-
Data: 2012-03-31 12:45:56
Temat: Re: reczne rotowanie bitmap
Od: " M.M." <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Marcin Biegan <a...@u...lama.net.pl> napisał(a):
> On 2012-03-31 11:58, M.M. wrote:
> > yamma<y...@w...pl> napisał(a):
> >
> >> Adam Wysocki wrote:
> >> > fir kenobi<f...@g...pl> wrote:
> >> >
> >> >> powiedzmy ze mam maly pixelbufor (np 200x200) z danymi sprite'a
> >> >> i duzy pixelbufor (z pixelami dla calego ekranu np 2000x1600)
> >> >
> >> > Czy to muszą być bitmapy? Na grafice wektorowej byłoby to dużo
> >> > prostsze.
> >>
> >> No chyba, że on to robi dla sportu. Najprostszym sposobem rotowania bitmapy
> >> jest wykonanie szeregu klatek tejże bitmapy co ileś tam stopni i ich
> >> animacja a nie zaprzęganie do tego "wyższej" matematyki.
> >> yamma
> > A co jeśli duszków jest dużo? Warto zapychać pamięć w kompie i potem
> > gdy się przełączamy na inny program to czekać aż się wczytają z
> > pliku wymiany?
>
> 1. cache
> 2. RAM jest bardzo tani
> 3. albo chcesz, żeby szybko działało, albo żeby było proste i małe. często nie
> da się tego połączyć
Weźmy z 30 duszków na prostą grę 2D. Aby animacja była płynna to dajmy
klatkę co 3 stopnie, czyli 30x120 obiektów. Duszek niech ma średnio 70x70
pixeli, da to po obrocie obiekty około 100x100. Czyli w RGBA
30x120x100x100x4 =~ 140MB na prostą grę 2D :D
Pozdrawiam
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 31.03.12 13:54
- 31.03.12 14:04 bartekltg
- 31.03.12 14:14 bartekltg
- 31.03.12 14:18 bartekltg
- 31.03.12 14:19 Sebastian Biały
- 31.03.12 14:21 bartekltg
- 31.03.12 14:31
- 31.03.12 15:26 yamma
- 02.04.12 11:35 zażółcony
- 02.04.12 11:38 zażółcony
- 02.04.12 11:41 zażółcony
- 02.04.12 12:05
- 30.03.12 15:30 Adam Klobukowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- We Wrocławiu ruszyła Odra 5, pierwszy w Polsce komputer kwantowy z nadprzewodzącymi kubitami
- Ada-Europe - AEiC 2025 early registration deadline imminent
- John Carmack twierdzi, że gdyby gry były optymalizowane, to wystarczyły by stare kompy
- Ada-Europe Int.Conf. Reliable Software Technologies, AEiC 2025
- Linuks od wer. 6.15 przestanie wspierać procesory 486 i będzie wymagać min. Pentium
- ,,Polski przemysł jest w stanie agonalnym" - podkreślił dobitnie, wskazując na brak zamówień.
- Rewolucja w debugowaniu!!! SI analizuje zrzuty pamięci systemu M$ Windows!!!
- Brednie w wiki - hasło Dehomag
- Perfidne ataki krakerów z KRLD na skrypciarzy JS i Pajton
- Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
- Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
- Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
- U nas propagują modę na SI, a w Chinach naukowcy SI po kolei umierają w wieku 40-50lat
- C++. Podróż Po Języku - komentarz
- "Wuj dobra rada" z KDAB rozważa: Choosing the Right Programming Language for Your Embedded Linux Device
Najnowsze wątki
- 2025-06-27 Zasilanie elektryków w Polsce
- 2025-06-27 Łódź => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-06-27 Łódź => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-06-27 Wrocław => Senior Android Developer (Java) <=
- 2025-06-27 Warszawa => IT Director <=
- 2025-06-27 Wrocław => Controlling systems Consultant <=
- 2025-06-27 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2025-06-27 BMW
- 2025-06-26 Re: Recykling akumulatorów
- 2025-06-26 Re: Recykling akumulatorów
- 2025-06-26 Inwentaryzacja budynku
- 2025-06-26 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-06-26 Warszawa => Strategic Account Manager <=
- 2025-06-26 Warszawa => Specjalista rekrutacji IT <=
- 2025-06-26 Re: Zatonął kolejny statek wiozący 800 palnych elektryków