    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <6004a77d$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <ru3aca$d35$2$Cav@news.chmurka.net>
    <60053c1b$0$531$65785112@news.neostrada.pl>
    <ru3ivv$jcc$1$Cav@news.chmurka.net>
    <600569b3$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <ru3qih$o5t$1$Cav@news.chmurka.net>
    <60058555$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <ru442b$um8$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6005ae34$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <ru4fq6$6p6$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6005e960$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <ru5ttq$5p9$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6006aa9c$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <ru6bk4$d82$1$Cav@news.chmurka.net>
    Subject: Re: samochody, energia, wodór
    Date: Tue, 19 Jan 2021 12:29:49 +0100

    dyskusyjnych:ru6bk4$d82$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 19-01-2021 o 10:47, cef pisze:

    >Oczywiście.
    >Arabowie np. będą sprzedawać piasek z pustyni. ;-)

    Podobno sie nie nadaje - to bardziej pyl niz piasek.

    Postawia sobie fotoogniwa na pustyni ... tylko co nam beda
    sprzedawac - prad czy wodor ?
    A moze syntetyczne paliwa ...

    A poszukaj "Philips Dubai lamp".
    "Zarowka LED" o wydajnosci 2x wiekszej niz zwykle.

    Do kupienia tylko w Dubaju ... na razie.

    Ciekawe o co tu chodzi.

    >No właśnie mają interes w tym, żeby tego nie robić, bo więcej
    >zarabiają na ISTNIEJĄCYH ice i nie muszą inwestować grubej kasy w coś
    >na czym można się przejechać z braku doświadczenia (tak jak VW w
    >ID3).

    Bo troche przegapili, podobnie jak GM wyszedl kiedys przed orkiestre.
    Ale patrz na tych Arabow - oni tez musza patrzec w przyszlosc.

    >Więc robią wszystko, żeby w ten proces włożyć kij w szprychy tego
    >procesu, z opłacaniem trolli włącznie.

    A z drugiej strony widzisz, ze nagle przejsc na EV nie mozemy.
    Pradu zabraknie, sieci nie wyrobia, CO2 powstanie jeszcze wiecej,
    ladowarki beda oblezone.
    To musi ze 20 lat potrwac.

    Wiec tak na dobra sprawe wcale nie przegapili momentu ... ale widmo
    smierci zajrzalo im w oczy :)

    >W 1 h nie.
    >Ale generalnie to pr-owa informacja i nie tu tkwi haczyk, gdzie się
    >Tobie wydaje.

    >Po prostu od 80 do 100% trwa to dłużej niż 0-80%, do tego nie jest
    >zalecane i rzadko kto z tych powodów tak ładuje.
    >Więc żeby nie straszyć czasem, podają tylko czas ładowania do 80.
    >Ładniej to wygląda w folderach.

    Ale zasieg z 400km spada do ~280 - bo jeszcze wolabym miec rezerwe na
    dojazd do nastepnej stacji.

    No chyba, ze sobie w domu w nocy spokojnie doladuje do tych 100% przed
    trasa ...

    >Ale nadal piłeczka jest po Twojej stronie.
    >Całość można ukryć w zamykanej skrzynce w stylu zwykłej skrzynki
    >elektrycznej.

    Tylko jeszcze trzeba zalatwic stale miejsca parkingowe ... i
    przekopanie ulicy/trawnika, i czasem przejsc przez "stosunki
    wlasnosciowe" - bo ulica/trawnik nie jest spoldzielni.

    >W jaki sposób mam Ci pokazać?
    >Szukałeś i nie znalazłeś, czy liczysz że ktoś znowu coś zrobi za
    >Ciebie, a Tobie pozostanie przypieprzenie się np. do koloru?

    A to takie powszechne, ze wiele osiedli ma, czy trzeba szukac i szukac
    i szukac ... i sie znajdzie jedna, aby zapchac cef'owi ry... usta :-)

    Ale za 10-20 lat moze bedzie powszechne.
    Ktos sie postara, aby sprzedawac prad po 2zl a nie po 40 gr :-P

    Zrobi osiedlowe ladowarki i pusci plotke, ze ladowanie w garazu grozi
    pozarem ... zreszta jak widac - nie calkiem plotke :-)

    >Bo wcześniej zainwestowałem we własny dom, własny garaż i własną
    >fotowoltaikę.
    >A jak mieszkałem w bloku, to też miałem wykupiony garaż 200 m dalej.

    Jedni maja 10m nizej, inni w promieniu 200m nie maja garazy..

    >Więc nie płaczę, ze ktoś mi nie chce tego dać za darmo.

    No chyba, ze zamykaja darmowe ladowarki :-P

    >Ano - właśnie tyle już kosztują Orleny we Wrocławiu.

    Tylko we Wroclawiu ? Dziwne ... czy u nas tyle EV jezdzi, ze promocja
    sie skonczyla :-)

    J.