eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingsimple ray tracingRe: simple ray tracing
  • Data: 2011-10-28 19:38:50
    Temat: Re: simple ray tracing
    Od: "Jordan Szubert" <u...@j...us.to> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 28-10-2011 o 20:56:14 <f...@g...pl> napisał(a):

    [...]
    > Co do sceny to bardziej chodzilo mi o to jak trzymasz
    > figury/powierzchnie na scenie a nie o uklad kodu,
    > nie wiem jak to sie robi w raytracerach czy jako tablica
    > trojkatow czy inaczej, np jako funkcje - chodzilo mi tez
    > czy masz gotowy wzorek do przeciec miedzy rayem a np
    > trojkatam czy 'quadem', albo innymi figurami (bo ja mam
    > tylko fajny do sfery), poszukam w necie ale pogadac na temat
    > nie zawadzi,

    pisalem: scena zawiera tablice Elementow, gdzie Element to moze byc sfera,
    prostopadloscian, stozek sciety, ...
    i wyprowadzilem sobie nieoptymalne wzorki do tych wszystkich Elementow
    dla powierzchni mam takie cos:

    private float W(V3 c1, V3 c2, V3 c3) {
    return (
    c1.x * c2.y * c3.z - c1.x * c3.y * c2.z +
    c2.x * c3.y * c1.z - c2.x * c1.y * c3.z +
    c3.x * c1.y * c2.z - c3.x * c2.y * c1.z);
    }
    ///ed: punkt na powierzchni
    ///d1: wektor rownolegly do powierzchni
    ///d2: jakis inny wektor rownolegly do powierzchni
    ///zwraca null jesli nie przecina
    ///zwraca trojke t,u,v taka, ze
    ///r.start+r.dir*t==ed+d1*u+d2*v
    V3? SurfX(Ray r, V3 ed, V3 d1, V3 d2) {
    var W0 = W(-r.d, d1, d2);
    var C0 = r.s - ed;
    if(W0 == 0)
    return null;
    var Wt = W(C0, d1, d2);
    var Wu = W(-r.d, C0, d2);
    var Wv = W(-r.d, d1, C0);
    return new V3(Wt / W0, Wu / W0, Wv / W0);
    }
    i jeslibym chcial dodac sobie typ Elementu Trojkat(V3 p1,V3 p2,V3 p3), to
    szukanie przeciecia byloby +- takie:
    V3? tuv=SurfX(ray,p1,p2-p1,p3-p1);
    if(tuv==null) return null;//promien rownolegly do powierzchni zawierajacej
    trojkat
    if(tuv.x<0) return null;//promien to polprosta, powierznia przecina sie z
    prosta
    if(tuv.y<0) return null;//przeciecie poza trojkatem
    if(tuv.z<0) return null;//przeciecie poza trojkatem
    if(tuv.z+tuv.y>1) return null;//przeciecie poza trojkatem
    //promien przecina sie z trojkatem!
    --
    Jordan Szubert

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: