  • Data: 2021-08-27 10:17:47
    Temat: Re: rzadki bład w programie w C++
    Od: Maciek Godek <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 26 sierpnia 2021 o 19:29:49 UTC+2 Robert Magdziarz napisał(a):
> [...]
    byłoby też napisanie generatora losowych danych wejściowych, które powinny spełniać
    założenia algorytmu.
    pliki z kodem źródłowym w PHP (program przetwarza programy w PHP)
    > Mój program dla tych samych danych wejściowych (tego samego kodu PHP) zachowuje się
    poprawnie, a czasami (ów rzadki przypadek) niepoprawnie.

    Jesteś w stanie odpalać swój program w trybie wsadowym, tzn. bez interfejsu
    użytkownika?
    Chodziłoby o to, żeby np. odpalić go milion razy, albo przez cały dzień, z tymi
    samymi danymi wejściowymi, i zebrać statystyki zachowania programu - w ilu procentach
    przypadków daje błędne wyniki.

    Kolejny trop to pytanie, czy są w Twoim programie jakieś funkcje, których zachowanie
    zależy od aktualnej daty/godziny, albo czy używasz jakichś funkcji randomizujących.

    Poza tym niedeterminizm zachowania może się brać z dostępu do systemu plików albo do
    jakichś zasobów sieciowych.

    Ewentualnie może się też okazać, że problem jest natury sprzętowej, więc możesz
    spróbować wykonać testy również na innych maszynach (miałem kiedyś taki problem, że
    jedna z moich kości RAM była uszkodzona, i komputer zachowywał się bardzo dziwnie.
    Pamięć RAM można akurat sprawdzić za pomocą różnych skanerów)