatura. Do grzania lutlampą powinna
    być łatwo dostępna z zewnątrz. A jeśli żar rozpoczyna się od knota, to
    może być bardziej schowana.

    Na drugim końcu są malutkie silniki modelarskie o pojemności kilku
    centymetrów, ale podobnie odpalane. Tam przed rozruchem grzało się
    świecę z drutem platynowym. Jak silnik ruszł, to już grzał ja sobie sam.

    A tak przy okazji -- tu mamy przykład ciekawego zastosowania silnika
    z gruszką żarową (jako sekcji rytmicznej):

    http://www.youtube.com/watch?v=0SmRypjAUcU

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: