-
Data: 2012-03-30 18:27:54
Temat: Re: reczne rotowanie bitmap
Od: " " <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]bartekltg <b...@g...com> napisał(a):
> W dniu 2012-03-30 17:33, f...@g...pl pisze:
> > bartekltg<b...@g...com> napisaĹ(a):
> >
> >> W dniu 2012-03-30 10:45, fir kenobi pisze:
> >>> powiedzmy ze mam maly pixelbufor (np 200x200) z danymi sprite'a
> >>> i duzy pixelbufor (z pixelami dla calego ekranu np 2000x1600)
> >>>
> >>> potrzebuje odrysowywac sprite'a na ekranie z rotacjĂÂ i translacja,
> >>>
> >>> mozna to zrobic przez jechanie w petli po calym pixelbuforze sprite'a
> >>> i poddawaniu kazdego pixele transformacji w stylu
> >>>
> >>> cos sin
> >>> -sin cos
> >>>
> >>> (i nawet nie jest to takie wolne) ale przy obracaniu powstajĂÂ
artefakty
> >>> w postaci deseni czarnych kropek zaleznych od kata, no i moze ew jest
> >>> jakas znacznie szybsza metoda - (przydalby sie jakis sprytny algorytm na
> >>
> >>
> >> Bo robi sie to odwrotnie.
> >>
> > kojarze ze mozna robic odwrotnie - ale odwrotnie tez bedzie niedobrze
> > - transformacje tysiecy punktow oddzielnie- powinien byc jakis szybki
>
> GĹupoty opowiadasz. Obie wersje sÄ tak samo szybkie. W obu wersjach,
> jeĹli masz obrĂłt bez skalowania iterujesz po podobnej liczbie pikseli.
>
> MĂłwiĹem, nie transformuj ich oddzielnie. Transformacje wyliczasz raz.
> potem robisz tylko dodawania i ewentualnie Ĺrednie.
> Nawet sin i cos mozesz nie trzymaÄ jako zmiennoprzecinkowe,
> ale jako staĹy przecinek i robiÄ odpowiednie przesuniÄcia bitĂłw.
>
> RobiÄ c 'od dupy strony' bÄdziesz miaĹ czarne (czy jakiego tam koloru
> masz tĹo) plamy i nic na to niskim nakĹadem nie poradzisz:)
>
nie tak samo szybkie tylko tak samo wolne (zobacz jak to dziala pod
linkiem wyzej) - pod drugim linikiem jest dyskusja nt czegos co
w demoscenie nazywa sie rotozoomer - bede musiec sie troche
pomeczyc i zobaczyc czy uda mi sie to zmusic do dzialania
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 30.03.12 18:37 bartekltg
- 30.03.12 19:10
- 30.03.12 19:59
- 30.03.12 21:23 Michoo
- 30.03.12 21:26 Michoo
- 31.03.12 01:12
- 31.03.12 08:25
- 31.03.12 09:33
- 31.03.12 11:08 yamma
- 31.03.12 11:58 M.M.
- 31.03.12 12:03 Marcin Biegan
- 31.03.12 12:45 M.M.
- 31.03.12 13:54
- 31.03.12 14:04 bartekltg
- 31.03.12 14:14 bartekltg
Najnowsze wątki z tej grupy
- We Wrocławiu ruszyła Odra 5, pierwszy w Polsce komputer kwantowy z nadprzewodzącymi kubitami
- Ada-Europe - AEiC 2025 early registration deadline imminent
- John Carmack twierdzi, że gdyby gry były optymalizowane, to wystarczyły by stare kompy
- Ada-Europe Int.Conf. Reliable Software Technologies, AEiC 2025
- Linuks od wer. 6.15 przestanie wspierać procesory 486 i będzie wymagać min. Pentium
- ,,Polski przemysł jest w stanie agonalnym" - podkreślił dobitnie, wskazując na brak zamówień.
- Rewolucja w debugowaniu!!! SI analizuje zrzuty pamięci systemu M$ Windows!!!
- Brednie w wiki - hasło Dehomag
- Perfidne ataki krakerów z KRLD na skrypciarzy JS i Pajton
- Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
- Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
- Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
- U nas propagują modę na SI, a w Chinach naukowcy SI po kolei umierają w wieku 40-50lat
- C++. Podróż Po Języku - komentarz
- "Wuj dobra rada" z KDAB rozważa: Choosing the Right Programming Language for Your Embedded Linux Device
Najnowsze wątki
- 2025-06-28 Upadłość i zwolnienia [w Diorze, która była pol prod. głośników - przyp. JMJ]
- 2025-06-28 Taśma izolacyjna do prac elektrycznych
- 2025-06-27 Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- 2025-06-27 Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- 2025-06-27 Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- 2025-06-27 Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- 2025-06-28 China => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-06-28 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-06-28 Piaseczno => Developer .NET <=
- 2025-06-28 Warszawa => Specjalista ds. Sprzętu Komputerowego <=
- 2025-06-28 Warszawa => Recruiter 360 <=
- 2025-06-28 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2025-06-28 Warszawa => PC Hardware Expert / Specjalista PC <=
- 2025-06-27 Warszawa => Fullstack PHP Developer <=
- 2025-06-27 Gdańsk => Programista Delphi <=