  • Data: 2021-09-01 16:14:33
    Temat: Re: rzadki bład w programie w C++
    Od: Maciek Godek <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 1 września 2021 o 15:23:00 UTC+2 Mateusz Viste napisał(a):

    > Nic się zupełnie nie znam na pisaniu pod androida, kojarzę luźno że to
    > chyba Java (albo kiedyś tak było) i na tym kończy się moja wiedza.

    Tak. Java, ale nie odpalana na JVM, tylko w autorskiej googlowskiej maszynie
    wirtualnej (Dalvik albo ART, w zależności od wersji)

    > Nie ma na to jakiegoś emulatora, który pozwalałby odpalać pisane
    > programy na PC?

    Jest.

    Domyślny workflow pisania apek na Androida to "Android Studio", darmowe IDE na bazie
    IntelliJ.
    Na moim kompie było strasznie zasobożerne - przy 2GB RAM w ogóle nie dało się używać,
    więc dokupiłem do 4GB, i się dało "ledwo ledwo".
    Pewnie gdybym miał taką wiedzę, jaką mam teraz, to bym mógł budować apki bezpośrednio
    z terminala, ale to też by się wiązało z dodatkowymi upierdliwościami (choćby
    konieczność kopiowania pliku na telefon)

    Natomiast co do emulatora, to Android Studio dostarcza takie coś, tyle że z mojego
    doświadczenia symulowanie 10 palców za pomocą myszy jest raczej niedoskonałe

    > Alternatywnie - może po ssh zalogować się z peceta na telefon aby pisać
    > na ekranie (i klawiaturze) PC, ale zapisując wszystko bezpośrednio na
    > telefonie?

    Tak też na pewno by się dało.
    Tylko kwestia taka, że telefon mieści się w kieszeni albo w jednej ręce, i mam go
    praktycznie zawsze ze sobą. Laptopa mam ze sobą dużo rzadziej, i nie mieści się
    w jednej ręce. Ale nawet jak testowałem taki workflow, to była pewna upierdliwość
    z przeskakiwaniem między urządzeniami. Jak mam jedno urządzenie, to tej
    upierdliwości nie ma.

    > Nie chcę oczywiście szukać Ci na siłę rozwiązań, ot dzielę się myślami
    > które mi przez głowę przechodzą, ale z pewnością masz to wszystko już
    > dawno przećwiczone.

    Tak. Sądzę, że jedną z przyczyn, dla których większość apek w Appstorze jest taka
    beznadziejna, to właśnie ów workflow, który oddala programistę od uzyskiwanego przez
    niego efektu.