  • Data: 2021-09-02 09:30:41
    Temat: Re: rzadki bład w programie w C++
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2021-09-01 o 11:13 -0700, Maciej Sobczak napisał:
    > I wtedy 24" jest takim samym "industry standard" jak format A4 na
    > papier w drukarce. Może nawet jest w tym jakiś zbieg okoliczności, bo
    > tak się śmiesznie składa, że na monitorze 24" można wyświetlić
    > dokument przeznaczony do druku A4 w skali 1:1. I jest to najmniejszy
    > rozmiar monitora, który na to pozwala.

    Fajnie, tylko że to nieprawda jest. Do wyświetlania dokumentów A4 w
    skali 1:1 wystarczy pionowo postawiony ekran 17". Takie ekrany
    widywałem zresztą u tzw. "technical writerów", kiedy - dawno temu -
    zdarzyło mi się pracować w biurze. Tzn. były to normalne ekrany 17",
    ale z funkcją ustawienia pionowego.

    Źródłem problemu jest format dzisiejszych ekranów. 16:9 to fajna rzecz
    do kina czy jakichś gier, bo zgodniejsze z naturalnym polem widzenia
    człowieka, lecz do pisania podłużnych dokumentów nadaje się słabo. W
    efekcie płacę za duży ekran 15.6" w laptopie, ale pożytecznie
    wykorzystuję z niego tylko obszar ok. 10".

    > Mi to wszystko razem akurat pasuje.

    I chyba tylko taki można wyciągnąć z tego wniosek.

    > No to nie przekomarzajmy się na ten temat. Bo zaraz będzie o
    > krzesłach i innych meblach.

    Od krzesła preferuję fotel bujany przy kominku. Ale znów - co kto lubi.

    Mateusz