  • Data: 2012-03-30 15:11:14
    Temat: Re: programowe chlodzenie procesora (laptop)
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 29-03-2012 o 22:25:11 1634Racine <1...@r...pl> napisał(a):

> [...]
    =pl&prmd=imvns&source=

> [...]
    > tym
    > spodzie tylko mala kratka, mniej wiecej 3x3, moze 4x4 cm i widac przez te
    > kratke wiatraczek i to jest wlot powietrza (a wylot jest niewielki, na
    > bocznej cienkiej sciance laptopa), ale powtarzam: male jest to
    > wlotowisko na
    > spodzie, czyli na malej powierzchni jest wiatraczek odkryty.
    > I teraz zastanawialem sie co - po przylozeniu Zalmana do calego spodu
    > laptopa - jest chlodzone? Plastik spodu-"podlogi" laptopa? Czyli tak
    > naprawde powierzchnia plastyku jest chlodzona? I spód laptopa jest w

    A, teraz rozumiem, o co Ci chodzi ;-) W takiej sytuacji trudno powiedziec,
    czy cos da chlodzenie calego lapka od spodu. U mnie tych wlotow powietrza
    troche jest. W Twoim przypadku moglaby sie sprawdzic bardziej podstawka
    punktowa, ktora ma jeden z wiatraczkow dmuchajacy w okolicach tej kratki,
    ktora opisales. Warto poczytac w sieci testy dobrych podstawek, bo tam
    ludzie opisuja (czesto w komentarzach) jak to sie sprawuje na danym
    laptopie.

    > przez kratke na spodzie laptopa widze w oczywisty sposob wiatrak,
    > wzialem odkurzacz, przytrzymalem smiglo w bezruchu (zeby sie jakies
    > prądy spalajace nie wzbudzily z powodu gwaltownego ciagu) i dalem lekki
    > wdech odkurzaczowy :) Moze jakies fląchy powciagalo...
    > Co jeszcze mozna zrobic dla wyczyszczenia...? Nie ma juz ruchu z tym
    > wiatraczkiem z tej pozycji, od spodu.

    Jesli nie chcesz rozkrecac laptopa, to warto zaopatrzyc sie w sprezone
    powietrze (~10-15zl). Tym powietrzem dmuchnac od zewnatrz w
    "żeberka"/radiator, ale od zewnatrz, gdzie na codzien _wylatuje_ powietrze
    z radiatora. Ew jakis dlugi cienki sztywny drucik i poprzepychac tafle
    kurzu, a dopiero po takich zabiegach wyciagnac te paprochy j/w opisales.

    > Mam dokladna instr obslugi, opisy jak rozkrecac ten laptop, zeby do
    > sledziony nawet dotrzec, ale obawiam sie, ze jakas paranoja by mnie
    > czekala.
    > Masa schematow, ale jak dla mnie nie ma oczywistego opisu jak dotrzec
    > bezposrednio do procesora i zrobic wokol niego porzadek.
    >
    > Mowisz radiator... To cudo pewnie na procesorze gdzies jest. No ale skoro
    > trudny dostep mam do procesora pomimo schematu to i do radiatora nie jest
    > lekko dostac sie. Nie bede rozbieral bo mi srubek za duzo zostanie na
> [...]
    Mimo wszystko polecalbym rozkrecic laptopa, a przynajmniej dotrzec do
    procka/radiatora. Jak masz drugi komp/dobry tel, to nagraj cala procedure
    rozbiorki, a pozniej przy skladaniu film ogladaj od tylu ;-) Wowczas zadna
    srubka nie powinna sie pozostac ;-P

    > juz dawno polepszylem (?) wlot powietrza na spodzie likwidujac polowe
    > kratek, za ciasno byly rozlozone, wiec wiatrak w polowie całkowicie
    > odkryty.

    Chodzilo mi bardziej o wywiercenie/wypalenie otworkow na calej spodniej
    obudowie, tudziez w miejscach najbardziej nagrzewajacych sie.

    Co moglbym Ci jeszcze polecic? Zerknac na elektroda.pl albo na YT i
    poszukac jakis porad moddingu Twojego laptopa, badz podobnego. Moze ktos
    pokazywac jeszcze inne sposoby chlodzenia tutaj niewymienione :-) jednakze
    wiekszosc mi znanych polega na ingerencji w sprzet, czyli j/w opisalem,
    albo wypalanie dziurek, albo robienie tuneli wewnatrz obudowy itd