-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.c140-222.icpne
t.pl!not-for-mail
From: Cavallino <C...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: samochody, energia, wodór
Date: Sun, 14 Feb 2021 23:00:11 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <s0c6hc$kke$2$Cav@news.chmurka.net>
References: <5...@4...net>
<5fff1ec5$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: c140-222.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sun, 14 Feb 2021 22:00:12 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
posting-host="c140-222.icpnet.pl:85.221.140.222";
logging-data="21134";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.7.1
In-Reply-To: <5fff1ec5$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
X-Antivirus-Status: Clean
Content-Language: pl
X-Antivirus: Avast (VPS 210214-4, 14.02.2021), Outbound message
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2691369
[ ukryj nagłówki ]W dniu 13-01-2021 o 17:24, J.F. pisze:
> Tylko ze przerabianie wodoru na prad w turbinie cieplnej to duze straty.
> Lepsze byly ogniwa paliwowe.
>
> A do samochodu ... tez ogniwa paliwowe i zbiornik wodoru ...
https://elektrowoz.pl/transport/diess-politycy-musza
-zaakceptowac-nauke-wodor-przyda-sie-metalurgii-i-ch
emii-ale-nie-samochodom/
"Cała Unia Europejska przymierza się do stopniowego przejścia z paliw
kopalnych na zielony wodór uzyskiwany dzięki OZE. Herbert Diess, prezes
koncernu Volkswagena, przyklaskuje części inicjatyw, ale stanowczo
ostrzega przed marnowaniem czasu na samochody z ogniwami paliwowymi
(FCEV). Według niego wodór nie ma sensu w transporcie kołowym.
Wodór to zły pomysł. Z wielu względów
Zgodnie ze słowami Diessa - które pojawiały się już parokrotnie, także
jako stanowisko koncernu Volkswagena - zielony wodór jest ważny dla
sektora metalurgicznego, chemicznego, powietrznego, ale nie powinien
trafić do samochodów. Jest stanowczo za drogi, jego wydajność jako
paliwa jest niska, zastosowanie go w roli paliwa jest trudne do
wdrożenia, a sam gaz jest skomplikowany w transporcie (źródło)."
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryk przytarł podłogę
- Seat Altea MPI 102 KM Czy tym da się jeździć?
- Odkrywanie ameryki - auta gnija.
- ile pali hybryda
- no plans to put the hard shoulder back
- Tak a propo oznakowania na S8
- Nowa inwigilacja
- nakupcie sobie Borygo
- Samochód w ogniu
- Jak uszkodzona sonda lambda wpływa na dawkowanie paliwa?
- Michelin ucieka z Perły Północy
- Motodziennik #272 Zaspani aktywiści na mostach i Mediolan w Polsce
- P0 jusz żondzi
- Taryfikator mandatów
- A w USA benzyna kosztuje 3 złote. I co na to Tusk? ;-)
Najnowsze wątki
- 2024-04-29 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B (2 miejsca) <=
- 2024-04-29 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-04-29 Ulm => IT Network Engineer <=
- 2024-04-29 Gdańsk => UX/UI Designer <=
- 2024-04-29 Gdańsk => AI Specialist <=
- 2024-04-29 frankowicze odcinek NNN
- 2024-04-29 Warszawa => Specjalista ds. Cyberbezpieczeństwa <=
- 2024-04-29 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2024-04-29 Zielona Góra => Inżynier R&D Energoelektronik <=
- 2024-04-29 Warszawa => Google Ads Freelancer <=
- 2024-04-28 wymiana przewodu od licznika do mieszkania
- 2024-04-28 Lustra w maszynie ASML
- 2024-04-28 Elektryk przytarł podłogę
- 2024-04-27 Nowy, "szybki "komputer AsRock nie posiada modułu TPM
- 2024-04-27 Nowy, "szybki "komputer AsRock nie posiada modułu TPM