    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Mon, 30 Aug 2021 02:11:52 -0700 (PDT)
    <7...@g...com>
    <6126af7d$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <612a9d2f$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <612bea2d$0$24048$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@m...lan> <sgi2r6$5j2$1@dont-email.me>
    Subject: Re: rzadki bład w programie w C++
    From: Maciek Godek <g...@g...com>

    poniedziałek, 30 sierpnia 2021 o 09:54:16 UTC+2 heby napisał(a):
    > Wszystko. Jeśli chcesz mieć *nie* IDE ale porządny edytor zainteresują
    > się choćby Atomem.

    Ludzie generalnie mają swoje przyzwyczajenia. To one są w ostatecznym rachunku
    rozstrzygające
    dla tego, czy ktoś będzie używał, gita, svna czy zipa; czy wybierze notatnik,
    notepad++, emacsa,
    vima, VS Code czy jakieś rozbudowane IDE.

    Przy tym wszystkim, to są tylko narzędzia. Naprawdę nie ma znaczenia, jakiego
    narzędzia ktoś używa
    - liczy się efekt, który potrafi z pomocą tych narzędzi osiągnąć. Jeżeli ktoś dobrze
    się odnajduje
    w programowaniu w Notatniku i nie widzi potrzeby zmiany, to też nie wydaje mi się,
    żeby trzeba mu
    było na siłę wciskać jakąś alternatywę. Tym bardziej, że jeżeli pojawią się
    alternatywy które naprawdę
    dodają potrzebną wartość, nie będzie trzeba nikogo przekonywać.

    To, że ktoś ma przyzwyczajenia odmienne od Twoich przyzwyczajeń, albo od
    przyzwyczajeń Twoich znajomych,
    naprawdę nie musi oznaczać - tak jak pisałeś wyżej - że "jest idiotą".

    Podobnie, nie każdy musi mieć ochotę na "absurdalnie prostego jednego apt-geta,
    dwa pliki konfiguracyjne i trzy polecenia w konsoli" - tym bardziej,
    że niewykonywanie tych czynności zawsze będzie nieskończenie prostsze (pomijając
    nawet tę kwestię, że na czymś tego "apt-geta" trzeba wykonać).

    Właściwie to bardzo żałuję, że poruszyłem w tym wątku temat gita.
    Osobiście uważam, że to jest narzędzie bardzo pomagające w porządkowaniu
    zmian, które wprowadza się do kodu. SVN nie różni się zasadniczo sposobem
    użytkowania, i pod wieloma względami jest równie dobry (choć z różnych względów
    uważam rekomendowane go dzisiaj za nie najlepszy pomysł). To, jaki system się
    wybierze,
    nie ma wielkiego znaczenia - znaczenie ma to, żeby wprowadzać swoje zmiany
    w uporządkowany sposób.

    W każdym razie, gdybym pisał swoją odpowiedź drugi raz, pewnie bym tę kwestię
    całkowicie
    przemilczał, bo z jednej strony jej znaczenie dla tego wątku jest marginalne, a z
    drugiej
    - ilość gówna, jakie się przy tej okazji wylewa, jest katastrofalna.

    Właściwie to tyle w temacie.