    Date: Tue, 15 Nov 2022 17:11:06 +0100
    Subject: Re: separator oleju
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2022-11-15 o 04:07, Pawel Chorzempa pisze:

    > Powitanko,
    >
    > Pompa próżniowa "dymi" na wylocie. Zjawisko znane, bo są gotowe separatory. Tyle że
    to wygląda na zwykły filtr. Po prostu jakaś bibułka, jak się od oparów nasączy, to
    się ją wywala, wstawia nową i już. A mi się marzy coś, co olej odseparuje i pozwoli
    mu wrócić do obiegu. Nie chodzi o januszowanie na tych paru kroplach, pompy używam na
    tyle rzadko, że to nie problem. Tak edukacyjnie się nad tym zastanawiam. Dołożenie
    rurki z drobną siatką jak w filtrach paliwa nie rozwiązało problemu, dołożenie
    scinków metalu też. Robienie jakieś wirówki to już przesada. Any ideas?

    > Pozdroofka,
    > Pawel Chorzempa

    Przepływ mały i zaolejenie małe.
    Zwykłe odstojniki zapaskudzi tylko i nie bardzo zechce ściekać.
    Trzeba będzie ścierać ścianki i tracić olej ze szmatką.

    Może filtr elektrostatyczny się sprawdzi?
    Potrzebuje on mniejszych powierzchni osadczych, więc łatwiej spłynie.
    https://emifree.com/language/pl/elektrostatyczny-sep
    arator-mgly-olejowej/

    WM