-
Data: 2012-02-20 12:49:09
Temat: Re: prosty kod sieciowy do gierki
Od: <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]>> Odczyt pakietu nie różni się praktycznie niczym od odczytu pliku, poza
>> tym, że musisz wiedzieć (np z nagłówka, albo ze specyfikacji) jak długi
>> jest pakiet. Podobnie jak przy odczycie pliku nie musi się to udać "od
>> razu" i możliwa jest konieczność oczekiwania na dane. Tak więc
>> definiujesz sobie protokół przez zdefiniowanie jakie rodzaje pakietów
>> możesz przyjąć, a te pakiety obrabiasz tak jakby były małymi pliczkami.
>> No i oczywiście 1 zły bajt i cała transmisja pada...
>>
No i mu namieszałeś, chcesz aby on wynajdował koło na nowo -> Implementacja
Gniazd.
Po co mu tłumaczysz jak działa stos sieciowy, o tym niech sobie doczyta.
Do "" poczytaj o gniazdach surowych to podstawa do obecnej komunikacji
sieciowej.
musisz sam wymyśleć sobie protokół
>> Tak na ten moment to rozumiem...
>
> ok, ale mam szczegolowe pytania (jak nie bedzie odpowiedzi to bee musial
> sam poszukac, wiadomo, ale pogadac nie zaszkodzi):
>
> jaki rozmiar powinny miec te pakiety najlepiej - spodziewam sie
> ze po jednym bajcie nie warto wysylac, podobnie zapewne nie warto
> wysylac po jednym gigabajcie - jaki rozmiar najlepiej i jaki to ma
> wplyw
To zależy od prędkości i jakości sieci
Ogólnie TCP/IP ma 0-1024 bajtów w pakiecie, ale tak naprawdę to on decyduje
ile ma pakiet, jeżeli będzie za duży to zostanie podzielony.
Jednocześnie gwarantuje że prześle dane lub zerwie transmisje.
> jak opakowac i odpakowac te pakiety, czy zwykle wysyla sie
> (zwlaszcza w kontekscie gamedevu) pakiet o takiej samej
> strukturze czy wysyla pakiety roznych typow ktore pozniej
> trzeba 'odpakowac' po jakims typie?
po co? W gniazdach robisz to Send i Recv i to koniec
Send -> wysyłasz dane
RecV -> odbierasz dane
i tyutaj odgrywa rolę twój protokół ... end done
Tutaj masz namiastkę opisu
http://pjwstk.dyski.one.pl:81/public/ftp.pjwstk.edu.
pl/zsuski/zso/04-Gniazda.pdf
Jest jeszcze
http://lubimyczytac.pl/ksiazka/122164/unix-programow
anie-uslug-sieciowych-tom-1-api-gniazda-i-xti
to chyba najlepsza pozycja ze szczegółami jak ma działać serwer i klient jak
rwie się połączenie.
Linux - Windows nie wiele się różni.
Ciiii
http://peb.pl/informatyka/411135-rapidshare-unix-pro
gramowanie-uslug-sieciowych.html
tego nie podawałem
>
> jak czesto wysylac? czy 30 pakietow (stanow gry) na
> sekunde to nie za duzo (jak to ustalic?)
Prawdopodobnie doświadczalnie, ale myślę im mniej ruchu tym lepiej.
> jak rozumiem
> to jest obslugiwane na 'oddzielnym watku' przez jakis
> 'driver' do netu ktury obsluguje programową kolejke,
> ale czy przy za duzym wysylaniu ta kolejka sie nie
> przepelni?
A www się przepełnia?
To zależy jak ustawisz gniazda, TCP/IP blokujące , nie blokujące -
asynchroniczne, czy UDP.
Jedno jest ważne TCP/IP gwarantuje dostarczenie danych w odpowiedniej
kolejności lub wcale, a UDP nie gwarantuje nic ale przez to jest duzo
szybsze.
Ogólnie to zależy od sysstemu, łącza, odległości itp...
Następne wpisy z tego wątku
- 20.02.12 12:56 k...@w...pl
- 20.02.12 16:43
- 21.02.12 07:26 k...@w...pl
- 21.02.12 07:35 Adam Klobukowski
- 21.02.12 07:43
- 21.02.12 07:44 k...@w...pl
- 21.02.12 07:49
- 21.02.12 13:31 k...@w...pl
- 21.02.12 13:48
- 22.02.12 08:44 k...@w...pl
- 25.02.12 17:40
- 25.02.12 21:52 Karol Y
- 26.02.12 09:52
- 26.02.12 18:45 Karol Y
Najnowsze wątki z tej grupy
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
- Młodzi programiści i tajna policja
- Ada 2022 Language Reference Manual to be Published by Springer
- Press Release - AEiC 2023, Ada-Europe Reliable Softw. Technol.
- Ada-Europe - AEiC 2023 early registration deadline approaching
- Ada-Europe Int.Conf. Reliable Software Technologies, AEiC 2023
- Ile cykli zajmuje mnożenie liczb 64-bitowych?
Najnowsze wątki
- 2024-06-10 wyobrazcie sobie ze
- 2024-06-10 malowanie samochodu
- 2024-06-10 News from Poland
- 2024-06-10 Czy na pewno będą CŁA na chińskie samochody?
- 2024-06-09 Dlaczego w Polsce sie nic nie udaje, na przykładzie niebieskiego lasera a teraz perskowitów
- 2024-06-09 Dlaczego w Polsce sie nic nie udaje, na przykładzie niebieskiego lasera a teraz perskowitów
- 2024-06-09 Wykrywanie przerwy w długim przewodzie zakopanym w ziemi.
- 2024-06-09 Czemu news.chmurka.nwt jest taki wolny?
- 2024-06-11 Funbox 3.0 zakres adresów DHCP
- 2024-06-11 Re: Funbox 3.0 zakres adresów DHCP
- 2024-06-09 Miernik szybkości netu
- 2024-06-11 Panele PV w pionie (prawie).
- 2024-06-11 czy ta grupa żyje?
- 2024-06-11 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=