    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Wed, 22 Sep 2021 07:03:22 -0700 (PDT)
    Subject: Re: rzadki bład w programie w C++
    From: Maciek Godek <g...@g...com>

    środa, 22 września 2021 o 13:13:54 UTC+2 Robert Magdziarz napisał(a):
    wiersza poleceń i pod debugerem
    > To jest dobrze, tzn. nie jest to przypadek błędnego działania, znowu nie mogę go
    wygenerować

    Mnie się zdaje, że debugger będzie tutaj o tyle mało pomocny, że o ile w niektórych
    sytuacjach można np. założyć pułapkę na zapis pod konkretny adres, o tyle tutaj
    pewnie wszystko się odbywa w pamięci dynamicznej.

    Nie wiem, czy są jakieś wizualizatory zawartości pamięci, ale nawet jeśli tak, to nie
    spodziewałbym się, żeby dało się z nich coś łatwo wywnioskować.

    Raczej bym się opierał na logach: sprawdzałbym (szeroko pojętą) spójność danych przed
    i po wywołaniach funkcji bibliotecznych, i jeżeli udałoby mi się zalogować w którymś
    miejscu coś podejrzanego, to dopiero wtedy spróbowałbym pracy krokowej.

    (Najbardziej komfortowe warunki pracy w takich okolicznościach to oczywiście taka
    sytuacja, kiedy błąd zawsze daje się odtwarzać. Dla prostych programów można by było
    po prostu zrzucać ramkę stosu, ale nie wiem, na ile dobrze współczesne debuggery
    radzą sobie z zawartością sterty)