-
Data: 2011-10-28 18:56:14
Temat: Re: simple ray tracing
Od: " " <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Jordan Szubert <u...@j...us.to> napisał(a):
> Dnia 28-10-2011 o 17:58:46 <f...@g...pl> napisa=B3(a):
>
> > Dnia 28-10-2011 o 14:26:07 <f...@g...pl> napisa=B3(a):
> >
> >> kwestia tylko jak dodawac do siebie kolory swiatel?
> >
> >> ja robie to +- tak:
> >
> >> light_intensity_from_both_lights=3Dlight_intensity_f
rom_light1+light_=
> intensity_
> >> from_light2;
> >
> >> value_to_display=3DI2D(light_intensity_from_both_lig
hts)
> >
> >> float I2D(float i){
> >> return pow(i/(i+1.0),1/2.2);//moze i nierealistyczne, ale
> >> intensywnosc
> >> swiatla jest w zakresie 0-+inf, a wyjscie 0-1
> >> }
> >
> > ok pomysle ew o czyms podobnym, trzababy poczytac troche
> > jakiejs dobrej teorii; a jak opisujesz scene? - pewnie
> > masz tam jakas funkcyjke do sprawdzania przeciec raya
> > z trojkatem albo czyms podobnym, nie masz gdzies pod reka
> > aby podrzucic? mysle ze jakbym zrobil jakas prostopadloscienna
> > ;wie=BF=EA; i swiatlo kr=B1=BFace dooko=B3a niej to m=F3g=B3by sie mo=BF=
> e
> > rzuca=E6 fajny cie=F1 i moze fajnie by wyglada=B3o
>
> w tym potworku co se klecilem, i ktory paro-obiektowa scene renderuje do=
> =
>
> 320x240 w 15s na 3 watkach obliczeniowych na i5 2410M, mam w tym stylu:
>
>
> //pseudokod podobny do C#
> struct V3{ float x,y,z; }
> struct I3{ float r,g,b; }//intensywnosc swiatla, licznosc fotonow
> struct Ray{ V3 start,dir; }
> struct Pair<T1,T2>{
> T1 f;
> T2 s;
> }
> delegate Pair<I3,Pair<Ray,I3>[]> Continuation();
> interface Element{
> Pair<float,Continuation>? Intersect(Ray r);
> }
> struct PointLight{
> V3 location;
> I3 intensity;
> }
> class Scene{
> Element[] elemets;
> PointLight[] lights;
> Camera cam;
> }
>
> IMO najciekawszym kawalkiem jest interfejs Element:Intersect zwraca null=
> , =
>
> jesli polprosta Ray nie przecina obiektu, w przeciwnym wypadku pierszym =
> =
>
> element pary, okresla ze przeciecie
> wystepuje w ,,momencie'' t, czyli punkt preciecia jest w start+t*dir, =
>
> drugi element pary to to funkcja zwracajaca pare: ile swiatla leci do =
>
> kamery z zrodel swiatla po odbiciu/rozproszeniu, zas drugi element to =
>
> tablica par: promienie potomne i przez co zalezy przemnozyc ich =
>
> intensywnosc (dzieki temu mozliwe bedzie zaimplementowanie lusta =
>
> polprzepuszcalnego jako klasy implementujacj interfejs Element, jakos +-=
> =
>
> tak:
>
> class PolLustro{
> V3 N();//normalna
> Pair<float,Continuation>? Intersect(Ray r){
> if(nie ma przeciecia)
> return null;
> t=3D...;//
> return new Pair(t,()=3D>{
> rd=3Dreflect(r.dir,N());
> X=3Dr.start+r.dir*t;
> return new Pair(new I3(0,0,0),new Pair<Ray,I3>[]{
> new Pair<Ray,I3>(new Ray(X,r.dir),new I3
(0.5,0.5,0.5)),//promien =
>
> przepuszczony
> new Pair<Ray,I3>(new Ray(X,rd),new I3
(0.5,0.5,0.5)),//promien odbity=
>
> });
> });
> }
> }
> trojkatow akurat nie mam, Elementy tu nieskonczona szachownica, =
>
> prostopadloscian rownolegly do osi X,Y,Z, sfera, elipsa i portal: para =
>
> rownoleglobokow, jak promien trafia w jeden z nich, to promien potomny =
>
> wylatuje z drugiego...
