eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyquattro vs. xDriveRe: quattro vs. xDrive
  • Data: 2010-01-27 12:10:32
    Temat: Re: quattro vs. xDrive
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "kli" napisał w wiadomości:

    > http://www.youtube.com/watch?v=dGWsogAlZLE&feature=r
    elated
    >
    > czesc.
    > do znawcow zapytanie - nie wiecie dlaczego to nowe a8 dalo ciala w tym
    > tescie?
    > uszkodzony torsen? wylaczony esp? koniecznosc czesciowego dotkniecia
    > hamulca
    > podczas testu - czego nie zrobiono?

    Torsen ma jakiś programowo-mechaniczny mnożnik momentu ktory w pewnych
    sytuacjach może przenieść moment na kola o lepszej przyczepności aczkolwiek
    te kola o gorszej przyczepnosci musza miec jakaś przeczepność (tarcie),
    niewielkie ale i tak muszą zawsze jakieś mieć.
    Im większy współczynnik przyczepności ma slabsza oś tym wiecej momentu
    dostaje oś o lepszej przyczepności.
    Gdy jedno kolo masz "w powietrzu" to wówczas quattro z centralnym torsenem
    przestaje dawać moment obr. bo 0 * mnożnik momentu torsena = 0

    Gdyby na filmie kierowca zacisnął ręczny guzikiem (czyli zerwałby
    przyczepność tylnej osi) to przednie oś pociągnęłaby A8 do przodu

    tu masz inny przykład:
    http://www.youtube.com/watch?v=UejUaDu23BI&feature=r
    elated

    Pozdr.

    --
    Bugatti

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: