    From: "pluton" <z...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: sklepy - muszę ponarzekać
    Date: Tue, 3 Mar 2009 15:14:06 +0100

    > I tu pytanie do Plutona, ale nie tylko, bo człowiek coś robi z tego co
    > czytam tu. Też tak macie w Waszych miastach?

    Ze sprzedawcami to w zasadzie nie gadam, wiem czego
    chce i nie potrzebuje doradztwa.

    A ogolnie ciezko jest cokolwiek kupic sensownego.
    W Warszawie to jedna wielka tragedia, w Lodzi - nieco lepiej.

    Ostatnio bardzo dlugo niuchalem za kawalkiem blachy miedzianej
    (15x15x0.5), w Lodzi dostalem.
    To samo z rura 40 mm miedziana - w Lodzi, w jednym miejscu.
    I tez tylko w Lodzi trafilem na warsztat, ktory chce cie podjac
    przebicia tej blachy i wlutowania rury.

    Ale sprobuj gdzies kupic kawalki (10-15 cm) rury miedzianej 35,
    28,22,czy chocby pietnastki. W marketach ilosc handlowa to 3 metry,
    w sklepach maja zazwyczaj tylko dwunastke w kregu,
    a pietnaska tak, ale metr to minimum, po paskarskich cenach.
    Musze sie ratowac docinaniem kolanek.

    Glupie sruby fi12 l = 160 sa problemem.
    A dostan srube trapezowa fi 25-30 (uzywka oczywiscie).

    W Warszawie jeszcze jest jakis sensowniejszy zlom zelazny,
    kupilem troche (100 kg) plaskownikow ostatnio w Ozarowie.
    A na trakcie Lubelskim maja zbrojeniowke 20x20mm,
    tez trzeba bedzie kupic (1 pln/kg).

    No i trafilem na warsztat, ktory robi w nierdzewce.
    Ucieli mi bez problemu 4 kregi z rury fi22cm, zamowilem juz
    4 kregi z fi 30, zrobia mi tez tace z blachy, z rurka odplywowa,
    50x50 cm za rozsadna cene. Ale ile sie tego trzeba naszukac...
    Jak nie znasz miejsc - to czarna rozpacz.

    Tulejke ktorej szukasz - to bym sie zastanowil, czy nie kupic
    kulowego zawiasu szesnastki i nie obciac zakonczenia.
    To niezla stal, moze posluzyc troche.

    pozdrawiam
    pluton