eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypsychoza diesliRe: psychoza diesli
  • Data: 2024-02-03 15:17:50
    Temat: Re: psychoza diesli
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Fri, 2 Feb 2024 10:55:27 +0100, Cavallino napisał(a):

    > W dniu 02-02-2024 o 10:50, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    >> W dniu .02.2024 o 04:09 PiteR <e...@f...pl> pisze:
    >>
    >>> na czym polega psychoza osobowych diesli?
    >>>
    >>> atrakcje:
    >>>
    >>> - filry czastek stałych
    >>> - turbo
    >>> - możliwość rozbiegnięcia
    >>> - świece żarowe + zima
    >>> - wtryskiwacze
    >>> - długo się nagrzewa (a nowoczesny czasem nigdy)
    >>>
    >>
    >> Mam już chyba 4 diesla od nowości, aktualnie dwie szt. kia -  1.7crd i
    >> 2.0 crdi
    >> 1,7 ma 260kkm nalatane, 2.0 - 210kkm przebiegu, oba od nowości u mnie,
    >> tak wiec znam ich historię :-)
    >>
    >> Nic z powyższej listy u mnie do tej pory nie stwarzało problemów,
    >
    > Eeee bo za młode i zbyt zadbane.
    >
    > Gawiedź przez "diesla" rozumie kilkunastoletnie złomy, pościągane z
    > zachodu, gdy tamci już nie chcieli jeździć, więc sprzedali, ponaprawiane
    > sznurkiem i nigdy nie serwisowane prawidłowo.

    Może i złomy ktoś ściąga.
    Wg moich informacji (a na bieżąco rozmawiam z ludźmi zajmującymi się
    naprawą aut, sam też kiedyś to robiłem) to raczej w benzynach więcej
    problemów.
    Sam się kiedyś pozbyłem MB200 W115 który już miał przekręcony licznik,
    czyli przejechał ponad milion kilometrów. W zasadzie tylko uszczelniacz
    wału był wymieniony (a w zasadzie "knot", bo on nie miał simmeringów) i
    chyba świece. Wymieniałem mu też tarcze, zaciski i klocki oraz szczęki i
    linki. Chyba tyle.
    Trochę żałuję, że go sprzedałem.

    Natomiast auto jakie by nie było, to nieprawidłowo użytkowane lub
    zaniedbane będzie miało kłopoty.
    Bywali młodzi-gniewni, którzy odpalali diezla z turbiną i od razu ostro
    jeździli. Jest to gwarancja uszkodzenia.
    Podobnie zresztą na odwrót: szybka jazda na trasie silnikiem z turbiną i od
    razy wyłączenie silnika bez wychłodzenia turbiny - wtedy turbina szybko się
    zatrze. Niektóre auta (np Subaru Impreza) miały turbo-timer, który nie
    pozwalał na wyłączenie przed wychłodzeniem turbiny.

    Oczywiście są (i były) silniki konstrukcyjnie spartolone, np. VM z
    pojedynczymi głowicami.

    Z drugiej strony diesel jako taki jest bardziej ekologiczny i zdecydowanie
    bardziej efektywny od benzyny.

    Abstrahuję tutaj od charakterystyki momentu obrotowego, bo tą można teraz
    sterować elektronicznie i nie jest już tak, jak za czasów pompy rotacyjnej
    w dizlu albo gażnika w benzynie. Teraz charakterystyki mogą być podobne
    zarówno w dizlu, jak i w benzynie. Natomiast tak czy inaczej, dizel ma
    wyższy moment obrotowy.
    Tu też można się przyczepić, że można zrobić silnik mocno podkwadratowy w
    benzynie, ale mało kto chciałby jeździć na paliwie lotniczym i co 50 tys.
    km robić remont generalny.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: