  • Data: 2021-01-13 19:18:10
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13-01-2021 o 15:49, nadir pisze:

    > Piszemy teraz o tezie, że teraźniejszy elektryk wytrzyma 20lat, więc
    > spalinówek w to nie mieszaj.

    Niby dlaczego?
    Spalinówka wytrzyma, to i dużo mniej skompliowany elektryk wytrzyma.

    > Najdroższym i najbardziej newralgicznym elementem samochodu
    > elektrycznego jest jego bateria.
    > Nie wiem jak Ty, ale ja mam w wielu urządzeniach/narzędziach akumulatory
    > różnego rodzaju i w żadnym akumulator nie przetrwał więcej niż 3-6 lat
    > bez utraty pojemności albo nawet całkowitej degradacji.

    I żaden z nich nie miał nic wspólnego z bateriami z samochodów
    elektrycznych.

    > Całkiem możliwe, że w samochodach są wykorzystywane ogniwa o jakiś
    > kosmicznych parametrach, stąd ceny tych samochodów są takie wysokie?
    > No ale wypadałoby dać też jakąś długą gwarancję na te ogniwa skoro za
    > nie się dopłaca.

    I dokładnie tak jest.

    >A nie tekst, że producent gwarantuje, że w przeciągu 3
    > lat pojemność nie spadnie poniżej 80% czy 90%.

    Nie 3, tylko od 6-8.

    i-soul-electric-wyglada-na-to-ze-80-proc-pojemnosci-
    bedzie-w-2053-roku-auto-czytelnika/

    > Jak z większością rzeczy, wszystko zależy od dbania.

    No i w większości elektryków komputer sterujący ładowaniem dba o baterie.
    Nie dopuszcza do ich przegrzania, pracy z zbyt niskiej temperaturze,
    dostosowuje też prędkość ładowania do aktualnej temperatury baterii.

    > Ale ja zadałem proste pytanie, czy ktoś daje gwarancję na 10-20 lat na
    > akumulatory?

    A ktoś daje gwarancje na 10 20 lat na cokolwiek w motoryzacji?
    Czy to oznacza, że auto jest przewidziane na tyle ile jest gwarancji?