  • 51. Data: 2019-04-04 12:26:19
    Temat: Re: samochód . Wtargnięcie.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2019-04-04 o 11:22, J.F. pisze:

    >A wymaga się zatrzymania przed A-7?

    Nie wymaga, ale wymaga ustapienia pierwszenstwa pojazdom
    nadjezdzajacym ... z obu stron w tym przypadku.

    Natomiast obowiazku ustapienia pierwszenstwa pieszemu nadchodzacemu do
    przejscia ... nie ma.

    J.

  • 52. Data: 2019-04-04 12:26:56
    Temat: Re: samochód uprzywilejowany na pasach
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 03.04.2019 o 21:32, J.F. pisze:

    > 9-latkom wolno po ulicach bez opieki ?

    Oczywiście, że tak.

    MJ
    PS. Ciebie do trzeciej klasy prowadzała babcia za rączkę?

  • 53. Data: 2019-04-04 12:30:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-04 o 12:26, Michał Jankowski pisze:

    > Oczywiście, że tak.
    >
    >   MJ
    > PS. Ciebie do trzeciej klasy prowadzała babcia za rączkę?

    W dzisiejszych czasach niestety tak jest (a ten wypadek tylko jest wodą
    na młyn takich madek).

    --
    Liwiusz

  • 54. Data: 2019-04-04 12:30:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    >Mówiąc wprost - przed przejściem mamy obowiązek zatrzymać się tylko
    >wtedy, gdy
    >znajduje się na nim pieszy. Jeśli zbliża się do zebry lub czeka na
    >przepuszczenie przez kierowców, wyłącznie od naszej dobrej woli
    >zależy, czy się
    >zatrzymamy.

    A nawet ... jest zakaz zatrzymywania przed przejsciem :-)

    >Wyjątkiem są oznaczone strefy zamieszkania - na nich pieszy ma
    >zawsze pierwszeństwo.
    >Więcej:
    >http://moto.pl/MotoPL/7,88389,22869562,kiedy-pieszy
    -ma-pierwszenstwo-to-nie-takie-oczywiste-niegotowe.h
    tml"

    >Tutaj mogę dodać wyrok, gdy egzaminator uwalił kandydatkę za
    >zatrzymania się
    >przed przejściem. Sąd przyznał rację kursantce wyraźnie zaznaczając,
    >że nie ma
    >TAKIEGO OBOWIĄZKU, lecz tylko PRAWO.

    Nie bardzo rozumiem - skoro jest zakaz zatrzymywania, niewynikajacego
    z warunkow ruchu drogowego",
    to o jakim obowiazku czy prawie sad/Ty mowicie ?

    >Idź teraz dyskutuj z sądem :D

    Sad bedzie losowany :-)

    J.

  • 55. Data: 2019-04-04 12:42:09
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 4 Apr 2019 11:52:58 +0200, w <q84k5r$asg$2@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > Głównie nie jeżdżą, ale czasem jeżdżą. Wg ciebie mają pierwszeństwo
    > przed pieszymi.

    Oczywiście. Bo mają zakaz.

  • 56. Data: 2019-04-04 12:45:58
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 4 Apr 2019 12:25:21 +0200, w <5ca5dbc6$0$498$65785112@news.neostrada.pl>,
    LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Wskaż mi ten przepis, w którym jest to napisane.

    Mam wskazać przepis, w którym pieszy ma pierwszeństwo wejścia na pasy.
    Zdziwisz się -- nie ma takiego przepisu. I to na tyle :).

    > Już Ci pisałem że bredzisz.

    To cytat z mądrzejszych od nas obu, domorosły prawniku :)

    > Kierujący pojazdem zbliżający się do miejsca oznaczonego znakiem D-6,
    > D-6a albo D-6b jest obowiązany zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić
    > na niebezpieczeństwo pieszych lub rowerzystów znajdujących się w tych
    > miejscach lub na nie wchodzących lub wjeżdżających.

    Co nie zmienia faktu, że pieszy nie ma pierwszeństwa, a kierowca ma po prostu
    zachować szczególną ostrożność.

    > Skoro pieszy WCHODZI to znaczy że co? Jak ma nogę 5mm nad ziemią czy 5mm
    > nad pasem a może dopiero jak postawi na jezdni? Chyba nie bo wtedy już
    > jest na przejściu. Doczytaj może przepisy zgodne z konwencją wenecką

    Sądy już wielokrotnie rozstrzygnały to. Radzę zaznajomić się.

  • 57. Data: 2019-04-04 12:48:04
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 4 Apr 2019 12:30:59 +0200, w <5ca5dd3e$0$512$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...

    > A nawet ... jest zakaz zatrzymywania przed przejsciem :-)

    To akurat brednie/nadintepretacja paru równych fanatyków jak LordBluzg, tylko z
    drugiej strony barykady.

    Nie powtarzaj bzdur.

  • 58. Data: 2019-04-04 12:50:22
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 4 Apr 2019 11:48:46 +0200, w <5ca5d319$0$496$65785112@news.neostrada.pl>,

    > Raczej odwrotnie :)...ponieważ kierowca będąc uwzględniony w osi czasu
    > nie zastosuje się jako pierwszy do przepisów.

    Domorosły prawnik level hard :D
    To akurat bez znaczenia kto pierwszy.

    > To on pierwszy dokona
    > wykroczenia i doprowadzi do wypadku.

    Domorosły prawnik level hard :D

    Idź lepiej zapoznać się z wyrokami sądu, bo odlatujesz.

  • 59. Data: 2019-04-04 12:55:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-04 o 12:42, r...@k...pl pisze:

    > Oczywiście.

    Zatem przed wejściem na pasy (=na chodniku) pieszy też ma pierwszeństwo.

    > Bo mają zakaz.

    Nie mają, na przykład na chodniku można parkować.

    --
    Liwiusz

  • 60. Data: 2019-04-04 13:02:16
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-04 o 12:50, r...@k...pl pisze:

    > Domorosły prawnik level hard :D
    > To akurat bez znaczenia kto pierwszy.

    Brak argumentów nastał? Nocusz. Tak bywa :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>