  • Data: 2021-09-01 20:13:14
    Temat: Re: rzadki bład w programie w C++
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale ja na codzień właśnie na połowie ekranu pracuję

    Przypomniał mi się stary dowcip o inżynierze, który zgłosił wniosek
    racjonalizatorski, że skoro nigdy nie zużywamy rysika w ołówku do końca, to można
    zaoszczędzić wpychając do ołówków krótsze rysiki. Nagroda.
    Po jakimś czasie zauważył, że skoro i tak rysik jest krótszy, to nie ma po co
    marnować drewna i robić takich długich ołówków. Znowu nagroda.

    > Też widuję. I różne inne rzeczy widuję "u ludzi", ale co to za
    > argument? Ludzie to nie ja.

    Chodziło mi o to, że to jest trochę taki "industry standard". Nawet w tym sensie, że
    jak inżynier dostał niedawno nową pracę, zdalnie, to pracodawca po prostu przysłał
    inżynierowi kurierem na chatę 2x takie monitory w ogóle nawet nie pytając, czy chce
    je mieć. No i stoją w pudłach, bo akurat nie chciał.
    Nie dziwi mnie to, bo duże firmy nie kupują sprzętu pojedynczo, tylko hurtem. I wtedy
    24" jest takim samym "industry standard" jak format A4 na papier w drukarce.
    Może nawet jest w tym jakiś zbieg okoliczności, bo tak się śmiesznie składa, że na
    monitorze 24" można wyświetlić dokument przeznaczony do druku A4 w skali 1:1. I jest
    to najmniejszy rozmiar monitora, który na to pozwala. Przyłóż kartkę, to zobaczysz.
    Nie, nie upieram się, że wyświetlanie czegokolwiek w skali 1:1 ma jakąkolwiek wartość
    dodaną. Ale miało być WYSIWYG, to proszę bardzo.

    > No więc mi właśnie o to całe "BHP" od początku chodzi. Jakieś normy w
    > tym temacie? Badania?

    https://www.google.com/search?q=recommended+monitor+
    size

    U mnie wylatuje systematycznie +24".

    > Przepisy BHP?

    Nie sądzę, bo są różne ekrany. Np. w kasie sklepowej też jest ekran.
    Ale monitor 24", oddalony na odległość wyciągniętej ręki, całkiem zgrabnie wypełnia
    pole widzenia bez zmuszania do niepotrzebnych napięć mięśni. Mi to wszystko razem
    akurat pasuje.

    > Tego jestem ciekaw - bo reszta to
    > zwyczajne przekomarzanie się o to kto jakie ma przyzwyczajenia

    No to nie przekomarzajmy się na ten temat. Bo zaraz będzie o krzesłach i innych
    meblach.