  • 1. Data: 2012-03-24 17:50:19
    Temat: programowe chlodzenie procesora (laptop)
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    sa "jakies takie" programy typu waterfall/rain, ktorymi mozna chlodzic
    procesory.
    Czy macie pozytywne doswiadczenia w tej sprawie? Jesli tak - z jakich
    programow korzystaliscie/korzystacie _skutecznie_ ? Jakis niezbyt ciezki
    soft...
    Dlaczego pytam? - w lecie przyda mi sie obnizenie temp. cpu
    _chocby_o_pare_stopni_ .

    (rzucilem okiem w pierwsze lepsze miejsca:
    http://www.freedownloads.be/downloaddetail/469-Rain-
    CPU-cooler
    http://ptf.com/cpu/cpu+speed+waterfall/

    - ale pytam o Wasza wiedze)

  • 2. Data: 2012-03-24 19:00:12
    Temat: Re: programowe chlodzenie procesora (laptop)
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "1634Racine" <1...@R...pl> wrote in message
> [...]
    > soft...
    > Dlaczego pytam? - w lecie przyda mi sie obnizenie temp. cpu

    Laptop czy desktop?
    Takie programy polegają na SPOWOLNIENIU pracy procesora.
    Nie lepiej wyczyścić wiatrak z kurzu i założyć nową pastę na radiator?

  • 3. Data: 2012-03-24 19:01:17
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-03-24 17:50, 1634Racine wrote:
> [...]
    > Dlaczego pytam? - w lecie przyda mi sie obnizenie temp. cpu
    > _chocby_o_pare_stopni_ .
    >
    > (rzucilem okiem w pierwsze lepsze miejsca:

    First of all - programy nie chłodzą, a sterują układami płyty głównej.
    sterowanie jednak bardzo zależy od systemu operacyjnego, wieć proszę
    zwróć się z pytaniem na właściwą grupę (związaną z Twoim systemem
    operacyjnym).

    Domyslnie bios programuje prędkości wentylatorów, ale nie jest jasno
    powiedziane jak to może zrobić - tzn jak jednoznacznie przekłada się to
    na ilość dB.

    > - ale pytam o Wasza wiedze)

    Pytaj o wiedzę użytkowników M$, bo jak rozumiem o taki system pytasz?

  • 4. Data: 2012-03-24 19:25:59
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Pszemol" napisał:

    > Laptop czy desktop?

    Czyli znów - nawet tematu się nie przeczytało?

    > Takie programy polegają na SPOWOLNIENIU pracy procesora.

    Współczesne procesory mają wbudowane funkcje sterowania częstotliwością,
    różnie się te technologie nazywają w zależności od modelu procesora.
    Wątkopodawca oczywiście nie podał, o jaki procesor mu chodzi ani pod jakim
    systemem operacyjnym chce programowo sterować tą prędkością, więc:

    > lepiej wyczyścić wiatrak z kurzu i założyć nową pastę na radiator

    O właśnie.

    JoteR

  • 5. Data: 2012-03-24 20:55:48
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Rafal Lukawski in news:jkl259$7d8$1@inews.gazeta.pl
    [.........]
    > First of all - programy nie chłodzą,

    tak, domyslam sie, ze nie napedzaja szescioma łapami wiatru :)

  • 6. Data: 2012-03-24 23:02:42
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    > sa "jakies takie" programy typu waterfall/rain, ktorymi mozna chlodzic
    > procesory.

    Te programy dzialaly jedynie pod Win9x poprzez wykonywanie odpowiedniej
    instrjucji w wolnym czasie procesora. Wspolczesne systemy maja to
    wbudowane w kenrel.

    --
    Pozdr

  • 7. Data: 2012-03-25 01:32:54
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    G Nowak in news:jklga3$jsv$1@inews.gazeta.pl
    > Te programy dzialaly jedynie pod Win9x poprzez wykonywanie odpowiedniej
    > instrjucji w wolnym czasie procesora. Wspolczesne systemy maja to
    > wbudowane w kenrel.

    rozumiem; wlasnie zauwazylem,ze te softy sa na w98...,ale czy nie ma na xp,
    na >xp - tego juz nie sprawdzalem.

  • 8. Data: 2012-03-25 08:27:18
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "G Nowak" napisał w wiadomości grup
    > Te programy dzialaly jedynie pod Win9x poprzez wykonywanie odpowiedniej
    > instrjucji w wolnym czasie procesora. Wspolczesne systemy maja to wbudowane w
    > kenrel.

    Działają także pod XP. U mnie zrzuciło kilka stopni, ale lepszy efekt dał
    underclock.

  • 9. Data: 2012-03-25 12:28:08
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Działają także pod XP.

    Jak to dziala? Co to za rozkazy?
    (i ze w ogole to jeszcze "dziala" w dobie SpeedStep/C'n'Q :)

  • 10. Data: 2012-03-25 14:39:30
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    On 25/03/2012 11:28, Q wrote:

    > Jak to dziala? Co to za rozkazy?
    > (i ze w ogole to jeszcze "dziala" w dobie SpeedStep/C'n'Q :)

    Nic nie robia. Pierwszy link z Google zdaje sie potwierdzac:
    How do these programs work? Basically by executing an "HLT" instruction
    to the processor to put itself into a suspend mode when it is not
    actively computing. Windows NT and many non-MS operating systems do
    this as a normal procedure. Windows 95 and Windows 98 do not.

    --
    Pozdr