  • Data: 2012-02-20 12:49:09
    Temat: Re: prosty kod sieciowy do gierki
    Od: <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    No i mu namieszałeś, chcesz aby on wynajdował koło na nowo -> Implementacja
    Gniazd.
    Po co mu tłumaczysz jak działa stos sieciowy, o tym niech sobie doczyta.

    Do "" poczytaj o gniazdach surowych to podstawa do obecnej komunikacji
    sieciowej.
    musisz sam wymyśleć sobie protokół

    > ok, ale mam szczegolowe pytania (jak nie bedzie odpowiedzi to bee musial
    > sam poszukac, wiadomo, ale pogadac nie zaszkodzi):
    >
    > jaki rozmiar powinny miec te pakiety najlepiej - spodziewam sie
    > ze po jednym bajcie nie warto wysylac, podobnie zapewne nie warto
    > wysylac po jednym gigabajcie - jaki rozmiar najlepiej i jaki to ma
    > wplyw
    To zależy od prędkości i jakości sieci
    Ogólnie TCP/IP ma 0-1024 bajtów w pakiecie, ale tak naprawdę to on decyduje
    ile ma pakiet, jeżeli będzie za duży to zostanie podzielony.

    Jednocześnie gwarantuje że prześle dane lub zerwie transmisje.

    > jak opakowac i odpakowac te pakiety, czy zwykle wysyla sie
    > (zwlaszcza w kontekscie gamedevu) pakiet o takiej samej
    > strukturze czy wysyla pakiety roznych typow ktore pozniej
    > trzeba 'odpakowac' po jakims typie?

    po co? W gniazdach robisz to Send i Recv i to koniec

    Send -> wysyłasz dane
    RecV -> odbierasz dane

    i tyutaj odgrywa rolę twój protokół ... end done

    Tutaj masz namiastkę opisu
    http://pjwstk.dyski.one.pl:81/public/ftp.pjwstk.edu.
    pl/zsuski/zso/04-Gniazda.pdf

    Jest jeszcze
    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/122164/unix-programow
    anie-uslug-sieciowych-tom-1-api-gniazda-i-xti
    to chyba najlepsza pozycja ze szczegółami jak ma działać serwer i klient jak
    rwie się połączenie.
    Linux - Windows nie wiele się różni.

    Ciiii
    http://peb.pl/informatyka/411135-rapidshare-unix-pro
    gramowanie-uslug-sieciowych.html
    tego nie podawałem

    > jak czesto wysylac? czy 30 pakietow (stanow gry) na
    > sekunde to nie za duzo (jak to ustalic?)
    Prawdopodobnie doświadczalnie, ale myślę im mniej ruchu tym lepiej.

    > jak rozumiem
    > to jest obslugiwane na 'oddzielnym watku' przez jakis
    > 'driver' do netu ktury obsluguje programową kolejke,
    > ale czy przy za duzym wysylaniu ta kolejka sie nie
    > przepelni?

    A www się przepełnia?

    To zależy jak ustawisz gniazda, TCP/IP blokujące , nie blokujące -
    asynchroniczne, czy UDP.
    Jedno jest ważne TCP/IP gwarantuje dostarczenie danych w odpowiedniej
    kolejności lub wcale, a UDP nie gwarantuje nic ale przez to jest duzo
    szybsze.

    Ogólnie to zależy od sysstemu, łącza, odległości itp...