-
Data: 2012-03-30 18:20:16
Temat: Re: reczne rotowanie bitmap
Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2012-03-30 17:33, f...@g...pl pisze:
> bartekltg<b...@g...com> napisał(a):
>
>> W dniu 2012-03-30 10:45, fir kenobi pisze:
>>> powiedzmy ze mam maly pixelbufor (np 200x200) z danymi sprite'a
>>> i duzy pixelbufor (z pixelami dla calego ekranu np 2000x1600)
>>>
>>> potrzebuje odrysowywac sprite'a na ekranie z rotacjÄ i translacja,
>>>
>>> mozna to zrobic przez jechanie w petli po calym pixelbuforze sprite'a
>>> i poddawaniu kazdego pixele transformacji w stylu
>>>
>>> cos sin
>>> -sin cos
>>>
>>> (i nawet nie jest to takie wolne) ale przy obracaniu powstajÄ artefakty
>>> w postaci deseni czarnych kropek zaleznych od kata, no i moze ew jest
>>> jakas znacznie szybsza metoda - (przydalby sie jakis sprytny algorytm na
>>
>>
>> Bo robi sie to odwrotnie.
>>
> kojarze ze mozna robic odwrotnie - ale odwrotnie tez bedzie niedobrze
> - transformacje tysiecy punktow oddzielnie- powinien byc jakis szybki
Głupoty opowiadasz. Obie wersje są tak samo szybkie. W obu wersjach,
jeśli masz obrót bez skalowania iterujesz po podobnej liczbie pikseli.
Mówiłem, nie transformuj ich oddzielnie. Transformacje wyliczasz raz.
potem robisz tylko dodawania i ewentualnie średnie.
Nawet sin i cos mozesz nie trzymać jako zmiennoprzecinkowe,
ale jako stały przecinek i robić odpowiednie przesunięcia bitów.
Robiąc 'od dupy strony' będziesz miał czarne (czy jakiego tam koloru
masz tło) plamy i nic na to niskim nakładem nie poradzisz:)
pzdr
bartekltg
Następne wpisy z tego wątku
- 30.03.12 18:27
- 30.03.12 18:37 bartekltg
- 30.03.12 19:10
- 30.03.12 19:59
- 30.03.12 21:23 Michoo
- 30.03.12 21:26 Michoo
- 31.03.12 01:12
- 31.03.12 08:25
- 31.03.12 09:33
- 31.03.12 11:08 yamma
- 31.03.12 11:58 M.M.
- 31.03.12 12:03 Marcin Biegan
- 31.03.12 12:45 M.M.
- 31.03.12 13:54
- 31.03.12 14:04 bartekltg
Najnowsze wątki z tej grupy
- We Wrocławiu ruszyła Odra 5, pierwszy w Polsce komputer kwantowy z nadprzewodzącymi kubitami
- Ada-Europe - AEiC 2025 early registration deadline imminent
- John Carmack twierdzi, że gdyby gry były optymalizowane, to wystarczyły by stare kompy
- Ada-Europe Int.Conf. Reliable Software Technologies, AEiC 2025
- Linuks od wer. 6.15 przestanie wspierać procesory 486 i będzie wymagać min. Pentium
- ,,Polski przemysł jest w stanie agonalnym" - podkreślił dobitnie, wskazując na brak zamówień.
- Rewolucja w debugowaniu!!! SI analizuje zrzuty pamięci systemu M$ Windows!!!
- Brednie w wiki - hasło Dehomag
- Perfidne ataki krakerów z KRLD na skrypciarzy JS i Pajton
- Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
- Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
- Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
- U nas propagują modę na SI, a w Chinach naukowcy SI po kolei umierają w wieku 40-50lat
- C++. Podróż Po Języku - komentarz
- "Wuj dobra rada" z KDAB rozważa: Choosing the Right Programming Language for Your Embedded Linux Device
Najnowsze wątki
- 2025-06-27 Zasilanie elektryków w Polsce
- 2025-06-27 Łódź => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-06-27 Łódź => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-06-27 Wrocław => Senior Android Developer (Java) <=
- 2025-06-27 Warszawa => IT Director <=
- 2025-06-27 Wrocław => Controlling systems Consultant <=
- 2025-06-27 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2025-06-27 BMW
- 2025-06-26 Re: Recykling akumulatorów
- 2025-06-26 Re: Recykling akumulatorów
- 2025-06-26 Inwentaryzacja budynku
- 2025-06-26 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-06-26 Warszawa => Strategic Account Manager <=
- 2025-06-26 Warszawa => Specjalista rekrutacji IT <=
- 2025-06-26 Re: Zatonął kolejny statek wiozący 800 palnych elektryków