    Date: Fri, 02 Jan 2009 12:51:26 +0100
    From: Bernard <b...@e...net>
    Newsgroups: pl.comp.os.advocacy,pl.comp.programming
    Subject: Re: przemyślenia na temat pamięci i rozmiaru plików

    Grzegorz Staniak wrote:
    > On 25.12.2008, Kubuś Puchatek <k...@n...pl> wroted:

    > Czyli nie całkiem na temat. _Jeden_ program mógł się zepsuć z tysiąca
    > powodów, co nie zmienia faktu, że mimo lamentów jak to prawdziwi mężczyźni
    > powinni pisać w asemblerze programy oszczędzające użytkownikom cenne
    > kilobajty RAMu, w porównaniu z czasami DOSa oprogramowanie robi więcej,
    > lepiej, za mniejsze pieniądze.

    Ciekawa ta dyskusja. Z mojego zdania o mentalności
    "antyoptymalizacyjnej" programistów Szanowni Koledzy wyprowadzili
    poglądy, których nie reprezentuję, za to z którymi wszczęli polemikę,
    której głównym kierunkami są nieuprzejmości i epitety. Jak widać oprócz
    mentalności programistów zmienił się także poziom kultury osobistej. Trudno.

    Wyjaśnię jeszcze raz:
    - Nie namawiam nikogo do pisania w asemblerze ani porzucania języków
    wysokiego poziomu.
    - Nie twierdzę, że kod generowany przez kompilator jest istotnie
    gorszy niż asemblerowy - bywa sporo gorszy, zwykle jest minimalnie
    gorszy ale bywa też lepszy - często to sprawdzam na różnych
    kompilatorach i różnych architekturach, więc piszę to z praktyki, a nie
    ze ślepej wiary - programuję lub programowałem przynajmniej z 10
    platform, dawniej bardziej w asemblerze, od paru dobrych lat głównie w C
    - Nie twierdzę, że należy siedzieć godzinami w celu przyspieszenia
    programu o 10% albo zmniejszenia zajętości pamięci w podobnym stopniu

    Za to postawę typu: "zamiast 10 kilobajtów użyję 10 megabajtów pamięci,
    bo mi się nie chce myśleć, a klient i tak zapłaci" uważam za zwykłą
    nieuczciwość, a obronę tej postawy za dowód na poparcie mojej smutnej
    tezy o upadku przyzwoitości zawodowej (zdaję sobie sprawę, że wielu
    Kolegów w ogóle nie zrozumie, o co chodzi).

    To by było na tyle, teraz sobie powyzywajcie mnie od trolli i
    ignorantów, a lepiej wam się zrobi od razu.

    Pozdrawiam noworocznie.