>
> konkretna implementaja nie bede na razie straszyl...
>
co do c# to ja nieinteresuje sie c#pem (jak patrze na kody to
nie rozumiem wielu wyrazeni c#owych); grupowicz K Y wmieszal w
to c#pa ja pisze w c ;
Co do balaganu to ja tez czesto tworze duzy balagan.
Co do szybkosci to ja tez nie pisze szybko ale c nie daje
istatnych opoznien sam z siebie, a czasem tez mierze sobie
czasy roznych kawalkow; ostatnio nawet lekko poduczylem sie
na sucho troche sse (nie jest to wcale tak zagmatwane jak mi
sie wydawalo na pierwszy tzut oka po prostu te mnemoniki
glupio grupami zaciemnione) ale pod moim kompilatorem (stary
borland 5.5.1 comandline chyba nie darady uzywac sse jako
asma inline) :-( (Chyba ze ktos wie ze da rade i jak wtedy
dzieki za info;)
Co do sceny to bardziej chodzilo mi o to jak trzymasz
figury/powierzchnie na scenie a nie o uklad kodu,
nie wiem jak to sie robi w raytracerach czy jako tablica
trojkatow czy inaczej, np jako funkcje - chodzilo mi tez
czy masz gotowy wzorek do przeciec miedzy rayem a np
trojkatam czy 'quadem', albo innymi figurami (bo ja mam
tylko fajny do sfery), poszukam w necie ale pogadac na temat
nie zawadzi,
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 28.10.11 19:38 Jordan Szubert
- 28.10.11 20:58
- 28.10.11 21:22 Wojciech \"Spook\" Sura
- 28.10.11 22:18
- 29.10.11 04:22 Jacek
- 29.10.11 07:32 Karol Y
- 29.10.11 07:34
- 29.10.11 07:59
- 29.10.11 08:19
- 29.10.11 10:16
- 29.10.11 12:52
- 30.10.11 14:00 Jacek
- 30.10.11 14:43
- 30.10.11 14:48 Jacek
- 30.10.11 15:19
Najnowsze wątki z tej grupy
- Can you activate BMW 48V 10Ah Li-Ion battery, connecting to CAN-USB laptop interface ?
- We Wrocławiu ruszyła Odra 5, pierwszy w Polsce komputer kwantowy z nadprzewodzącymi kubitami
- Ada-Europe - AEiC 2025 early registration deadline imminent
- John Carmack twierdzi, że gdyby gry były optymalizowane, to wystarczyły by stare kompy
- Ada-Europe Int.Conf. Reliable Software Technologies, AEiC 2025
- Linuks od wer. 6.15 przestanie wspierać procesory 486 i będzie wymagać min. Pentium
- ,,Polski przemysł jest w stanie agonalnym" - podkreślił dobitnie, wskazując na brak zamówień.
- Rewolucja w debugowaniu!!! SI analizuje zrzuty pamięci systemu M$ Windows!!!
- Brednie w wiki - hasło Dehomag
- Perfidne ataki krakerów z KRLD na skrypciarzy JS i Pajton
- Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
- Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
- Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
- U nas propagują modę na SI, a w Chinach naukowcy SI po kolei umierają w wieku 40-50lat
- C++. Podróż Po Języku - komentarz
Najnowsze wątki
- 2025-07-07 Re: Ząbki się spaliły jak wiejskie, drewniane stodoły sprzed 50 lat
- 2025-07-06 Kup szybko nową ładowarkę do smartfona
- 2025-07-07 TV z Play (dawniej UPC) -- potrzebny dekoder?
- 2025-07-06 Kup szybko nową ładowarkę do smartfona
- 2025-07-07 mija rok jeżdzenia po lewej
- 2025-07-06 Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
- 2025-07-08 Fajny film widziałem...
- 2025-07-07 Re: Ząbki się spaliły jak wiejskie, drewniane stodoły sprzed 50 lat
- 2025-07-06 Kup szybko nową ładowarkę do smartfona
- 2025-07-07 Gdańsk => Programista Kotlin <=
- 2025-07-07 Białystok => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-07 Warszawa => Asystent ds. Sprzedaży i Rozwoju Klienta <=
- 2025-07-07 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-07-07 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-07 Białystok => Software Engineer .Net <=