  • Data: 2024-02-16 15:47:03
    Temat: Re: psychoza diesli
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 16 Feb 2024 14:04:25 +0100, Myjk wrote:
    > Fri, 16 Feb 2024 10:56:32 +0100, J.F

    > A jakie znasz inne osobówki z piórowymi resorami?

    Warszawa, Syrena, Fiat 125, Fiat 126, Polonez ...

    A to resory są wyznacznikiem "ciężarówki" ?

    Tu masz ewolucje cieżarówki
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Ford_F-Series

    ale czy to nadal "cięzarówka" ?

    A mniejsze?
    https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Ranger
    https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Maverick_(2022)

    tu nie ma 70+ lat historii :-)

    > Mi Cx nie przeszkadza, bo nie drę w kółko po autostradach 150+.
    > Tak samo jak większość ludzi, łącznie z tobą.

    Ale żeby przy tej dbałości o srodowisko nie potrafili polepszyc Cx ..
    suvów dbałość nie dotyczy, czy co?
    Pardon, crossoverów :-)

    > Mitsu ma mniejszego eclipsa, to jest crosover,
    > Outlandera więc mianowali SUVem, a formalnie to

    To producent wie lepiej co robi, czy Ty wiesz lepiej co kupujesz? :-P

    Wiki twierdzi, ze to "compact crossover SUV" :-)

    > SUVem powinien być faktycznie Pajero.

    A czym jest?

    Ale przeciez nie ma obowiązku robic tylko jednego SUV :-)

    > Nie wiem co to jest za stwierdzenie.

    > Po to żeby ze świateł nie ruszać jak pizda w oleju
    > i nie generować korków. Jak ruszam MOPem ze świateł
    > na prądzie, to po 60/h jestem 100m z przodu w stosunku
    > do gruzów spalinowych.

    Ale elektrycznie masz tam tylko 60kW, no chyba, ze przez chwilę moze
    byc wiecej.
    To sie nei zdziw, jak ktos kiedys pomysli, ze miejskiemu autku
    wystarczy 40kW :-)

    > Bo ty beton jesteś uparty, nie rozumiesz że mniejsza prędkość
    > to znacznie mniejsze zużycie energii,

    W dieslu jakos nie :-)

    > ale też mniejsze zmęczenie
    > wywołane hałasem. I co z tego że szybciej dojedziesz jak jesteś
    > zjebany jakbyś jechał 2x dłużej.

    Od ciszy po kilkunastu h jazdy to zasnąc można i bedzie jeszcze gorzej
    :-)

    Poza tym od samochodu zależy - jedne przy 150 w miarę ciche,
    inne przy 100 głośne ... więc 150 nie robi róznicy :-)

    > Niższym.

    > Nie oglądam zlewów.

    > W polskim ciemnogrodzie faktycznie jest słabo.

    Bedzie lepiej. Albo nie, bo prąd podrożał strasznie ...

    > Masz apkę i nic nie musisz przykładać.

    Nie oglądałes jednak Zmywaka. Ani wczesniej Daniela.

    Masz 10 apek, a jak trzeba, to żadna nie działa :-(

    > Zacząłeś coś łykać? Zazwyczaj nic z dyskusji nie pamiętasz.

    Rzeczy interesujące pamietam.
    Reszty nie.

    > A to był Plugin?

    > Podejrzane to jest jak się nie rozumie jak system hybrydowy
    > w MOPie działa. Działa tak, że ma lepszą sprawność, i już
    > o tym było, silnik pracuje w bardziej optymalnym zakresie
    > obrotów niż benzyna ze skrzynią. W MOPHEV nie ma skrzyni
    > biegów, są tylko dwa sprzęgła.

    I jak pisałes, oraz mozna wyczytac, powyzej 80km/h silnik na stałe
    spięty z kołami, przez przekładnie jednak, stała.

    Wiec gdzie ta lepsza sprawnosc na 1400km odcinku autostrady?

    > Outlander PHEV po lifcie ma silnik 2.4L w cyklu Atkinsona.
    > Wcześniej było 2.0 praktycznie takie same, ale i wtedy PHEV
    > palił mniej przy 120/h. Dopiero powyżej 130 się róznica
    > zacierała.

    Ale Ty pisałes o tym 2.0, jak rozumiem.
    Praktycznie takie same ... to i spalanie w długiej trasie powinno być
    takie same.
    Chyba, ze skrzynia biegów duze straty wnosi (cos tam wnosi), albo
    przełozenia jakies nieoptymalne ... dla twojej prędkosci :-)

    Z tego co pisałes, to jeszcze przy wyzszych prędkosciach obroty
    silnika większe, bo skrzyni biegów brak ...

    > Nie interesuje mnie to, bo w trasy jeżdże tyle co kot napłakał.

    Tylko czasem te 2*1400km :-)

    J.